Ik ben sinds een maand weer aan het werk en geef mijn zoon volledige borstvoeding. Ik wil heel graag de 6 maanden volhouden. In het begin ging het kolven prima, ik kolfde zo 140-150 en soms nog meer per keer. Hij dronk deze hoeveelheid eerst ook per keer in het kinderdagverblijf. Maar inmiddels drinkt hij wel 180-200 cc en kolf ik steeds minder. Nu hoogstens 120cc. Ik moet dus extra kolven om toch 400 ml (voor 2 voedingen op het kdv) bij elkaar te sprokkelen. Is dit het begin van het einde van de borstvoeding? Ik zou dat zo jammer vinden, vooral omdat hij bijna 5 maanden is en ik die laatste maand vol wil maken. Hoe krijg ik het op peil of is het toch nu zaak om af te bouwen en hoe doe ik dat dan? Ik kolf nu al zo'n 3x per dag en ook als hij wel thuis is, kolf ik vaak tussen de voedingen nog eens extra. Het vreet wel energie moet ik zeggen, ben snel duizelig en voel me onderhand ook enigszinds een melkkoe... Tips? Alvast bedankt!
Als je het nog weer helemaal op peil wilt krijgen is dit wel mogelijk, maar je moet je afvragen of dat alle inspanning waard is. Als je een weekend inplant waarin je er-rug veel kolft; bijvoorbeeld iedere uur 10 minuten, zul je na een aantal dagen vermeerdering van je productie bemerken. Maar is dat het je nog waard....? Misschien is deze natuurlijke en geleidelijke manier van afbouwen en langzaam afscheid nemen ook goed voor jou. Succes met je keuze linda