Proefmonster Bambix...

Discussie in 'Voeding' gestart door go4baby, 18 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

Nee, natuurlijk is suiker helemaal niet nodig bij kleine kindjes, maar om te gaan roepen dat je er dood aan gaat (= kanker van krijgt).... Nou, dan zou ik tenminste met een keiharde en betrouwbare bronvermelding komen !!!

Als jij moeite hebt met gewichtbeheersing zonder suiker te eten kan ik me voorstellen dat jij dicht zou groeien van suiker eten. Maar bij een ander hoeft dat helemaal niet.

En voordat alle ondoordachte heisa ontstaat: in doodgewone kunstvoeding zit gemiddeld 7% toegevoegde suiker :$:$:$... Dus voor dat 'vergif' hoef je helemaal niet aan pap te beginnen

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik ben verbolgen over het feit dst mensen verbolgen zijn dat er zoveel suiker in een product zit, omdat het kanker zou kunnen veroorzaken, maar ondertussen wel dat gesuikerde product achteloos aan hun kind opvoeren.

Als je iets wilt melden over kanker en geraffineerde suiker, kom dan met degelijke onderzoeken en bronnen aan ipv eoa stukje dat bol staat met insinuaties ('zou kunnen'/'risico'). Bewezen is het nooit.

Ik geef mijn kind geen witte suiker en daarom lees ik alle ingredientenlijsten, dat scheelt mij een hoop verbolgenheid.

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Overdrijven is ook een vak......

4. zogelukkig

Ik kan me trouwens haast niet voorstellen dat er 50 procent geraffineerde suiker in die bambixpap zit. 50 procent suikers misschien, maar koolhydraten zijn ook suikers.

5. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    #25 vinisa, 20 nov 2010
    Laatst bewerkt: 20 nov 2010
    Er is eens op tv aandacht aan dit onderwerp besteed. Dat logo krijgen bedrijven op de verpakking als ze hun product iets gezonder hebben gemaakt dan het was. Maar ze gaven aan dat het niet betekent dat het een gezond product is.

Oh en bedrijven betalen om dit keurmerk te mogen krijgen. Dus een ander merk kan gezonder zijn, maar het logo niet hebben omdat ze er niet voor betalen.

Edit: hierbij de link:

Afspeelpagina / Vara Kassa

6. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    :D Dat is precies wat ik ook al wilde zeggen :p

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Staat wel op de lijst dat er zoveel suikers inzit. Maar als je de ingrediënten leest dan staat er nergens dat er suiker in zit.

8. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    In appel zit ook suiker en je mengt het met water in tegenstelling tot de granenpap, die meng je met opvolgmelk waar ook weer suiker in zit. ( maar goed ... ik geef het ook niet, maar geloof niet dat ze er iets aan over zou houden als ik het wel zou geven. Bewaar de proefverpakking voor als we ergens gaan logeren. Makkelijk. Krijgt ze het toch een keertje...

9. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Zitten waarschijnlijk ook veel fruitsuikers in, afkomstig van de appel!

Zie het al voor me; fruit is slecht voor kinderen... zit suiker in;)

10. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou idd! Fruit is dan net zo slecht hoor. Kijk ik let echt wel op dat ik niet de hele dag suiker geef aan mijn kinderen maar je kunt ook overdrijven.
    Mijn oudste lust geen melk dus drinkt yoghurtdrink MET suiker.....in melk zitten melksuikers tja zo kun je wel door blijven gaan. En ik heb 2 hele lichte mannetjes die klein zijn dus suiker is niet altijd een dikmaker.

11. zogelukkig

Bedankt.
    Als er op de ingredientenlijst niet staat geraffineerde suiker of toegevoegd suiker, dan zit het er dus niet in, kon me het al haast niet voorstellen.

Een hoop ophef over niks dus.

Vraag me trouwens af of die moeders die zo bang zijn voor suiker hun kind dan ook geen koek, jam of toetjes met suiker geven.

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Fruit is dan nog altijd niet net zo slecht.. Dit is de grootste misvatting van dit moment... Alles wat calorieën bevat slecht zou zijn. De reclame van het raketje... MAAR 40 kilocalorieën en er wordt dan geinsinueerd dat het veeeeeel beter zou zijn dan een Sultana...
    Helaas... kilocalorieën heeft iedereen gewoon nodig maar gewoon niet te veel. Raketje bestaat uit water en suiker en in de Sultana zitten ondermeer vezels.

13. tulip

tulip Niet meer actief

och het is weer een hele discussie geworden....;)

plurkie, haha, hoe kom je erop.:D

zogelukkig, ik hoop dat je je verbolgenheid te boven bent gekomen.;)

14. zogelukkig

O, ik wel hoor (ik was verbolgen over de verbolgenheid:D) vraag me af hoe dat met ts zit.

15. zogelukkig

Het is natuurlijk onzin dat fruit slecht is.
    Fruitsuikers zijn ook dikmakers en ook slecht voor de tanden, dat klopt, maar fruit is gezond en natuurlijk heel iets anders dan een koek of toetje met toegevoegd suiker oid.

16. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

anyway..... deze discussie kunnen we denk ik ook wel weer afsluiten met de alom bekende regel:

je moet doen waar je jezelf prettig bij voelt. Wil je het niet, doe je het niet. Wil je het wel, doe je het wel!

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmmm vergif zou ik het echt niet noemen, maar hier gaat het linea recta de prullenbak in.

18. stef25

stef25 Bekend lid

9 mrt 2010
    500
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk, ik geloof ook zeker dat een bord met Bambix fijne granen 100x gezonder is dan die melkpap appel. Ook logisch aangezien die appelpap hoe dan ook zoeter is. Maar als je kindje nou niks lust en op die manier aan zijn/haar opvolgmelk komt dan kies je daar toch snel voor. Mijn kindje heeft een tijdje geen opvolgmelk gedronken omdat ik het er op geen enkele manier in kreeg en toen ben ik dit gaan proberen. En ik zie het idd niet als 'vergif'. Ja het is zoet, ja er zit suiker in maar het is beter dan helemaal geen opvolgmelk drinken vind ik.

19. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Dat punt probeerde ik te maken! Als we alle suikers willen bannen uit de voeding van onze kinderen.... kunnen ze niet eens meer een fruitje eten.

Alles met mate en soms moet je kiezen tussen 2 kwaden (bambix melkpapje appel of niet genoeg melk binnen krijgen?!)

20. tulip

tulip Niet meer actief

haha, idd.

Deel Deze Pagina