Dit las ik net op internet. Met name de pampers verrasten mij. Hieronder staan een aantal bedrijven die op dieren testen. Proctor & Gamble : Ariel, Dash, Dreft, Vizir, Lenor, Viakal, Clearasil, CoverGirl, Max Factor, Old Spice, Bleu Stratos, Oil of Olaz, Signia, Blendamed, Kukident, Pantene, Vidal Sassoon, Head & Shoulders, Vicks, Always, Pampers, Punica, Valencina. Boots : Halfords Automaterialen, Medicamenten. Bristol Meyers : Mum, Mr.Muscle, Clairol, Windex, Renuzit. Colgate/Palmolive : Cleopatra, Palmolive, Colgate, Macleans, Plax, Ajax, Mennen Deodorant, Softsoap, Hill's pet nutrition, Soft'n'Gentle. Henkel : Apri, Dixan, Persil, Witte Reus. Monsanto : Nutrasweet, Candarel. Douwe Egberts/Sara Lee : Badedas, Brylcream, Zwitsal, Sanex, Xapona, Radox. SmithKline Beecham : Oxy, Fenjal, Aquafresh, Alcon, Obsession, Odol Med3. Unilever : Elizabeth Arden, Lux, Calvin Klein, Nino Ceruti, Elizabeth Taylor, Dove, Sunlight, Timotei, Cutex, Jif, Omo, All, Sunil, Lever, Becel. Warner Lambert : Schick, Henara, Polly Tint, Poly Foam.
Bedankt voor de info! Toch erg goed om eens te gaan welke producten ik hiervan gebruik. Maarre... ik vraag me af hoe ze always of pampers op dieren testen
Het gaat er vooral om dat de producent van het product dierproeven doet op andere producten. Dus stel je koopt pampers van producent A, dan financieer je indirect een bedrjif dat aan dierproeven doet voor hun andere producten. Er zitten ook stofjes verwerkt in pampers en always, waar het van gemaakt is, ik denk dat dieren worden gebruikt om te kijken of die stoffen niet irriteren. www.cosmeticagids.nl voor meer informatie over producten die wel/niet getest zijn op dieren. Ik heb zelf verzorginsproducten van Nature babycare en Zarqa plus het huismerk van Etos. Zarqa is niet op dieren getest en bevat ook geen dierlijke extracten zo als glycerine, glyserol.
Hill's pet nutrition deze inmiddels toch niet meer na de undercover beelden van anderhalf jaar terug? dat ging toenb om meerdere merken en ik meende dat hill's ook dierproefvrij bezig was?
Hill's pet nutrition Is niet zo gek dat ze dat op dieren testen Dat is honden-en kattenvoer Ach Always gebruik ik wel maar dat kan denk ik geen kwaad als ze die op een aap testen
'T fijne weet ik er ook niet van. Volgens mijn testen ze maandverband en luiers niet op uiteindelijke werking, maar meer de losse ingredienten. Of de lijm die er in zit irriteert in oogjes en zo. Dus het is niet zo dat een aap een maandverband in krijgt. Van dierenvoeding testen ze bij hoeveel van een bepaald ingrdient een beestje echt ziek word en zo, dus niet zo zeer of ze het wel lusten. Hill's ga ik ff uitzoeken. Als ik een topic open moet ik dingen ook rechtzetten als blijkt dat ik fout zit. Maar dat doe ik morgen, nu geen zin meer in. Dierproeven mogen trouwens niet meer in Nederland, maar ze maken en testen de producten vaak over de grens en importeren daarna.
Hier in lelystad zit gewoon ene proefdiercentrum hoor. Staat er ook levensgroot op. Mag ook gewoon, alleen chimpansees mogen niet meer gebruikt worden.Pas in 2009 mogen dierproeven niet meer voor cosmetica...
