Spruw

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Bamboe, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bamboe

Bamboe Actief lid

5 dec 2011
    104
    0
    0
    Nootdorp
    Hai,

Mijn kleine meid, 11 dagen oud, en ik hebben spruw. Medicijnen heb ik nu 3 keer gegeven.
    Ik merk alleen dat ze nog steeds slecht drinkt. Soms ben ik een uur bezig. Heb haar al 6 x opnieuw moeten aanleggen en het enige wat ze doet is een paar grote slokken nemen.
    Omdat ze nog zo jong is wil ik door blijven gaan met de borst, maar zou het mogelijk zijn dat ik haar 1 of 2 keer afgekolfde melk uit de fles geef? Alleen zolang ze zo slecht eet.
    Ben namelijjk bang dat mijn productie gaat afnemen en zij tekort komt. Ze is na geboorte ook best veel afgevallen en begint net weer goed aan te komen.
    Ik weet dat ik de besmette melk niet kan bewaren, maar als ik t afkolf en direct geef kan het toch wel?

Ook nog een vraag over de medicatie. Ik moet de haar 3 keer per dag geven. Het liefst moet ze het nog even in haar mond houden, dat lukt natuurlijk niet. Ze vind het heel viez, spuugt het meteen uit. Maar het is dan wel goed door haar mond gegaan en op haar lippen gekomen. Is het dan voldoende? Ik heb zelf het idee dat het erom gaat dat het spul door haar hele mond gaat. MAar misschien zie ik dat verkeerd.

Alvast bedankt voor uw reactie

2. Teddy

Teddy Bekend lid

20 okt 2011
    695
    0
    0
    Hoi,

Wellicht is deze informatie zinvol voor je.

Het is prima om wat vers afgekolfde melk uit de fles te geven. En dat die melk nu besmet is kan geen kwaad, zeker zolang je beiden aan het behandelen bent.

Het is beter om het medicijn na elke voeding te geven. Je kunt het beste het medicijn als een zalfje in haar mondje smeren (met je vinger of met een wattenstaafje. Ook jouw tepels en tepelhof na elke voeding insmeren met daktarin creme of miconazolnitraat creme.

Na 2-3 dagen behandelen moet je wel verbetering merken.

Deel Deze Pagina