Flesvoeding weigeren

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door wondertjenr3, 29 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Onze dochter krijgt nu al dik 7 maanden borstvoeding waarvan we beide erg genieten.
    Alleen moet ik zsm ermee stoppen omdat ik medicatie nodig heb en dit niet met bv samen gaat.
    Probleem is alleen dat ze de fles vertikt.. Ze drinkt soms wel wat, maar ze weet gewoon dat er wat anders te halen valt.
    We hebben wel 20 soorten flessen geprobeerd en als ze dan eens drinkt, drinkt ze uit alle flesjes goed. Denk ook zelf niet dat dat het probleem is.
    Afgekolfde melk drinkt ze dus af en toe, maar heeeeel moeizaam en dan dus maar een beetje. Krijg ook niet de hoeveelheden gekolfd die ze nodig heeft (krijg maar 50cc gekolfd).
    Kunstvoeding vertikt ze dus echt, spuugt ze meteen uit.
    Het maakt niet zoveel uit of papa of mama de fles geeft btw.

Vind dit zo naar.. voor haar is de borst zo gewoon en ze snapt het gewoon niet. Maar we hebben geen andere keus. Ze zal echt zsm over moeten op kunstvoeding.

Heeft iemand tips? Want ben een beetje ten einde raad:(

2. pamela1203

pamela1203 Fanatiek lid

29 jan 2008
    2.615
    24
    38
    Vrouw
    Thuiszorgmedewerker
    zuid Limburg
    Geen tips voor je helaas! Hier ook een flesweigeraar! Terwijl ze wel uit de fles gedronken heeft. Ik lees even mee!

3. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hier heeft ze ook eerst af en toe uit de fles gedronken..
    Denk dat ik meer had moeten oefenen. Maar was zo weinig reden voor dus amper gedaan en gewoon live gevoed.

4. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Mijn zoon had dat ook op die leeftijd. Ik ben toen begonnen met een voeding te vervangen door een fles eerst alleen afgekolfde melk. Toen dat goed ging. Wel echt aan moeten dringen maar ineens snapte hij het. En daarna gaan mengen waarbij de fv steeds meer werd.
    De rest van de voedingen zijn bij mij toen nog een aantal maanden gewoon borstvoeding gebleven. En het gekke was dat hij die fles 's middags prima vond maar op andere tijden moeilijk pakte.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.815
    5.951
    113
    Vrouw
    Een andere vraag, artsen zijn vaak snel met hun "kan niet in combi met borstvoeding" verhaal.
    Heb je al de lijst van Hale gecheckt, of een LK geraadpleegd?

6. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Ja heb ik gecheckt maar mag helaas echt niet.

Inmiddels de 'harde' aanpak, dwz geen borst overdag meer aanbieden maar alleen fles of beker.
    Gisteren paar slokjes uiteindelijk gehad.
    Vandaag dus nog totaal niets. Laatste bv om 4:30 gehad maar ze blijft gewoon weigeren.
    Dit gaat dus nooit lukken, ben inmiddels wanhopig.
    Gisteren dronk ze vrij enthousiast uit een beker, vandaag weigert ze zelfs dat.

Ohja en het maakt dus niet uit of het afgekolfde melk is of kunstvoeding of gemengd. Ze pakt t gewoon niet

7. Amethist

Amethist Lid

17 okt 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ken je dit forum al??? Hier staan veel tips voor flesweigeren...

Borstvoedingsforum.nl :: Borstvoedingsvragen

Soms is het niet een kwestie van dat ze niet willen maar dat ze niet uit een fles kunnen drinken... Dat vereist een hele andere techniek he... Misschien de beker blijven proberen??? Ik weet hoe frustrerend het is hoor mijn meisje drinkt wel uit de fles maar echt minimaal!

8. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Maar dat is t m net, ze kan het wel (in het begin gewoon gedaan, en nu dus sporadisch), maar ze vertikt t nu gewoon. Slaat de fles al weg als ik ermee aan kom.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    En een tuitbeker (zonder antilek evt.)? Of een rietjesbeker, die begreep mijn zoontje rond de 8 maanden ongeveer. Daar drinken ze dan natuurlijk nog niet veel uit, maar beter iets dan niets...
    En misschien kan je 1-2 keer per dag pap uit een bordje geven? Daarnaast nog een schaaltje yoghurt of kwark?
    Zijn maar een paar opties die me even te binnen schieten, misschien heb je het allang geprobeerd hoor...

10. wondertjenr3

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Vind het erg fijn hoor, dat meedenken, thanks!

Tuitbeker drinkt ze wel wat uit, maar nog niet veel.
    Rietjesbeker staat hier, gaan we morgen proberen.

Cb adviseerde ook 2x pap. Maar dat wilt mevrouwtje dus ook weer niet:(

Deel Deze Pagina