proefkonijn

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door -, 18 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

hoi meiden
    Ik heb pas te horen gekregen dat het zh niks voor me kan betekenen.
    Alle uitslagen zijn goed en daarom willen ze ons pas gaan behandelen als we 2.5jr zelf geklust hebben.Dit houdt dus in dat ik pas in juni 2008 behandeld ga worden...Grote teleurstelling natuurlijk..Ik heb zelfs nog gevraagd of er niet gekeken kan worden naar de zuurgraad van mijn baarmoedermond/hals..(samenlevingstest?)
    Dit wilde de gyn. niet doen, want de kans dat het daaraan zou liggen zou ontzettend klein zijn en daar mocht ik het mee doen.
    2.5jr is wel erg lang en zou bijna willen dat er iets mankeerde dan wist ik tenminste waarom het niet wil lukken.Heb zelfs nog aangehaald in een vorige relatie een maand of 9 zonder voorbehoedsmiddelen geklust te hebben en ook zonder resultaat.Maar dat was toen en nu is nu was zijn mening.Maar doordat ik emotioneel werd, ging hij een kansberekening maken, op basis van mijn leeftijd, en tijd dat we bezig zijn en op basis van alle uitslagen.Hiermee kwam hij uit op 30% kans op zwangerschap binnen nu en 1 jaar.
    En hij gaf me een folder mee.Ik kan nu dus meedoen aan een onderzoek die vergelijkt de kans op zwangerschap met 3x IUI met milde hormoonstimulatie versus 1 maal IVF met terugplaatsing van 1 embryo.
    Dus wanneer zijn de kansen hoger op zwangerschap.Het gaat om een loting óf ik krijg 3maal IUI met milde hormoon stimulatie óf het wordt 1 maal IVF.En mocht het niet aanslaan gaan ze me op de reguliere manier verder behandelen.Ik overbrug hiermee de tijd die ik anders zou moeten wachten én ik word behandeld met hormonen.Ik zit bij het Erasmus en daar doen ze alleen maar IUI in eigen cyclus.Dus als het IUI zou worden zou ik 3behandelingen krijgen met hormoonstimulatie gevolgd door 3 behandelingen zonder hormonen en daarna 3x IVF.Dus ik win er wel mee...Wordt het IVF en het slaat niet aan, krijg ik daarna 3x IUI in eigen cyclus gevolgd door 3x IVF.
    Ik zou toch gek zijn als ik deze kans niet zou grijpen?
    Ik kreeg alleen een mailtje van een vriendin, zij vertelde dit verhaal aan een kennis van haar.Die heeft vorig jaar IUI gehad en door de hormonen die zij ingespoten kreeg heeft ze nu een knobbeltje in haar borst.Zij is er dus er negatief over en vind dat ik nog ff moet wachten hiermee.
    Sorry voor de grote lap tekst, maar moest het ff kwijt!Wat vinden jullie van dit onderzoek en hoe denken jullie over de hormonen die gespoten worden in een , bij mij tenminste, 'normaal functionerend' lichaam..
    En het zit me dwars dat de gyn. die samenlevingstest niet nodig vond...
    Alvast bedankt voor eventuele reacties ...

2. Stienke

Stienke Fanatiek lid

15 feb 2007
    2.424
    0
    0
    Adm.medewerker op verzekeringskantoor
    Assen
    Is het een optie om een ander ziekenhuis te proberen? Je weet nooit...wel vervelend misschien maar misschien het proberen waard.

3. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Hoe lang zijn jullie al bezig om zwanger te worden? Ik denk dat het ook afhankelijk daarvan is welke keuze jullie maken, of niet?
    Als je bv al een jaar of anderhalf bezig bent en er alles alle huis-tuin-en-keukenmiddeltjes al uit de kast hebt gehaald, dan zou ik me kunnen voorstellen dat je voor een vruchtbaarheidsbehandeling kiest. Dat zou ik wel doen in elk geval. Maar die keuze is heel persoonlijk.
    Vind het ook wel vreemd dat het ziekenhuis geen samenlevingstest bij je wil doen. Als je dit per se wil, kun je dat dan niet bij een ander ziekenhuis laten doen? Ik heb hier geen ervaring mee, want bij mij is dit nooit gedaan.
    Ik heb in mijn omgeving nog nooit verhalen gehoord van iemand die door de hormoonspuiten een knobbeltje in haar borst kreeg. Ik ben zelf met de 4e ICSI-poging bezig (stop mezelf al sinds oktober 2005, met een tussenpoze, vol met hormonen), maar bij mij is er in elk geval niks aan de hand. Zou dat niet gewoon toeval kunnen zijn?

