's Nachts doorslapen, overdag vaak voeden :(

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door raspberry, 29 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ik hoor de meeste meiden klagen over de nachtvoedingen en niet doorslapen, maar ik heb hier eigenlijk het omgekeerde probleem... Had al een topic geplaatst bij baby&dreumes, maar merkte door de reacties enzo daar dat mijn vraag eigenlijk meer over de voedingen gaat, dus maar ff hier....
    Thirza slaapt de laatste week, anderhalve week ofzo steevast door van 7 's avonds tot een uur of 4 's nachts. Komt soms een half uurtje eerder, soms een uurtje later, maar 4 uur is ongeveer het gemiddelde, denk ik. Vervolgens slaapt ze weer tot een uur of 7/8, ook een beetje afhankelijk van hoe 'druk' het hier 's ochtends is: als mijn man gaat werken, komt ze meestal rond 7 uur/ half 8, als m'n man vrij is en we dus lekker uitslapen, meldt ze zich soms wel pas om half 9.
    Maar vervolgens meldt ze zich overdag gewoon hardstikke vaak. Dat op zich vind ik geen enkel probleem: ik wil toch zoveel mogelijk op verzoek voeden. Maar: ze drinkt dan steeds kleine beetjes en ik heb de indruk dat ze steeds meer gaat werken met kleine slokjes, om dan niet lang daarna weer te willen drinken. In eerste instantie was dat om de 2-3 uur, wat wil zeggen: vaak om de 2 uur willen drinken, soms om de 2,5 uur en een enkele keer wel 3 uur ertussen. Ze drinkt dan echt maar een klein beetje, drinkt haar maagje dan echt niet vol en m'n borst bij lange na niet leeg :( Dat doet ze 's nachts dus wel.
    Ze slaapt weinig overdag, 3 keer een uur is veel, vaak is het zo'n 3 kwartier wat ze per keer slaapt en ze is zo'n anderhalf tot 2 uur wakker voordat ze weer wil slapen. In eerste instantie dronk ze voor het slapengaan, toen draaide ze dat om en wilde ze direct na het wakker worden en sinds gisteren wil ze na het wakker worden EN voor het slapen gaan drinken. Drinkt dan dus een klein beetje en komt na anderhalf tot 2 uur weer. Die 2 uur overigens alleen als ze bijvoorbeeld in de draagdoek zit, of als we met de kinderwagen ene boodschapje zijn gaan halen ofzo.
    Kan ik daar wat in sturen? Zijn er meer die iets dergelijks hebben gehad? Wat hebben jullie gedaan?

2. raspberry

Oja, qua leeftijd: ze is nu dus 2 maanden en een week, maar is wel 2 weken te laat geboren, dus qua ontwikkeling is ze eigenlijk 2 mnd 3 wk.

3. TJB

TJB Niet meer actief

Hoi hoi,
    Ik heb hetzelfde gehad met onze kleine man. Ik zat op de tijden 08.00, 10.00, 13.00, dan sliep hij weer een poosje en dan 16.30 met een beetje geluk, dan 19.30 en dan 22.30. Maar dan schreeuwde hij altijd al wel voor een voeding. Hij wou gewoon zo veel hebben. op een gegeven moment ben ik naar de tijden gegaan die je aanhoudt voor de vaste voeding en om 20.00 de laatste en toen sliep hij door tot de volgende ochtend. Het is heel intensief geweest omdat ik niet zo ben dat ik op andere plaatsen ga zitten voeden maar ik heb er ook niets aan kunnen veranderen. Heb ook vanalles geprobeerd dus sorry dat ik je niet verder kan helpen. Maar je bent dus niet de enige...hihi

4. raspberry

He, thanks, :) Tja, het is al lekker om het even van me af te schrijven en herkenning te vinden, :-D
    't Is trouwens wel wat: heb ik het net allemaal zitten schrijven, slaapt de dame nu al vanaf kwart voor elf, (OK, wel 3 voedingen gehad al voor die tijd: half 8, 9 uur en half 11, maar toch).
    Ik zit dus echt even te genieten en heb eindelijk alle was van de afgelopen twee weken op kunnen vouwen! Heerlijk!
    Maar eens even zien of ze nu haar schema gewoon weer om gaat gooien. Wie weet heb ik mazzel en gaat ze weer als voor een week of 2-3 terug eenmaal per dag een langere slaap houden, ;)

5. appeltje

appeltje Niet meer actief

Om haar overdag iets meer te kunnen laten drinken kan je borstcompressie toepassen als de tsr is 'uitgewerkt'. Op borstvoeding.com kan je vinden hoe dat moet.

Maar verder klinkt het perfect hoe het nu gaat. Mening jonge moeder zou jaloers op je zijn. :)

6. raspberry

Thanks, zal es kijken... alhoewel ik het idee heb dat de tsr nog prima werkt... nog wel iets te goed :( 't Is echt Thirza die dan maar kleine beetjes pakt.
    Maar vandaag gaat het ineens erg lekker: vanochtend eerst 2 keer na anderhalf uur weer drinken, maar daarna heeft ze 2,5 uur geslapen! Wow! En daarna ben ik de stad ingegaan met Thirza in de draagdoek. NU net terug en ze is wakker, maar hoefde nog niet zo nodig meteen weer te drinken. Als ze met een kwartiertje komt, heeft er weer 2,5 uur tussen gezetn, :) Wat een heerlijkheid!
    Ik ben dus eerder jaloers op al die moeders die er 's nachts dan nog wel uitmoeten en een avondvoeding hebben, maar die er dan overdag tenminste stelselmatig 3-4 uur tussen hebben... Lijkt me zo heerlijk! :-D

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    In die tijd voedde ik ook om de 2u ongeveer ... dag en nacht ;)

Het zouden een soort regeldagen kunnen zijn, misschien zit ze in 'een fase' waardoor ze vaak kleine beetjes wil drinken, misschien ontdekt ze dat er allemaal leuke dingen zijn om haar heen die veel interessanter zijn dan tiet en is ze dus snel afgeleidt en dus snel weer honger, ...

