Hulp nodig bij sollicitatiebrief!

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo meiden (en handjevol kerels ;) )

In onze woonplaats hebben ze enige tijd terug een babywinkel geopend.
    Na veel twijfelen trek ik nu de stoute schoenen aan en ben bezig om een
    sollicitatiebrief te schrijven.
    Het probleem is echter dat ik hier totaaaaal niet goed in ben en een beetje vastloop :oops:

Kunnen jullie mij een beetje op weg helpen? Ik wil graag een korte en krachtige brief die een goede indruk achterlaat.
    Dit is wat ik tot nu toe heb:

Geachte heer/mevrouw,

Al enige tijd terug heb ik vernomen dat u een zaak geopend heeft aan De Schoolstraat. Daar mijn intresse op kindergebied en alles wat daar bij komt kijken zeer groot is, trek ik nu de stoute schoenen aan en doe hierbij een sollicitatie naar een functie in jullie bedrijf.

Ik zal mij eerst even voorstellen:

Ik ben Debbie ... en ik ben 25 jaar. Ik woon samen met mijn vriend en we hebben een zoontje van 9 maand. Ik heb tijdens mijn studie en daarna veel gewerkt op een kinderdagverblijf.
    .........

Verder kom ik dus niet, en vraag mij ook af of het goed is wat ik tot nu toe heb geschreven.

Alvast super bedankt!

2. Het lijkt mij beter als je er iets anders van maakt en de privestuff voor tijdens het gesprek laat. (is maar een idee)

Vertel meer overjezelf en waarom je in deze functie geintresseerd bent,en wat je pluspunten zijn

:)

3. Hummel

Hummel Niet meer actief

Even google-en op sollicitatiebrief.
    Dan vindt je heel veel tips over wat je erin kunt zetten en hoe de lay-out eruit moet komen te zien.

Heel veel succes.

Liefs Hummel.

4. Jenna85

Jenna85 Fanatiek lid

19 sep 2007
    1.497
    0
    0
    Mama en student
    Overijssel
    Ik zou op Google ook even zoeken naar een open sollicitatie.
    En inderdaad niet al je privé zaken erin zetten. Maar wel iets interessants, waardoor ze geprikkelt worden om jou uit te nodigen voor een gesprek... ;)

Heel veel succes en ik hoop voor je dat je de baan krijgt!

Liefs Jenna

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Ik zou er iets van maken als, trek ik nu de stoute schoenen aan en zou ik graag willen solliciteren naar een functie binnen jullie bedrijf/winkel. Of iets dergelijks. In ieder geval doe je geen sollicitatie, die combinatie klopt niet.
    Probeer zo min mogelijk zinnen met ik te beginnen, dat kun je het beste vermijden in sollicitatiebrieven, dus even de zinsvolgorde omgooien.
    Het is ook interesse, met een e ertussen. Ja, sorry, ik ben een zeikerd.
    Maar de brief klinkt leuk hoor en enthousiast, zou in dezelfde stijl doorgaan.
    Ik ben ook eens binnengelopen bij een zaak die net geopend was en gevraagd of ik daar kon werken. Vonden ze wel prima en het scheelde weer een advertentie in de krant. Kon de volgende week al aan de slag, dus succes, ik hoop dat je wordt aangenomen!

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bedankt voor zover :D

7. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    op monsterboard staat denk ik wel een voorbeeld,daar heb ik ook mijn ontslagbrief vandaal gehaald.

succes en leuk lijkt me dat werken in een babywinkel

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Nou, ik zou ook niet teveel privézaken in een sollicitatiebrief zetten, maar in dit geval zou ik toch vermelden dat je moeder bent om te laten weten dat je wat met kinderen hebt, lijkt me wel belangrijk in een kinderwinkel.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ben ook niet van plan om er meerdere prive dingen in te zetten.
    Alleen dat wat ik er nu ingezet heb.

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0

Zoek eerst wat voorbeeld sollicitaties op. Kijk daar goed naar! Succes!

11. emmetje

emmetje Bekend lid

13 jul 2007
    517
    0
    0
    Ik vind het voorstellen juist wel leuk, eindelijk eens wat anders! Let wel even op het Nederlands...

