productie

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door 3kats, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    mijn dochter is nu 11 weken,
    ik probeer sinds twee dagen regelmatig (om de 2 uur) te kolven om mijn productie omhoog te krijgen. lukt niet altijd om de 2 uur
    ik ben hier mee begonnen omdat ze vaak kwam om te drinken en mijn tepels erg pijnlijk werden
    nu kolf ik een kleine 100cc en vanavond na 5 uur 120cc
    ik vind dit erg weinig...
    hoe kan ik de productie omhoog krijgen zodat ik minder vaak hoef te kolven en mijn dochter de hele dag bv kan geven uit de fles?
    ik zou dit graag ook al ga ik weer werken tot 6 maanden vol willen houden
    heb je hier tips voor?
    alvast bedankt
    groetjes Eveline

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Niet iedere vrouw kan haar productie door middel van kolven even goed op peil houden dan door live te voeden. Je baby aan de borst is natuurlijker, waar het lichaam beter op reageert.

Wat je zou kunnen doen is het volgende:
    plan 2 regeldagen in: dagen waarin je héél veel kolft. Dus de hele dag door even de kolf erop. In deze 2 dagen geef je aan je lichaam aan dat er meer gemaakt moet worden. het resultaat merk je na die 2 dagen: als het goed is zie je dan dat je productie zichtbaar is toegenomen.

Mocht weer live voeden en een paar kolfdagen geen effect hebben:
    kijk dan nog eens op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding naar 'domperidon' Je vindt daar een aantal artikelen die uitleg geven hoe dit medicijn je kan helpen je productie te vermeerderen.

succes
    Linda

3. 3kats

3kats Fanatiek lid

15 mrt 2009
    2.235
    0
    36
    Dat zal ik gaan proberen.
    Kan het kloppen dat 's middags en 's avonds ik minder productie heb?
    's morgens en 's middags laat ze zelf los en is ze tevreden en begin van de avond drinkt ze veel langer en wordt ze onrustig en komt ze om de twee uur.
    hierdoor worden mijn tepels weer pijnlijk, terwijl het een aantal dagen hartstikke goed ging. mijn borsten voelen dan ook heel erg slap.
    kan ik hier iets aan doen?
    groetjes eveline

4. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Ja, in de loop van de dag produceren de meeste vrouwen minder. Je hebt er dan een hele dag op zitten en bent vermoeider. Na een nacht slapen is er doorgaans het meeste melk.
    De mogelijke oplossingen voor jou staan in voorgaande mail.

succes,
    Linda

Deel Deze Pagina