Nou in zo'n cosmeticawinkel vroeg ik erna zei de verkoopster: er mag niet meer getest worden. Ik zeg waarom zeggen sommige merken dan dat ze dierproefvrij zijn. Zegt de verkoopster vroeger zijn er wel dingen getest dus daarom zeggen veel merken niet dierproefvrij te zijn, maar tegenwoordig word er niets meer getest
In Nederland mogen dierproeven niet meer uitgevoerd worden voor cosmetica. Helaas voor andere producten nog wel. Dus als jouw cosmeticaproduct in NL gemaakt is, mag je er vanuit gaan dat het dierproefvrij is. Al zullen er best van die slimmeriken zijn die hun proeven over de grens uitvoeren. Er zijn ook een aantal buitenlandse merken waarvan wel zeker is dat ze niks met dierproeven te maken hebben, zoals de Bodyshop (al zijn die soms niet vegetarisch, iets wat ik zelf wel een beetje krom vind gezien al de aandacht er omheen). http://www.proefdiervrij.nl/client/1/?w ... =Cosmetica Dierproeven uitvoeren voor diervoer is niet zo zeer logisch. Stel dat er voer wordt ontwikkelt en om te testen aan een hond of kat wordt gegeven en het beestje raakt ernstig ziek ten gevolge van een verkeerde hoeveelheid stofjes in dat voer. Dan vind ik dat ethisch niet verantwoord. Er zijn al alternatieven op de markt waarmee een maagdarmkanaal bijv. wordt nagebootst. Probleem is echter dat fabrikanten hier nog niet genoeg vanaf weten of dat het duurder is dan een aantal proefdieren in je lab hebben zitten.
Ik lees op www.europa-nu.nl: In het kader van het consumentenbeleid heeft de Europese Unie in de afgelopen jaren richtlijnen en maatregelen ingesteld voor bijvoorbeeld productveiligheid, speelgoed, persoonlijke beschermingsmiddelen, elektrische toestellen, farmaceutische producten, machines en pleziervaartuigen. Vanaf 2009 gelden er ook nieuwe regels voor cosmeticaproducten. Dierproeven in deze branche worden vanaf die tijd verboden. Maar op andere sites weer iets anders... plus: Het Europees parlement heeft woensdag een voorstel bekrachtigd dat een einde maakt aan vrijwel alle dierproeven voor cosmetica in Europa. Daarnaast is het vanaf 2009 verboden om nog cosmetica te verkopen waarvan de ingrediënten op dieren zijn getest. Gelukkig!
Hmm....zover ik weet is het testen in NL verboden, maar dat het straks ook verboden wordt om cosmetica getest op dieren te VERKOPEN, wist ik niet. Waarschijnlijk bedoelt men dat vanaf 2009 proeven in heel Europa verboden zijn. Volgens mij is het tot nu toe dan alleen in NL verboden. Maar is het vanaf 2009 ook voor andere producten verboden. Hoe dan ook, ik kan alleen maar blij zijn met zulke ontwikkelingen
Het lijkt me trouwens stug dat Proefdiervrij al jaren lang huismerken ala Etos, Kruidvat, Trekpleister onterecht aanstelt als proefdiervrije producent.....
Ze zijn wel bezig met alternatieven maar men weet nog niet of alles hetzelfde werkt en er gaat jaren aan testen voorbij voordat een alternatief kan worden gebruikt. Zelfs de mensen die de dierproeven doen vinden het niet leuk om dieren pijn aan te doen, daardoor is het doel ook om een dierproef zo ethisch verantwoord mogelijk en met zo min mogelijk ongerief te laten verlopen. Echter is dit niet altijd mogelijk. Ik vind dat er in Nederland erg zwart wit naar dierproeven wordt gekeken (vooral als je de reclame van dierproefvrij ziet). Het is niet alsof een biotechnicus gewoon op een dier afloopt en iets in dat dier spuit. Er gaan literatuuronderzoeken aan vooraf, en dan moet het nog goedgekeurd worden door een dierexperimenten commissie die er naar kijken of het experiment ook zonder dieren uitgevoerd zou kunnen worden, met minder dieren, of met minder ongerief. Natuurlijk is dit in Nederland, en is het niet in alle landen zo goed geregeld. Maar in Nederland mag de cosmetica niet meer op dieren getest worden, in andere landen echter nog wel, en helaas mag dat ook hier nog verkocht worden. Maar ik denk dat er vanuit dierproeven ook een hoop mensenlevens gered zijn.