het onderwerp zegt het al ik wil dit jaar zelf popcorn maken en in boterhamzakjes verdelen voor het uitdelen aan de deur..hoe maak je het lekkerst popcorn? ik heb bewust geen magnetron dus in de pan
Olie in de pan, klein laagje niet teveel maar ook niet te weinig. En dan als het goed warm is de gedroogde mais erin. Meteen de deksel erop doen. En dan wachten tot het gaat poppen, in het begin soms even schudden om de olie goed te verdelen. Als de pops minder vaak komen niet te lang wachten met het gas uitdraaien en de popcorn in een bak doen, anders verbrandt het heel snel! En als de popcorn dan eenmaal in een bak zit kun je m eventueel zoeten of zouten. Zo doe ik het altijd. Gebruik wel een oude pan want de olie wordt ECHT heet!
Even of topic, maar.... Geen magnetron Meid, hoe doe je dat Knap hoor, ik zou er niet meer zonder kunnen. Ja, de luxe van tegenwoordig
thanks voor de tip zal ff een oude pan van achterin het keukenkastje (waar ik bijna nooit kom hahaha) pakken!!! ach ik kook het water voor de thee ook nog in een pannetje, heeft wel wat vind ik... ik gebruik wel een oven, ook om brood in te roosteren, maar ik heb bv ook geen afwasmachine...ik denk maar zo hoe meer je hebt hoe meer je kan "verliezen" je raakt snel gewend aan luxe snufjes