Tegenstrijdige informatie UWV en uitzendbureau

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Ireth, Feb 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ireth

Ireth Nieuw lid

Feb 12, 2014
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag,

Ik heb al geprobeerd te zoeken naar een antwoord op mijn vraag, maar helaas kom ik er nog niet helemaal uit. Momenteel werk ik als uitzendkracht in fase A via Randstad. Mijn overeenkomst eindigt op 1 april. Op 24 maart ga ik met zwangerschapsverlof, dit is 4 weken voor mijn uitgerekende datum.

Van Randstad kreeg ik te horen dat zij mij op de eerste dag van mijn verlof 'ziek' melden met reden zwanger. Ik zou dan rechtstreeks vanuit het UWV een aanvraagformulier krijgen voor de WAZO. Nu leek mij dit een beetje lang duren, omdat beoordeling door het UWV ook 4-6 weken kan duren en bij een vaste werkgever vragen ze ook de uitkering 4-2 weken voor de ingang van het verlof aan en krijg je als werknemer binnen 4 weken na de aanvraag een brief van het UWV over de uitkering (zoals ook te lezen valt op de website van het UWV). Ik heb dus gebeld met UWV telefoon en diegene aan de telefoon gaf aan dat Randstad zo'n 2 weken voor mijn verlofdatum melding moet maken.

Wat is nu de juiste procedure?

Alvast bedankt, Melissa

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

#2 UWV, Feb 12, 2014
    Last edited: Feb 12, 2014
    Beste Ireth,

Het antwoord dat gegeven wordt op onze website en die door mijn collega aan de telefoon wordt verstrekt is gebruikelijk. Echter zijn er uitzonderingen. Mogelijk dat Randstad een afwijkende afspraak heeft met UWV met betrekking tot de WAZO-aanvraag.

Overigens zal UWV altijd een beslissing maken binnen vier weken ná ingang van je zwangerschapsverlof. Hierover ontvang jij een brief waarin de duur en hoogte van de WAZO staat vermeldt. Ook staat in deze brief wanneer je de eerste betaling mag verwachten. Ik ga er vanuit dat je met Randstad hebt afgesproken dat je rechtstreeks van UWV de WAZO-uitkering wilt ontvangen.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Share This Page