Productie vraagje

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MI87, 5 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoi hoi,

Mijn ventje is nu 7+4 weken oud. Sinds een week drinkt hij in de nacht tot aan overdag een uur of 3 steeds maar 1 borst met steeds vier uren ertussen. Komt erop meer dat een groot gedeelte van de dag er steeds 6-8 uur tussen een voeding zit bij 1 borst.

Wat is nu verstandig? De andere steeds afkolven na de voeding? Of gewoon zo laten ivm vraag en aanbod. Ben zo bang dat dit misschien nadelig is voor de productie...

2. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik geef sinds de kraamweek al maar 1 borst per keer, maar had ook wel overproductie.
    Denk dat als je gewoon op verzoek voedt en je zoon tevreden is, goed groeit en genoeg plast, je het wel zo kan laten. Je kan de tweede eens aanbieden maar als hij genoeg heeft heeft hij genoeg. Hier gaat hij vanzelf wel meer regelen als de productie omhoog moest, dan wil hij vaker drinken en meer nachtvoedingen. Soms wil hij voor de nacht wel 2 borsten, maar dan laat hij ook wel merken dat hij met 1 nog niet voldaan is. Ik kolf de andere borst soms om beetje voorraad te hebben, maar elke keer lijkt me ook weer niet nodig...

3. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Das ook een idee ja voor een voorraad. Heb net twee voedingen in de vriezer gespaard voor als er eens iets is... maar ben voorlopig thuisblijfmoeder dus echt een grote voorraad is niet nodig.

Hij plast enorm. Bij elke voeding houd de luier het nog net ;)

4. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Dan heb je vast ook flinke productie haha, elke keer extra kolven zou je dan alleen maar problemen van krijgen want nog meer productie...
    Gewoon vertrouwen op je baby en je lichaam, als je geeft wat hij vraagt regelt het zichzelf wel :)
    Mijn voorraadje is inmiddels ook door de gootsteen aangezien het al zo lang in de vriezer lag en ik het nooit gebruik, ben ook thuis. Maar vond het in het begin wel prettig idee dat er in geval van nood altijd wat zou zijn ;)

Deel Deze Pagina