4. Niet meer actief

Ik ben nu 1.5jr bezig en had voor mezelf besloten deze zomer geen gedoe aan mijn lijf!Nog ff afwachten tot september en dan meedoen aan dat onderzoek.Maar door dat bericht van dat knobbeltje ga ik toch weer twijfelen.Wat als het nu echt zoveel troep is wat ze in je lichaam spuiten?Er is niks met ons aan de hand, alles functioneert maar waarom raak ik niet zwanger?En die samenlevingstest, hoeveel waarde moet ik daaraan hechten?Stel nu dat ik een verkeerde zuurgraad heb en ik stoot spermazaadjes/cellen af?Heeft IUI dan kans van slagen?Of moet ik dan medicijnen slikken om die zuurgraad beter te krijgen?maar dan moeten ze dat toch ff checken?Is toch vreemd dat het niet gebeurt is...Hoe belangrijk is die samenlvevingstest nu eigenlijk?

5. Niet meer actief

Ik ben nu 1.5jr bezig en had voor mezelf besloten deze zomer geen gedoe aan mijn lijf!Nog ff afwachten tot september en dan meedoen aan dat onderzoek.Maar door dat bericht van dat knobbeltje ga ik toch weer twijfelen.Wat als het nu echt zoveel troep is wat ze in je lichaam spuiten?Er is niks met ons aan de hand, alles functioneert maar waarom raak ik niet zwanger?En die samenlevingstest, hoeveel waarde moet ik daaraan hechten?Stel nu dat ik een verkeerde zuurgraad heb en ik stoot spermazaadjes/cellen af?Heeft IUI dan kans van slagen?Of moet ik dan medicijnen slikken om die zuurgraad beter te krijgen?maar dan moeten ze dat toch ff checken?Is toch vreemd dat het niet gebeurt is...Hoe belangrijk is die samenlevingstest nu eigenlijk?

6. Niet meer actief

oeps dubbel!

7. BabsieG

BabsieG Niet meer actief

Ik zou me niets aantrekken van het bericht over het knobbeltje. Weten ze zeker dat het door de IUI komt? Vraag anders aan je arts, want die zal vast beter op de hoogte zijn van de wetenschappelijke gegevens hierover.
    Ik heb geen ervaring met IUI, alleen met IVF/ICSI, maar als je nog met zoveel vragen zit, dan lijkt het me verstandig dat je een arts raadpleegt. Eventueel een andere als die je nu hebt. Want als je met dergelijke behandelingen begint, dan moet je wel precies weten waar je aan toe bent en moet je er helemaal achter staan. Dat is mijn mening althans.

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    lekkere gyn om je zo te laten gaan.
    ik zou naar een ander ziekenhuis gaan kijken wat hun zeggen wie weet kom je dan verder en willen hun wel een samenlevings test doen.
    ik zou me zo niet laten afschepen.

9. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Hoi Carmen,

Voordat je aan die onderzoeken mee gaat doen, zou ik toch een samenlevingstest afdwingen hoor. Het kan heel goed aan jouw slijm liggen, dat daar geen zaad doorheen komt. Ik heb dat probleem nl. ook, ons enige probleem!

Ik heb vorige week de kijkoperatie incl HSG gehad en dit was de afsluiter van al onze onderzoeken. Uit alle onderzoeken blijkt dat op mijn slijm na alles helemaal in orde is. Mijn slijm is alleen te agressief (zuurgraad is trouwens ook niet in orde) en daarom komt er dus geen levend zaad doorheen (terwijl zaadkwaliteit uitstekend is). Wij gaan nu starten met iui, hierbij wordt het zaad voorbij mijn slijm in de baarmoeder gespoten. Dan is het probleem dus al opgelost.

Dit houdt dus in dat als jij toevallig hier ook last van hebt en ze dit niet eens gecontroleerd hebben, jullie kunnen vrijen tot je een ons weegt, maar er nooit zwanger van zult worden. En dit kleine probleem is zo makkelijk op te lossen!

