Ik vroeg me af of hier nog meer meiden in de productie zitten en veel staand werk hebben? Ik heb veel last van mijn banden en hier kan/word niet altijd rekening mee gehouden door mijn baas. Erg vervelend omdat ik hierover best vaak aan het vechten ben met hem. Ik vroeg me af wat jullie hiermee doen? Ik zat wel te lezen over speciale broekjes die ondersteuning (kunnen) bieden bij het staan maar aangezien ze redelijk prijzig zijn zou ik wel willen weten wat jullie ervaringen hiermee zijn. Alvast bedankt!
Hoi, Ik zit toevallig met zelfde probleem als jij. Daardoor zit ik ook op fysiotherapie en zei al dat ik erg last van onderrug heb en beginnende bekkeninstabiliteit heb. Maar op het werk heb ik er kussentje er onder mijn billen, hoewel ze echt niet helpen. Ik probeer ook zovaak te gaan lopen, maar dan gaan er klachten van collega's die niet eerlijk vinden. Pfff...de werkleider daar werkt niet goed mee. Ik zit er vol met spanning van het werk. Je mag ook niet te veel bij lawaaierige machine werken toch? Want daardoor wordt t kleine erg onrustig van! Groetjes Jo
Ik sta ook veel op mijn werk, en heb bij de prenatal een band gekocht die je ondersteund. Ik vind dit zelf wel prettig, en het voelt goed, maar ik werk niet zo heel veel, als je elke dag werkt denk ik niet dat het goed voor je is.
@Jo: Ik sta inmiddels voor 60% in de ziektewet. Heb mijn baas 3 keer aangegeven dat staand werk echt niet lukt en had op een gegeven moment zo'n pijn in mijn onderbuik dat ik verplicht rust moet houden van de VK. Het is zo jammer dat het zo moet. Gelukkig zijn mijn collega's wel begripvol. Je mag volgens mij inderdaad niet te lang bij machines staan waar een bepaald aan decibel of trillingen vanaf komt. Je baas is verplicht je daarover in te lichten maar als je net zo'n baas hebt als ik dan kan je nog lang wachten Ik heb aangegeven dat ik écht niet wil werken als die machines aanstaan en zolang hij mij niet fatsoenlijk zwart op wit kan geven dat het niet schadelijk is sta ik in mijn recht. Wat voor soort werk doe jij? @Penelopea: Ik werk(te) dus elke dag maar kan me inderdaad niet voorstellen dat het goed is om elke dag zo'n band te dragen. Zo worden de bandjes helemaal slap natuurlijk als ze constant ondersteund worden.
ik werk ook in de productie maar bij ons is het wel goed geregeld. Zo krijg ik veel gevarieerd werk zowel staand als zittend aangeboden als ik daar om vraag. De zware karweitjes worden zonder problemen gedaan door de andere collega's. Ze hebben me dit zelf aangeboden want ik ging maar door,ik wilde me niet laten kennen. Mede hierdoor kan ik nu 4 weken ervoor met verlof ipv 6 weken. Ik ben nu 34 weken dus nog 2 weken werken en dan verlof en vakantie tot 4 januari. Nee ik heb het wel getroffen als ik het hier zo allemaal lees.
Heb hier ook veel staand werk gedaan, in de tuinbouw. Wisselde wel werkzaamheden af, zodat ik de ene keer meer kon lopen en de andere keer alleen maar staan. Ben nu net met verlof maar in de 3 weken voor mijn verlof ben ik 2 uur per dag minder gaan werken omdat het staan gewoon veel te veel was. De klusjes die ik zittend kon doen die had ik ook al af, dus ja dan houdt het op. Hier is ook nooit moeilijk over gedaan. Sommige dingen werden voor mij gedaan omdat ik het niet meer kon maar door die kleine dingen die anderen voor mij deden kon ik het wel tot het laatst verder volhouden. De baas had zelfs nog een tillift gemaakt om de emmers met bloemen op te tillen. Anders had ik veel eerder op moeten geven dat weet ik zeker. Werkte trouwens alleen in de schuur en niet in de kas want dat kon ik echt niet meer, zeker niet met de warmte.