hoelang duurt bij jullie 1 voeding? (2,5wkn oud)

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door petra2278, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hallo, nog even een vraagje;

het voeden duurt hier zeker 45 min en dan nog twijfel ik of ze wel tevreden is.
    ze heeft spruw en drinkt daarom onrustig, laat veel los en huilen tussendoor, ik denk dat ze daardoor ook meer lucht hapt en daardoor t aan t einde van de voeding overgaat in krampjes (tijdens voeding maakt ze ook veel poepbroeken, dat kan ook reden zijn van onrust).
    of heeft ze dan teveel gekregen?

wanneer gaat het voeden sneller?
    ik heb er nog 2 rondlopen en max. een half uur zou ideaal zijn natuurlijk...de kraamverzorgster zei dat ik max 10 minuten aan 1 borst moet laten drinken en n toetje aan de ander....is dat ook zo bij jullie?
    of zijn jullie ook langer met voeden bezig?
    en vanaf wanneer ging dat sneller?

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Vrijwel vanaf het begin duurt n voeding hier maximaal 15 minuten, meestal korter...
    Mijn beide jongens dronken ook altijd snel.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik was met de oudste de eerste weken een uur bezig en met de jongste 10-15 minuten.
    Bij de oudste werd het na een een maand of 2 wel korter, met 6 maanden duurde het nog 10 minuten.
    Raar advies van je kv, gewoon naar je kindje kijken. Als ze 1e borst leeg is en ze wil meer, bied je de 2e aan. Hier heeft ze meer dan zat aan 1 borst. Tussendoor verschonen en borstcompressie toepassen kan helpen om je kindje beter door te laten drinken.
    Bij krampjes de leegste borst aanbieden.

4. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is een langzame drinker, die doet er nog steeds vaan 40-45 minuten over. Ik heb wel vaker gehoord dat de tweede borst als toetje wordt gezien... Maar mijn dochter denkt daar anders over hoor! Zij drinkt ze echt allebei leeg, ook als ze 's ochtends gestuwd zijn. ;)

5. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

22 okt 2008
    2.082
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn meisje dronk tot een week of 8 ook zo lang, was echt ruim een uur bezig, en met mijn dochter van 3 die rondloopt ook niet echt handig maar nu gaat het al veel beter, zodra ze begint te lummelen zeg maar, gewoon sabbelen en niet echt effectief drinken, krijgt ze de andere borst, en drinkt ze meestal nog een minuut of 5 aan, na de voeding gaat ze altijd gelijk duimen, heerlijk.

6. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    hier ook zeke 45 minuten per keer ... heb dus n hoop geduld opgebouwd want ik ben een heel onrustig persoontje :)

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier had de kleine man moeite om effectief te drinken, waardoor hij soms ook wel een uur aan de borst lag. Inmiddels is hij soms met 10 minuten klaar (1 borst), andere voedingen drinkt hij weer beide borsten "leeg".

Met 6 weken ben ik max een half uur gaan voeden, tenzij hij echt nog mega honger had. Maar 10 minuten vind ik wel erg kort hoor om op te leggen dan, zeker voor zo'n kleintje. Als je kindje uit zichzelf zo kort drinkt is er niets aan de hand.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De eerste weken drie kwartier tot een uur.
    Tien minuten per borst is vaak te kort hoor...dat is meer een afbouwadvies!
    Na de eerste ween aat het vanzelf beter en voor je het weet zit je met een kind op schoot en denk je 'nu al klaar?'

Deel Deze Pagina