Ik ben 11 dagen geleden bevallen van een zoontje maar hij kan nog niet zo heel goed aan de borst drinken. Hij wil heel graag 1 voeding uit dezelfde borst hebben. Als ik hem moet wisselen van borst omdat die leeg is verliest hij zijn interesse en drinkt niet meer. Helaas zit er in 1 borst niet genoeg voor een complete voeding. Nu zag ik ergens cluster kolven van een uur per dag. Kolf 10 tot 20 minuten. Rust 10 minuten. Kolf 10 minuten. Rust 10 minuten. Kolf weer 10 minuten. Dit zie ik heel erg zitten, een uurtje per dag is te doen of moet dit dan iedere 3 uur nadat hij aan de borst heeft gedronken? Werkt het ook echt goed of zijn er andere manieren die beter werken? Hij wil het liefst de hele dag aan de borst maar is nogal vermoeiend hihi.
Hoi, je kunt altijd een moment pakken om deze techniek van kolven toe te passen. Ook borstcompressie kan helpen. Hoe komt het dat je kindje nog niet goed uit de borst drinkt en dus maar aan 1 kant toekomt? Misschien iets om samen met een lactatiekundige naar te kijken? Soms kom je met een paar simpele tips en technieken een heel eind verder! Succes!