Productie loopt terug?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door MamaVanAnne, 3 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had eerst een hele goede productie, maar sinds een paar dagen is mijn linkerborst leger..
    Ik deed altij 1 borst per voeding. Voeden, luier, voeden.
    Nu heeft ze steeds aan de linkerborst alleen niet genoeg lijkt het. Dus ben ik gaan voeden met eerst links, luier dan rechts en de volgende voeding andersom.
    Ook kolf ik s ochtends af na de voeding voor de diepvries. Ook hierin merk ik nu een dip met hoe het was. Links geeft gewoon minder melk..
    Kan ik iets doen om het weer meer te stimuleren of moet ik gewoon doorgaan en er vanuit gaan dat het met een paar dagen weer op elkaar is afgestemd?
    Ze heeft voldoende als ik beide borsten geef, laat er 3 uur tussen zoals altijd en heeft goede plas en poep luiers, dus dat is geen probleem.
    Het is meer mijn eigen angst van wat als ik straks niet meer genoeg melk heb

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Hoe oud is je kindje? Ik zou beide borsten per voeding aanbieden. Dat kan zoals je beschrijft: voeden, luier, andere kant. Evt. wanneer ze nog niet genoeg heeft, kun je nog een keer van kant wisselen. Doordat je beide kanten meer stimuleert tijdens 1 voedingsmoment stimuleer je je borsten om meer aan te maken.

Ik weet niet hoe oud je kindje is. Na een tijdje stemt je lichaam vraag en aanbod goed af en je borsten voelen niet meer zo gestuwd naar iedere voeding toe. Veel moeders denken hierdoor dat ze minder melk hebben. Wanneer je kindje gewoon zelf aangeeft dat het genoeg heeft en groeit, plast en poept is er niets aan de hand. Wanneer je kindje aangeeft dat het niet tevreden is ga je beide borsten bij iedere voeding geven. En wisselen van kant wanneer haar aandacht verslapt of er meer zuigbewegingen dan slikken komen.

Het kolven: kolf even in een paar stappen in plaats van in 1 keer. Door ook hier te stoppen (en wisselen van borst) geef je je lichaam dat er meer melk mag komen.

Succes!

heidi

Deel Deze Pagina