Poehej...ze groeit echt hard!

Discussion in 'Borstvoeding' started by oogappel, Apr 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. oogappel

oogappel Bekend lid

Jul 26, 2007
    842
    1
    0
    #1 oogappel, Apr 4, 2011
    Last edited: Apr 4, 2011
    Hoi meiden,

Ons dochtertje is nu 6 weken en 3 dagen, haar geboortegewicht was 3390 gram. Vandaag wezen wegen en ze is nu 5710 gram :$

Ze lijkt ook al op een michelinpoppetje, de dame bij het CB zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken. Ze volgt duidelijk een borstvoedingscurve, maar toch ....jeetjuh....!

Ons 1e dochtertje had ik het tegenovergestelde die was/is echt een sprietje hahaha oh oh tis ook nooit goed.

Jullie ook ervaring met een "dikkerdjedap" ?

2. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

Mar 16, 2010
    1,010
    0
    0
    utrecht
    Nee hier geen ervaring. Onze kleine woog met 8wk en 1 dag 5000gr precies. Volgens ka was dit goed, gewoon gemiddeld. Donderdag weer wegen ben benieuwd.

Maar ik vind dit wel een heel verschil. Maakt mij nog bezorgder want ik twijfel juist of hij wel genoeg aankomt.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier ook een hele harde groeier de eerste 3 maanden maar daarna 2 maanden niets aan gekomen en daarna heel geleidelijk waardoor hij nu met 26 maanden pas 89 cm en 13 kilo is

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

geef je bv of kv dat kan ook veel schelen

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ja mijn dame groeide ook steeds een kilo per maand en was ook net michelin. Familie vond het maar niks, moet ze nu alweer?? Moet je kijken hoe goed ze er uit ziet, die krijgt niks te kort. enz... Ze kunnen het goed gebruiken als ze ouder worden hoor, dochter zit steeds precies in het midden nu.

6. kwebbelsnoes

kwebbelsnoes VIP lid

Oct 29, 2009
    5,925
    2,093
    113
    Female
    Kraamverzorgende
    Tiel
    hier ook, de eerste drie maanden groeide hij 1,5 kg per maand op borstvoeding. Nu is het gestabiliseerd en volgt hij netjes zijn eigen lijn (wel de allerbovenste lijn van de curve), maar zijn vader volgde die lijn als kind ook en die is nu lang en slank.

7. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier groeide ze eerst ook ruim een kilo per maand. Langzaam werd dat iets minder en vanaf 7 maand groeit ze heel langzaam. Soms maar 80 gram per maand. Lengte en gewicht zit nu op het gemiddelde.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Hier ook de eerste 2 maanden heel hard gegroeid, kreeg zelfs op mijn kop van het CB dat ze niet meer mocht aankomen - sloeg echt nergens op. Maar goed, na die eerste spurt is de curve erg afgevlakt, zowel gewicht als lengte. Nu zit ze bij beide onder het gemiddelde, ze groeit, maar niet supersnel en is dus ook kleiner dan gemiddeld, maar lengte en gewicht zijn wel in verhouding. Helemaal niet erg dus, maar maak je geen zorgen (als je dat al deed ;) ) over te snel groeien ofzo - trekt eigenlijk altijd weer helemaal bij.

9. oogappel

oogappel Bekend lid

Jul 26, 2007
    842
    1
    0
    Hoi meiden, ik geef ook borstvoeding inderdaad! Begreep al dat je met BV niet kan overvoeden!

Wat ik al zei ik was het niet gewend met ons 1e dochtertje, dat was eigenlijk het tegenovergestelde.

10. jufD

jufD Bekend lid

Mar 10, 2009
    897
    23
    18
    Mijn mannetje groeit ook zo snel. Hij is geboren met 2870 gram en een maand later woog hij al 5000 gram! Ik had verwacht dat de groei rond de 3/4 maanden wel iets minder hard zou gaan, maar bij mijn ventje neemt de groei niet af. Ik maak me er niet druk om, het is een heerlijke spekbaby die ontzettend vrolijk en actief is, dus ik ga er dan vanuit dt het goed is. Hij zit trouwens met zijn lengte nog verder boven gemiddeld dan met zijn gewicht, dus hij is helemaal groot.

11. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Die van mij schoot vooral zo de lengte in. Zo'n verschil met zijn nichtje. Die is een maand ouder en ruim een halve kop kleiner. Heel grappig om die 2 bij mekaar te zien. Zij was echt zo'n Hollands welvaren kindje en die van mij dan zo'n lange slungel wiens broekjes constant afzakken.

12. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ja er zit veel verschil tussen baby's. Nu is Simone prematuur dus dan werkt het iets anders maar mijn vriendin heeft een dochter van 8 weken, die scheelt maar 1.5 kilo met Simone en er zit 6 maanden tussen! Als je ze naast elkaar legt zou je dat dus niet zeggen, zelfs als je corrigeert is Simone maar een dwerg (die overigens de 1e 2 maanden ook een kilo per maand aankwam)

13. Nelly

Nelly Fanatiek lid

May 5, 2006
    2,955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Wauw, jij hebt deze keer slagroom! Wat groeit Roos goed zeg.
    Hier hebben we nu ook een klein dikzakje. Zeker in vergelijking met haar twee oudere zussen op die leeftijd. Dat waren van die gespierde spijkers. Bij Marjolein zit het er ook echt vast aan. Heerlijk om in die stevige beentjes te "knijpen". Alleen wel wennen aan de plooitjes...

Zo gek he, dat kindjes zo verschillend kunnen groeien op borstvoeding. En heerlijk dat je je er geen zorgen over hoeft te maken.

Ik heb even nagekeken, de metingen op het CB van onze meiden:

Annabel:
    geboorte - 3520 gram - 50 cm
    3w5d - 4105 gram - 56 cm
    8w5d - 5225 gram - 60 cm
    12w4d - 5910 gram - 63 cm
    16w4d - 6670 gram - 65 cm

Evelien:
    geboorte - 3640 gram - 53 cm
    3w4d - 4300 gram - 54 cm
    7w4d - 5040 gram - 58 cm
    11w4d - 5580 gram - 61 cm
    15w4d - 6160 gram - 64 cm

Marjolein:
    geboorte - 3480 gram - 52 cm
    3w2d - 4260 gram - 54,1 cm
    7w2d - 5480 gram - 57,9 cm
    12w - 6480 gram - 61,2 cm
    17w - 7220 gram - 64,1 cm

Hihi, Marjolein was bij geboorte de lichtste van de drie, maar heeft de schade goed ingehaald!

Groetjes,
    Nelly

Share This Page