Misschien verhuizen!

Discussie in 'De lounge' gestart door Minyaweth, 4 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    YESSSS! Eindelijk weer even wat leuks na alle narigheid....
    Wij gaan misschien verhuizen! WOEHOE!
    Mijn nicht heeft haar huis te koop staan, en laten mijn vriend en ik dat huis nu heeeeeeeeeeeeeel graag willen hebben! Ze verkoopt het zelfstandig, dus misschien valt er het één en ander te regelen. Eerst zou ons huis in de verkoop moeten en verkocht worden uiteraard.
    Aankomende week gaan we even rond de tafel zitten en bespreken wat haalbaar is.... Duimen jullie voor ons?

Oh, by the weg, hier een link naar het huis. Do you like? We like very much :D :) :D :)

http://www.directwonen.nl/koop/straat/A ... d=23897354

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    He wat een leuk nieuws! Ik hoop dat alles haalbaar is en dat het door mag gaan :) Mooi huisje hoor! :thumup:
    I wish you luck!

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hey spannend, wij hebben net ons eerste huis gekocht, heel leuk gevoel is dat!

het huis ziet er leuk uit, ik las dat het via erfpacht verkocht wordt, moeten jullie het ook in die constructie kopen of kopen jullie de grond er gewoon bij? (qua netto maandlasten maakt het geen zak uit is mijn ervaring, en de grond in eigendom hebben is toch wel zo lekker!)

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Wij laten die erfpacht lekker voor wat het is.
    De grond is precies goed (tuin etc.) en uitbouwen hoeft niet meer. Mochten wij ons over enige tijd bedenken, kunnen wie die alsnog kopen :)

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wat een leuk huis zeg. Ik duim voor je dat het door gaat. Je klinkt zo enthousiast! :)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Half zwangerschapspagina weet straks waar je woont ;)

Hij is nog aan het laden .... dus ga zo kijken naar het huis!

Op de binnenfoto's lijkt de woning een stuk ruimer dan van buitenaf gezien.
    Ziet er leuk uit!
    Jammer, geen tuinfoto's ;)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Oh, zie nu je uitzicht aan de voorkant pas!
    NICE!

8. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Hey wat een leuk begin van 2009 een nieuw huis :) ik zal mee duimen.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ach, komen ze toch gezellig een bakkie pleur halen...?! :)
    Ik vind het ook zoooooo'n leuk huis! En het is echt retemooi van binnen. Mochten we het huis kopen, willen we alleen ooit de badkamer eens opnieuw betegelen, maar voor de rest...? Zet je meubels erin en je bent klaar! LOVE IT!

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hardstikke leuk. Wel een vreemde constructie. Zo te zien koopt een belegger de grond en koop jij de woning via erfpacht over. Nadeel is dat veel hypotheekverstrekkers dit niet zullen accepteren, tenzij je Nationale Hypotheekgarantie aanvraagt.
    Ik zie dat deze er wel akkoord voor geeft. Alleen dan heb je meestal een hoger inkomen nodig dan met een hypotheek zonder NHG.

Ook voor een belegger lijkt het me niet intressant, pas na 30 jaar kan je je belegging verzilveren. (Waarschijnlijk door de erfpacht veel duurder te maken). Denk erom dat de waarde van de woning afhankelijk is van de erfpacht. Na bijvoorbeeld 20 jaar verkoop je de woning aan iemand terwijl er nog 10 jaar erfpacht op zit. Voor die persoon wordt het dan heel lastig om een hypotheek te krijgen.

Al met al zal ik het gewoon proberen voor die 149000 euro als je het kan betalen. Je moet over de waarde van de grond nu ook 4,2% betalen en de hypotheekrente zal niet zo veel hoger zijn dat je het heel veel scheelt. (bij een rente van 6% is dat bruto 54 euro per maand, netto zal dat iets van 30 euro zijn.)

Sorry als ik je ongevraagd advies geef, ik werk met hypotheken en kon het niet laten.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Wow meis, wat een leuk huis en dat voor die prijs! Ik hoop dat het allemaal gaat lukken!

12. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    nou ik vind het een goedkoop huis! 113.000 euro is echt niet veel voor zo'n huis! ik zou ervoor gaan!
    hier in den bosch niet zulke goedkope huizen te vinden hoor....

13. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wat super meis ik hoop dat het gaat lukken! erg leuk huis en die prijs :confused: hier in Den Haag heb je daar net een portiek woning voor :)

14. mooi huis hoor..

nou ik woon niet ver van je weg ongeveer 20 minuten denk ik

suc6 en ga voor je duimen..

liefs yippie

hahh had me naam er neer gezet lol

15. Sharon78

Sharon78 Bekend lid

23 jul 2008
    782
    0
    0
    Ziet er mooi uit hoor! Enne leuk, Almelóóó! ;) :D

16. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Leuk voor jullie, hopelijk gaat het door!
    Mooi huis!
    En die prijs.... als ik dat zie springen de tranen in mijn ogen... daar heb je hier amper een tweekamerappartementje voor :(
    Ik zou er voor gaan!

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Niet alleen de portiek? :)

18. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Jee, leuk huis! En idd voor dat geld! Hier betalen we minstens het dubbele voor zo'n woning! Gaaf en ik duim voor jullie mee.......

19. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Sorry hoor even OT, Debby, ik heb een vraag over miijn hypotheek, kan ik je hierover een PB sturen?

20. Linda86

Linda86 VIP lid

Mooi huis zeg! Ziet er echt netjes uit! :)

Voor die prijs heb je hier net een appartement met 1 slaapkamer, en wij wonen nog wel in een dorp ;).

Hopen dat 't doorgaat!

Deel Deze Pagina