te weinig drinken??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door laatbloeier, 11 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    Mijn kleine meid is nu 17 dagen oud en drinkt erg weinig naar mijn idee.
    In het begin liep mijn voeding erg slecht, veel stress dankzij het ziekenhuis die niet weten wat ze willen enzo.
    Na een week thuisgekomen en binnen 2 dagen een super productie en de bijvoeding afgebouwd.
    Maar nu...ze kwam enorm hard aan(100 gr per dag/ per 2 dagen), en heb het advies gekregen van het consultatieburo om op verzoek te gaan voeden, in plaats van iedere 3 uur.
    Het ziekenhuis zei minimaal 6 voedingen per dag te geven.
    Nu ik haar op verzoek laat komen komt ze als het aan haar ligt maar 4 keer per 24 uur, soms 5 keer, dan is dat savonds of snachts 2 keer heel kort op elkaar.
    Ze slaapt nu hele nachten door vanaf een uur of 11 tot een uur of 7 drinkt dan om 7 uur en houd het dan makkelijk tot 1 uur uit, zonder wakker te worden...
    Wat nu te doen? Toch wakker maken steeds? laten slapen en afwachten?
    Ze plast en poept wel voldoende denk ik...

2. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Hmmmm denk toch dat ik haar wakker zou maken....
    Misschien tegen het op verzoek in maar als ze te weinig krijgt en juist daar van veel slaapt is het ook niet goed.

3. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    Daar ben ik dus ook bang voor, dat ze er door slaapt omdat ze te weinig energie krijgt.(dat probleem in het ziekenhuis ook gehad, kreeg haar niet meer wakker, maar viel toen ook enorm af, nu niet!)

Ze valt tijdens de voeding in slaap, word daarna wel wakker en is dan een tijdje wakker, soms tevreden, soms mopperig, dan wil ze vaak nog even bij je liggen.
    Ze is wel vol na het drinken, wil dan ook echt niks meer, vandaar dat de flesvoeding eraf mocht, ze wil hem niet meer.
    Na een voeding kolf ik nog makkelijk een 100 tot 150 ml na dus melk genoeg!
    Hoor haar echt klokken met drinken, ze krijgt heel veel binnen heb ik het idee vooral in de eerste minuten, ze laat dan ook los en laat de melk uit haar mondje lopen, even bijkomen en weer verder daarna.

Morgen maar even naar het inloopspreekuur op het cb, eens zien wat ze hierop te zeggen hebben, word hier iig best onzeker van zo

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Voor een meisje van 17 dagen is 4 keer op een dag echt te weinig hoor!
    Op verzoek voeden is heel goed, maar tot je kind een week of 3 a 4 is mag je niet meer dan 3 uur tussen de voedingen laten. Duurt het langer, dan gewoon aanleggen (kan ook slapend).

Ga niet te veel op het CB af, meestal weten ze daar niet genoeg over bv om goed advies te geven. Bel even met een vrijwilliger van VBN of LLL als je meer wilt weten!

5. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Over het groeien zou ik me niet druk maken. Hier groeide ze 500-600 gram per week de eerste weken. Inmiddels 150-200 gram.
    De eerste 6 weken heb ik om de 3 uur gevoed of vaker en nu volg ik haar gewoon. Maar ze drinkt vaak wel 7x.

6. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    Ik ben haar vandaag weer gewoon gaan wakker maken om de 3 uur, gaat goed, ze drinkt even valt in slaap en drinkt dan gewoon slapend door.

Ben blij dat ik hier om raad gevraagd heb, vond het namelijk wel erg weinig 4 voedingen op een dag.
    Ze zeggen op het cb gewoon, als ze honger heeft komt ze wel, maar dat doet ze dus niet, al vanaf ze geboren is doet ze dat niet(deed haar papa precies hetzelfde als baby trouwens) ze slaapt overal doorheen, en dan zeggen ze dat je zo'n tevreden kindje hebt.

Ik bel voortaan wel met het VBN als ik iets wil weten en dat ze volgens het cb teveel aankomt....tja, dat is dan maar zo ik heb daar niet zo'n problemen mee hoor, die babyvetjes gaan er wel weer af
    Ze zeggen hier dat ze maximaal 100 gram per week aan mag komen, gaat dus niet lukken :D

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    100 is echt minimaal hoor, meestal is dat de eerste weken te weinig!

8. laatbloeier

laatbloeier Actief lid

27 nov 2011
    203
    0
    16
    pffff, hier zeiden ze max 100 gram..... ze is afgelopen week trouwens bijna 200 gram gegroeid en dat vonden ze goed, maar mocht niet veel meer worden.

ik heb het al wel door, ik trek mijn eigen plan wel, het is een flinke baby, en babies doen niet aan de lijn zal ik maar zeggen!

9. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij is 100-300 gram per week normaal.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Idd, 100 gram per week max mogen groeien is klinkklare onzin. Op Bv groeien kids de eerste 4 maanden meestal harder dan op KV, daarna draait het om.
    Je zou haar groei eens in kunnen vullen op een curve van borstvoeding.com, dan kun je zien hoe je daar zit... :)

Verder sluit ik me aan bij de rest: 4-5 keer per dag is nu wel erg weinig, dan toch wakker maken of slapend voeden. Ze groeit echter prima, dus te weinig zal ze niet binnen krijgen. Je loopt -zoals je zelf ook al zegt- echter wel het gevaar van te grote suikerdips waardoor ze te slaperig wordt.

Deel Deze Pagina