Hoi Dames! Ik geef mijn dochtertje van bijna 3 maand ook borstvoeding, volledig op verzoek. Maar nu loop ik toch wel een beetje flink te stressen.. Ik ga namelijk vanaf deze week beginnen met 2 dagen school, en dat zal zo gauw er een werkplek gevonden is naar de 5 dagen gaan. Maar aangezien ik borstvoeding op verzoek geef, heb ik dus geen idee eigenlijk om de hoeveel uur ik zou moeten gaan kolven? en om de hoeveel uur de oppas (oma's in het begin) haar een flesje moeten geven? want ik neem aan dat ze niet een flesje elke keer moet krijgen wanneer ze zoals nu vraagt om de borst dan krijgt ze wel errug veel. Groetjes!!
De mensen die voor je kind zorgen kunnen het beste de flessen op verzoek geven, dus wanneer je kid er om vraagt. Jij zorgt voor kleine flessen met iets van 60-90cc afgekolfde melk er in. Degene ie voor je kind zorgt geeft gewoon een kleine fles en warmt er nog een op als dat nodig is. Jij zorgt dat je borsten goed leggedronken zijn voor je de deur uitgaat (dus je voedt op jouw verzoek in de ochtend. De eerste weken kun je het beste halverwege de ochtend, tussen de middag en halverwege de middag kolven. Na een paar weekjes zijn je borsten aan het kolven gewend en is twee keer kolven vaak genoeg. Als je je kind aan het einde van de dag ziet: meteen aanleggen! Niet eerst iets anders gaan doen!