Proefpersonen voor geld bedragen

Discussie in 'De lounge' gestart door Niveah, 10 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit is wel extreem overdreven hoor..

Ik heb vanwege kritieke zwangerschap 4 maanden volledige beddrust gehouden. Dit betekende enkel opstaan voor de wc en de douche die op 10 stappen afstand waren.
    Verder lag ik voortdurend in bed, en volledig plat (zelfs geen kussen). Ben die 4 maanden die betreffende kamer dus letterlijk niet uit geweest.

En zelfs met een flink groeiende buik had ik amper fysieke gevolgen (behalve wat stijfheid) en al helemaal geen mentale.

suus1983 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Met een dochter van bijna 4 die nog nooit een nacht heeft doorgeslapen (en ik ook niet sinds ik zwanger was van haar) klinkt dat 6 maanden in een bed echt als een feestje :oops:

ButterflyPassion en Zulema vinden dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

Mijn man zijn neefje heeft wel eens meegedaan, was toen 2 weken intern in het AMC. Hij wist niet of hij het echte of placebo medicijn kreeg. Geen idee wat voor bedrag daar tegen over stond. Weet wel dat dat samen ging met elke dag scans en bloedonderzoeken.

4. Ansj84

Ansj84 Actief lid

10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    Heb tijdens mijn studie wel meegedaan.

Oa aan vaccinatiestudies (Al veilig bevonden maar voor effectiviteit), een astma studie waarbij ze keken naar longfunctie en biopt namen uit je bronchien, en een studie waarvoor ze voor medicijn ontwikkeling bij cystic fibrose een stukje slijmvlies van de endeldarm nodig hadden van gezonde mensen.

Allemaal ook oproepen bij medisch studenten, laag risico maar wel leuk zakcentje verdiend (per uur schiet je er niet zoveel mee op hoor). Bovendien vind ik wetenschappelijke onderzoek erg belangrijk.

5. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ik doe weleens mee met onderzoeken naar migraine. Maar goed dat zijn vaak geen heftige onderzoeken.

6. GossipGirlxoxo

Wat moet je dan allemaal doen?

7. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ben onlangs uitgenodigd in het LUMC, heb nog geen uitgebreide informatie maar ze gaan iets met stralingen/lichtflitsen proberen.

In het verleden dagboek moeten bijhouden en eens een bepaald medicijn “moeten” uittesten.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Zelf trekt het mij niet zo maar mijn nicht doet het regelmatig samen met haar vriend voor het umcg in Groningen. De onderzoeken zijn niet zwaar en de medicijnen zijn al goedgekeurd voor de markt maar dan willen ze vaak nog bijwerkingen of combinaties testen. Ze doet nu een onderzoek naar bloeddruk bij een bepaald medicijn.
    Je bent opgenomen daar maar er is gewoon een woonkamer, studie kamer en je eigen bed. Je moet alleen op vaste tijden je controles krijgen en eten etc. Dat komt wel precies. Ze verdiend nu bijvoorbeeld met een onderzoek waarvoor ze er twee keer 7-9 dagen moet slapen, 5500 euro. Dus in dik twee weken verdienen ze samen 11 duizend euro en gaan ze van op wereldreis.

9. GossipGirlxoxo

Weer een goedbetaald slaaponderzoek, dat zou ik dus echt wel willen doen!

10. Nora92

Nora92 Fanatiek lid

17 dec 2018
    3.890
    4.900
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja het betaalt echt prima! En de risico's zijn minimaal.
    Het is vooral ideaal als je bijvoorbeeld toch nog huiswerk, thuiswerken of een scriptie te doen had haha.

11. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.684
    1.444
    113
    Nee volgens mij niet, onderzoek was ook niet in mijn eigen ziekenhuis maar elders, maar leverde bij de navraag al zoveel gezeur op dat ik er voor heb gepast. Uiteindelijk wel als 1vd eersten in Nederland met nieuwe medicatie begonnen en die gebruik ik nu nog, is wel grappig hoeveel het protocol ondertussen aan is gepast voor de toedoening, dosering enz vergeleken met 9 jaar geleden toen ik er mee begon, laatste dagopname daarvoor kwamen ze op bepaald moment met een hele groep verpleegkundigen aanlopen want ze wilden graag wat extra info over de medicatie, wat waarvoor werd gebruikt, welke bijwerkingen en dat soort dingen toen had 1 van de oudere verpleegster gezegd ooh als zij komt vraag haar maar ze weet er alles van, lag ik daar uitleg te geven :roflmao:.

Deel Deze Pagina