Opeens aan linker kant minder productie?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Linda Roberts, 12 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linda Roberts

21 feb 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanaf vandaag bemerk ik opeens dat de linker borst de hele dag leeg aan blijft voelen en onze dochter is niet te tevreden na het drinken links. Ik voed sinds een paar weken 1 borst per voeding en kolf vooraf gedurende 1 minuut wat af in verband met een sterke tsr (advies lactatiedeskundige). Sinds 1 week zitten we nu op 5 voedingen (op vraag). Voorheen kolfde ik in zo'n minuut ongeveer 40 ml links en 60 ml rechts maar vandaag heb ik links maar zo'n 20cc. Ik heb ook al geprobeerd om tijdens het voeden rechts, links te kolven om zo misschien de productie weer wat op te voeren. Toch kreeg ik vanmiddag in 10 minuten maar 30ml gekolfd (3 uur na de voeding aan die kant). Nu kan ik haar natuurlijk bij de voedingen links erna aanleggen rechts maar ik vraag mij af hoe dit kan komen en of er nog iets aan te doen is...
    Ze groeit trouwens prima (200gr per week) en heeft een normale hoeveelheid poep/plas-luiers.

Alvast bedankt!

2. Linda Roberts

21 feb 2012
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    O jee nu wordt rechts ook minder geloof ik.
    Wat nu?

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

vaker aanleggen en na het aanleggen kolven.
    Aan de andere kant, als ze goed groeit en poept en plast is er misschien niets aan de hand. Is ze nog steeds ontevreden na de voedingen? Zo ja, dna zou ik elke 3 uur proberen te voeden en dan na te kolven. Verder rust inbouwen, veel drinken. Dan moet je na 24-48u echt wel resultaat hebben.
    Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina