Op tijd ingevroren?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Blaadje, 22 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik heb gisteren om 11:00 gekolfd en was om 11:30 klaar.
    Nou ben ik het helemaal vergeten in te vriezen en dat heb ik dus pas vandaag om 11:25 gedaan.
    Is deze melk nou nog goed of kan ik het beter alsnog weggooien??

2. Bri

Bri Niet meer actief

Als die melk al die tijd buiten de koelkast heeft gestaan, zou ik 'm nu wel weggooien.
    Als die al tijd in de koelkast heeft gestaan, zou ik 'm weer in de koelkast zetten en binnen 5 dagen laten opdrinken.

Invriezen na 24 uur vind ik te laat, maar ik weet niet of dat officieel ook te laat is. Wel weet ik dat je BV buiten de koelkast max 24 uur kunt bewaren, en in de koelkast max 5 dagen.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Tja ik was daar nooit erg moeilijk mee als ik eerlijk ben maar de 'regels' weet ik zo niet uit mijn hoofd.

4. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Ik had het gewoon ingevroren!

5. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Kun je nog prima invriezen hoor. Als het maar in de koelkast heeft gestaan.

6. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik spaar zo vaak van 2/3 dagen op en vries het dan in. Wel in de koelkast natuurlijk.

7. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Volgens borstvoeding.com moet je de melk binnen 24 uur van de koelkast naar de vriezer verplaatsen dus voor één keertje maakt het zeker niet uit. Het is wel aan te bevelen om het wat eerder te doen. Misschien een labeltje op plakken dat je die als eerste gebruikt vanwege de houdbaarheid?

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Idd binnen 24 uur, net op het randje zal wel wat meevallen maar zou die melk niet te lang in de vriezer bewaren.
    Als ik twijfelde, gaf ik die melk in een fles en kolfde ik zelf nieuwe voor m'n voorraad.

9. mamamoon86

17 apr 2011
    73
    0
    6
    Ik kom er net achter dat ik het eigenlijk ook altijd te laat invries.. Ik spaar altijd op totdat mijn ijsklontjes-zak vol is;) soms wel 3 of 4 dagen. Mijn zoontje is er nog nooit ziek van geworden, maar als ik het allemaal zo lees, kan ik me wel voorstellen dat het minder goed is voor de werkzame stoffen. Ik ga er dus ook maar eens even beter op letten!

Deel Deze Pagina