Ik zou deze indeling aanhouden:

Jouw adresgegevens

Gegevens winkel

Plaats, datum

Betreft: open sollicitatie

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heb ik vernomen dat u een zaak heeft geopend aan de Schoolstraat. Daar mijn interesse op kindergebied en alles wat daar bij komt kijken zeer groot is, trek ik de stoute schoenen aan en doe hierbij een sollicitatie naar een functie in jullie bedrijf.

Ik zal mij eerst even voorstellen:

Ik ben Debbie ... en ik ben 25 jaar. Ik woon samen met mijn vriend en we hebben een zoontje van 9 maanden. Ik heb zowel tijdens als na mijn studie (NAAM/RICHTING STUDIE NOEMEN) gewerkt op een kinderdagverblijf. HIER KUN JE BIJV. NOEMEN DAT JE HET PERSOONLIJK CONTACT MET ZOWEL DE JONGE KINDEREN ALS HUN OUDERS ZEER PRETTIG VIND/ALTIJD ALS ZEER PRETTIG HEBT ERVAREN. HEB JE NOG MEER ZAKEN GEDAAN DIE HIERAAN GERELATEERD ZIJN?! DAN NOEMEN. HEB JE BIJV. OOK WINKELERVARING? DAN OOK NOEMEN. OOK ZOU IK GOEDE MOTIVATIE GEVEN VOOR EVENTUELE MOVE ALS JE NU BIJV. HEEL ANDER WERK DOET (IK WEET NIET WAT JE NU DOET...).

Graag licht ik mijn motivaties en CV in een gesprek met u toe.

Met vriendelijke groeten,
    xxx

12. streepjes

streepjes Fanatiek lid

2 apr 2007
    1.155
    0
    0
    Tja..
    Ik zou die brief iig niet zo opsturen!
    Komt mij niet serieus over, maar meer koetje kalfje gezellig met een koekje erbij..

Hou het vooral zakelijk en onderbouw je motivatie ed.

13. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik heb veel mensen al geholpen met het schrijven van brieven.

In een sollicitatiebrief is het belangrijk aan te geven wat je doel van de brief is, jezelf voor te stellen, jezelf te verkopen. en aan te geven wat je verwacht van de geadresseerde. Ook is het belangrijk niet zomaar een brief te copieren maar woorden te gebruiken die ook bij jou passen.

hier een voorzetje. kijk eens of je daar wat mee kan.

succes! en laat je weten hoe het is gegaan.

---------------------------------------------------------

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heb ik vernomen dat u een vestiging heeft geopend aan de schoolstraat. Middels deze brief wil ik graag solliciteren naar de functie van ?.

Mijn naam is Debbie ik ben 25 jaar en woon samen met mijn partner en ons zoontje van 9 maanden in ?woonplaats?

Deze functie trekt mij heel erg aan vanwege mijn diepgaande interesse voor alles wat met kinderen te maken heeft. ervaring in de omgang met ouders heb ik gedaan op een kinderdagverblijf waar ik ? jaren heb gewerkt.

Mijn persoonlijkheid kenmerkt zich door; open, spontaan, initatiefnemend, en een harde werker. (zelf dingen invullen die voor jou van toepassing zijn)

Bijgaand treft u mijn CV. Mocht na deze brief uw interesse gewekt zijn dan hoop ik dat u mij uitnodigt zodat ik e.e.a. nog mondeling kan toelichten.

Met vriendelijke groet,

Debby ???????

14. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Heeeeeel toevallig heb ik dus gister een open sol. naar een babyzaak gestuurt. Ik solliciteer best veel, je weet nooit wat je tegenkomt, en wordt best vaak uitgenodigt.
    Had hem hier geplaatst maar toch maar ff weg gehaald,...

als je hem wilt stuur dan ff PB!

kus miek,
    enne..suc6!

15. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Dankjullie wel meiden! Ik heb al jullie tips opgevolgd!
    Ik had hem gecopieerd zodat ik hem hier kon plaatsen, maar er was iets niet goed gegaan :( kheb hem al (via email) verzonden.

In ieder geval super bedankt voor al jullie hulp. jullie hebben me enorm geholpen.

Wordt vervolgd....?

Deel Deze Pagina