Afrekening Kinderopvangtoeslag 2010??

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door WNT, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WNT

WNT Lid

8 mei 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    In 2010 hebben wij voor het eerst kinderopvangtoeslag ontvangen. Nu begreep ik van de info op de site van de bdienst dat zij automatisch met een eindafrekening komen? Klopt dat en wanneer kan ik dat ongeveer verwachten. Heb tot op heden nog niets gehoord en weet niet of ik nu zelf aktie moet ondernemen. We hebben meer uren afgenomen dan van te voren ingeschat, dus er moet wel een eindafrekening komen. We hebben in 2010 trouwens een KDV en gastouder gehad (na elkaar). Alvast bedankt voor jullie reacties.

2. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.576
    113
    je moet gewoon afwachten.
    Wij krijgen altijd vanzelf een brief dat we de jaar uren overzichten moeten opsturen en dan wordt de definitieve berekening gemaakt.
    Wij kregen die brief vorig jaar pas in augustus.
    De berekening krijg je dan weer 3/4 later. Ik wacht nu nog op de definitieve afrekening van 2009!

Ik hoor ook dat mensen in augustus meteen de afrekening krijgen . Denk dat wanneer je elke maand dezelfde uren hebt afgenomen zoals op een KDV dit het geval is. Maar omdat je een combi gastouder-kdv zul je wel een brief voor het opsturen van je jaarurenoverzicht krijgen. Dat overzicht krijg je van het KDV en het gastouderbureau als het goed is.

3. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik moet de afrekening van 2009 ook nog krijgen. De BD heeft nog niet eens de gegevens van 2010 opgevraagd, dat deden ze afgelopen jaren pas in augustus.

4. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Soms vraagt de BD het ook op bij bijv het kdv.

Hier vorig jaar niks in hoeven vullen. Het bleek dat de BD het rechtstreeks had opgevraagd.

Hier is was die van 2009 in sept 2010 al afgerond. Over die van 2010 heb ik nog niks gehoord.

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Volgend jaar mei ;) Ik heb die van 2009 net gehad namelijk. Wij kregen veel geld terug, ik denk dat Tessa81 op nul uitkwam (of niet?).

6. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

@yukl,ja idd ( nou ja bijna, het was een paar euro ;))

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.255
    6.152
    113
    Ik heb ook net die van 2009 gehad. 2010 moet ik nog opsturen volgens mij..

8. WNT

WNT Lid

8 mei 2011
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties, het is dus een zaak van lange adem..

9. laika10

laika10 Actief lid

28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    ja een hele lange adem, ik zit ook nog te wachten op de teruggave van 2009

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    snap er niet zoveel van hoor,maar krijgen jullie niet maandelijks geld terug?

11. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Je krijgt wel maandelijks geld terug, maar je toeslag is gebaseerd op een vermoedelijk inkomen van bijvoorbeeld 2010 en een vermoedelijk aantal uren wat je in 2010 afneemt.

Neem je meer uren af en verdien je minder dan gedacht, dan krijg je dus nog extra geld. Verdien je opeens het dubbele, tja dan zul je nog geld moeten betalen aan de belastingdienst.

12. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb een maand geleden de definitieve berekening over 2009 gehad.
    Dus van 2010 zal nog wel een jaartje duren.

13. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

3 nov 2009
    7.197
    6.617
    113
    Duurt dat allemaal zo lang? Ik had gehoopt dat het zo rond september wel binnen zou zijn. Wij verwachten dat we best wel wat terugkrijgen, omdat we voorzichtig zijn geweest met het invullen.

Maar we krijgen elke maand een afschrift van het kdv, maar eigenlijk gooi ik die direct weg :S Wel hebben we een jaaropgave van 2010 en die heb ik nog. Zal toch ook wel voldoende zijn? Bij ons is het aantal uren elke maand gelijk.

Deel Deze Pagina