Gewoon dekentje ipv speciale duodeken in dekbedovertrek?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Jippie, Sep 18, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik weet dat er speciale duodekentjes zijn die je in een dekbedovertrekje kunt doen. Maar kun je dit ook doen met een gewoon standaard dekentje?

Wij gebruiken nu katoenen dekentjes en een laken, maar het dekentje pluist heel erg, dus alles zit steeds onder de rode pluisjes: het hele bedje, Lianne's handjes, ze krijgt ze in haar mond, enz. Ook zit ze vaak aan het lakentje te trekken, dus die kun je niet meer over de deken doen omdat ze het anders weer over haar hoofd kan trekken. Mijn dekentjes zijn 100x150 en vaak zijn overtrekjes 100x135. Is zo'n overtrek helemaal open aan de onderkant, zodat het ook om een iets langer dekentje past en blijft zoiets met een gewone deken zitten ipv met een speciale duodeken? Ik vind het zo zonde om meteen weer zo'n hoop geld aan een duodeken te spenderen, terwijl ik goeie dekentjes heb.

2. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

Mar 5, 2006
    5,590
    0
    0
    Ja hoor, maar koop dan wel bijv. die voor het juniorbed van de hema. Die voor het ledikant heeft amper ruimte om aan de zijkant in te stoppen.

3. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb ook een gewoon dekentje in een dekbedhoes zitten.
    deken is wel een stuk langer dan de hoes maar ik stop het voeten eind onder het matras dan zie ook niks meer van de deken.

Share This Page