Borstvoeding en zwanger worden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door prettymum, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Heeft iemand borstvoeding gegeven terwijl je aan het 'proberen' was? Duurt het langer voor je zwanger wordt als je je eerste nog bv geeft? Maw als ik graag zwanger wil worden is het dan eigenlijk wel verstandig minder bv gegeven of te stoppen, of maakt dat niet uit? Ik zou het nl leuk vinden als er weinig leeftijdsverschil tussen onzeknd zit en wil dus à een jaar wel weer een poging gaan wagen...

2. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Heb je al weer je menstruatie? Zo ja, dan vraag ik me af waarom bv invloed zou hebben op zwanger raken...
    Zou best kunnen hoor maar nooit van gehoord.

Ik geef nog bv (niet meer vaak per dag natuurlijk) en toen ik de mirena had laten verwijderen was ik 2 weken later ongesteld en meteen daarna al zwanger :)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.246
    36.027
    113
    Ik ben zwanger geraakt toen ik nog bv gaf, maar toen was mijn dochtertje al wel 2 jaar. Mijn menstruatie kwam weer echt op gang toen zij 14 maanden was.

Ik was nu net zo snel zwanger als toen bij haar.

4. prettymum

prettymum Niet meer actief

Ja, daar zit wat in, menstrueer je dan moet het kunnen. Het is alleen niet regelmatig, maar dat komt vast wel weer, geduld is een schone zaak, bedankt voor het meedenken!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij hebben nooit 'geprobeerd', maar normaal gesproken, als je cyclus op gang is kun je gewoon zwanger worden en oeden.

6. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier was ik na 5,5 maand alweer ongesteld. Toen ze 20 maanden was, zijn we voor een 2e kindje gegaan en was ik gelijk zwanger.
    Bij de 1e duurde het 8 maand.

7. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ben ik net als bij de eerste meteen zwanger geraakt, ik gaf toen nog 3 voedingen per dag. Mijn cyclus was al wel weer een tijdje op gang en redelijk regelmatig.

8. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben na de eerste na tien maanden bv geven spontaan zwanger geworden. Geen menstruatie gehad. Ik denk dat het echt per persoon verschilt. Maar ik geloof niet zo heel erg in dat verminderd vruchtbaar zijn persoonlijk, ha ha.

Deel Deze Pagina