Ik zou daarom toch echt afdwingen om zo´n samenlevingstest te laten doen en anders wellicht eens in een ander zh gaan kijken.

Succes ermee!

10. Niet meer actief

Vandaag heb ik gebeld naar een fertiliteitsarts die betrokken is bij het onderzoek.Allemaal superpositief, ik kan nl meedoen zodra mijn ongi zich heeft aangemeld!Dan wordt er dus geloot of ik 3x IUI krijg of 1x IVF.Maar heb zelf aangegeven pas in september hiermee van start te willen gaan.Ff rust aan m'n lijf en me er goed op voorbereiden.Maar ben echt superblij!Anders had ik moeten wachten tot juni 2008, wat een mazzel!
    Ik zal ff een link plaatsen wat over dit onderzoek gaat.Mochten er nu meerderen hier zijn die met een kluitje in het riet gestuurd zijn, misschien is dit ook voor jullie van toepassing...
    http://www.studies-obsgyn.nl/upload/Pat ... 220207.doc

11. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Hey dat is wel een mooie oplossing!
    Anders moest je nog vet aan jaar wachten!

12. Niet meer actief

ja, cool he!
    Het voordeel met dit onderzoek is dat ik ieder moment ermee kan stoppen, zonder opgaaf van reden what so ever.
    Ik moest er wel goed over nadenken hoor, want ik loop hier nu al 2 wkn mee rond.Het idee om meteen uitgeloot te worden voor IVF stootte me in eerste instantie af, het is nogal wat...
    Maar nu ben ik aan het idee gewend.Ook ben ik blij dat als ik word uitgeloot voor IUI dit zal zijn mét hormoonstimulatie.Als ik nu een jaar wacht krijg ik IUI behnadelingen in eigen cyclus.En het kan aan mij liggen hoor, maar ik vind dat ik het dan net zo goed zelf met een spuit ik kan brengen. 8-[

13. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Dat kan niet wat je zegt....zelf het zaad inbrengen als je met IUI bezig bent. Met IUI wordt het zaad bovenin je baarmoeder gespoten, je krijgt
    een eendenbek in en met een heel dun slangetje (volgens mij is dat zo'n
    20 cm) wordt het zaad ingespoten. Als je het zelf zou inbrengen dan zou
    het volgens mij KI zijn.

14. Niet meer actief

oeps dubbel ](*,)

15. Niet meer actief

Ach, als het beestje maar een naam heeft... ;)
    Ik vind gewoon dat de kans op bevruchting, dmv hormoonstimulatie,hoger ligt dan in eigen cyclus..

16. Niet meer actief

Ach, als het beestje maar een naam heeft... ;)
    Ik vind gewoon dat de kans op bevruchting, dmv hormoonstimulatie,hoger ligt dan in eigen cyclus..

17. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    klein beetje maar hoger.

En je zaad word bewerkt het met inspuiten, dus zelf nooooit doen anders krijg je mega buikpijn haahahaha

18. Niet meer actief

o,natasja, is dat zo?Ik weet nl van iemand die moest wachten op IUI omdat haar man slecht/traag zaad heeft en die heeft toen om de tijd te overbruggen het zaad met een spuit zelf ingebracht..Heb niks gehoord over buikpijn...
    Maar ben niet van plan om deze capriolen zelf uit te gaan halen, straks blijft die spuit vastzitten ofzo.. :-s

19. Zonneschijn

Zonneschijn Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.656
    0
    0
    Eindhoven
    Hee Carmen, ik kom je hier weer tegen. Wat een goeie oplossing dat onderzoek! Wanneer hoor je definitief of het ivf of iui gaat worden?
    Veel succes, ik hou je in de gaten.

20. lisa

lisa Fanatiek lid

5 nov 2006
    2.534
    0
    0
    hoi ik ben lisa,
    en ben vandaag toevallig in het ziekenhuis geweest en kom in aanmerking voor iui.
    we zijn sinds maart 2006 bezig.
    en sinds april dit jaar bij de gynacoloog.
    en bij mij hebben ze dus ook een samenlevingstest gedaan.
    die dus niet goed was en dus doorgaan voor iui.
    ik zou dus aandringen op een samenlevingstest.
    suc6!

Deel Deze Pagina