Goedenavond Linda of Ilse, Ik ben flesvoeding gaan combineren met borstvoeding. Ik heb 4weken bv gegeven en sinds 1 week combineer ik dit met friso voeding. Met name voor uitstapjes (gemak) en snachts dat mijn man de fles kan geven (nachtrust). Nu vergeet ik vaak te kolven, en ook snachts kan ik het moeilijk opbrengen om een keer te gaan kolven. Ik geef momenteel slechts 1x/dag de borst en soms als troost. Ik kolf niet regelmatig en ook de borstvoeding geef ik niet om een bepaalde tijdstip. Is dit een probleem eigenlijk? Ik wil gaan stoppen met BV omdat mijn zoontje niet lang genoeg slaapt op mijn borstvoeding en op fles doet hij dat beter en daar voel ik me ook beter bij. Heb je tips hoe ik kan stoppen? Of gaat dit al goed? Heb weinig last van stuwing (meer) alleen snachts gaan mijn borsten lekken Hoor graag ! Pina
Als ik je zo lees ben je al ongeveer gestopt. Door nog minder vaak te kolven zal je productie snel stoppen. Je hoeft dan alleen nog een beetje te kolven als je aan je borsten voelt dat er veel melk in zit. Je kunt het natuurlijk voor de gezelligheid nog af en toe geven. Jammer voor je baby en jou dat het niet beter is verlopen. Linda
Als ik hem nu aanleg, komt er dan wel nog melk uit? ik bedoel, kan ik wel een borst blijven aanbieden in 'troost-gevallen' ? Of is het dan ook echt op? Dat zou ik opzich wel willen.