8. raspberry

He meiden,

regeldagen zijn het sowieso niet, die heeft ze pas gehad. Een sprongetje heeft ze ook net gehad, dus dat is het ook niet.
    Ik begin nu wel steeds meer te vermoeden dat ze last heeft van reflux, mogelijk voortkomend uit een scheefstaand werveltje, want ze heeft ook last van een voorkeursstand van haar hoofdje. Daarvoor probeer ik nu sowieso al een afspraak bij de osteopaat te krijgen, dus hopelijk heeft die binnenkort tijd voor me en zijn deze problemen dan ook verleden tijd. Word er helemaal simpel van namelijk: vandaag alweer gevoed om half 8, 9 uur, 10 uur, 11.15 en 12 uur... Pfff elke keer hele kleine beetjes (behalve die van half 8) en ze geeft nogal wat melk terug. Schiet niet op dus :(
    Stomme is dus dat het 's nachts blijkbaar geen probleem is. Ja, of ze is dan zo moe dat ze dan toch wel doorslaapt.
    Nouja, ik hoop toch echt volgende week even een keer terecht te kunnen bij de osteopaat!

9. Jes84

Jes84 Lid

23 jan 2008
    12
    0
    0
    Vianen
    Hoi Rozemarijke,

Ik heb dit ook gehad. Heeft bij mij ook een hele tijd geduurt. Ik werd er ook gek van en idd 's nachts geen probleem.
    Ik voedde ook op verzoek, maar op een gegeven moment kwam ze idd ook om de 2 uur, en dat vond ik echt teveel van het goeie.
    Toen ben ik toch echt zo lang mogelijk gaan uitstellen. Als ze wou eten, zo lang mogelijk af proberen te leiden, al rek je het maar een kwartiertje, dat is dan toch weer mooi meegenomen.
    Seville wou ook altijd de borst voor het slapen gaan. Daar werd ze dan rustig van waardoor ze lekker kon slapen. Dat heb ik wel nog toegestaan, maar heb wel de voedingen steeds korter gemaakt. Nou ja voedingen, dat waren niet echt voedingen, meer ff sabbelen om rusig te worden.

Inmiddels slaapt ze de nacht door, heeft nog maar 3 voedingen per dag en wil niet meer sabbelen voor het slapen gaan. Ze drinkt nu de borst goed leeg en als ze loslaat is ze klaar ipv steeds weer aanhappen zoals 'vroeger'. haha.

Ik weet hoe moeilijk het is, want ik had ook zoiets van ja als ze honger heeft moet ze eten, maar het is ook een deel gewenning, maar mijn advies is, probeer zoveel mogelijk te rekken zodat ze weer in een ritma van om de 3-4 uur komt!

Succes!

Groetjes Jessica

10. Maartje78

Maartje78 Bekend lid

16 nov 2007
    563
    0
    16
    Hallo,

Leuke naam heeft je dochtertje! Haha!
    Ik had hetzelfde probleem, wel gaf ik per voeding maar 1 borst, kwam ze binnen 2 uur gaf ik dezelfde zodat ze de wat vettere achtermelk binnenkreeg.
    Ik ben met Thirza ook naar een osteopaat geweest ivm spugen, de 1e keer hielp heel goed, de 2e keer nu wat minder, maar ze zit nu ook in haar sprongetje volgens mij. Ze sliep vanaf 5 weken al van 23 tot 6 en nu al 3 weken is ze om 4/5 uur wakker. Ik maak haar wel rond 23 uur wakker voor de laatste voeding (zonder slaapt ze van 7 tot 2 en dan om 7) dan slaapt ze van 23 tot 6 en dan tot 9!
    succes

11. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Mss is blokvoeden wat voor je. Zo krijgt ze je borsten goed leeg en de vette achter melk binnen waardoor ze mss wel wat langer verzadigd is.

De dag in blokken van 3of 4 uur verdelen en als je kindje binnen die uren komt steeds dezelfde borst aanbieden. Zo drinken ze de borst goed leeg en krijgen ze ook de vette achter melk binnen.

12. raspberry

He, dat met die blokken doe ik al, ben ik toen gaan doen vanwege de krampjes, dus dat is het niet.
    Ik denk toch serieus aan reflux nu, vanochtend was echt rampzalig, met steeds melk teruggeven, verslikken en melk terugslikken wat ik terug hoorde komen, maar wat ze nog binnen wist te houden... Hopelijk belt de osteopaat me maandag terug, :)

@Maartje: ja, leuke naam he, (mooie betekenis ook, ;))? Wel grappig: ik zie bijna nooit Thirza met de h erin, de meeste die ik dan tegenkom, heten Tirza. Erg grappig dus om een echte naamgenoot tegen te komen, :-D

Deel Deze Pagina