Afbouwen bv: wat te doen met troost-slokjes?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Stella80, Feb 21, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Dag mirjam en saskia,

Ik wil gaan afbouwen met borstvoeding omdat ik niet wil kolven op het werk. Het liefst blijf ik de avond en ochtendvoeding zelf geven, maar als dat niet lukt door teruglopende productie is dat ook oke.

In een ideale wereld geef ik 6 voedingen per dag en ziet ons schema er als volgt uit: 3, 7, 11, 15, 19 en 23 uur. Ik wil 1 voeding per week laten vervallen. Alleen voed ik op verzoek en ons dametje komt geregeld vaker of laat er juist meer tijd tussenzitten. Ze komt vooral vaker tussen de voedingen van 7-11 en 19-23 uur. Omdat ze vrij vaak huilt en moeilijk in slaap komt en de borst daarbij heel goed helpt zie ik er een beetje tegenop om deze extra voedingen te laten vallen.

Mijn vraag: wat moet ik doen met de 'tussendoor-slokjes' nu ik wil gaan afbouwen. Moet ik strakker op schema gaan voeden?

Ben benieuwd naar jullie advies!

2. Saskia

Saskia Lactatiekundige

Apr 17, 2012
    818
    0
    0
    Hoi.

Je start eerst met de voedingen afbouwen die je als eerste wilt laten vallen.
    Kijk dan even hoe het gaat. Mogelijk gaan de voedingen tussen 7-11 en 19-23 dan ook anders verlopen.

Troostslokjes mag best, maar niet te vaak en houd het bij een paar slokjes en niet halve of hele voedingen, want dat stimuleert juist weer de melk aanmaak.

Succes met afbouwen.

Groetjes Saskia

3. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Dank je wel Saskia!

Share This Page