Zelftesten

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Krokodil16, 19 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokodil16

Krokodil16 Bekend lid

8 jan 2021
    764
    811
    93
    Vrouw
    School zegt vanmiddag ineens in een nieuwsbrief zelftesten zijn niet bedoeld voor als je klachten hebt. Dan moet je naar de ggd.

De ggd zegt de zelftest is geldig. Telefonisch gevraagd.

Heb getest gisteren bij mijn kind. Toen was die nieuwsbrief nog niet uit.
    Vind het heel gek dat ze elkaar tegen spreken. (Wat vaker gebeurd in het hele corona gebeuren)

Zal ik doen? Toch naar school morgen?

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.993
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Echt o-ver-al waar je informatie kunt krijgen over zelftesten, inclusief de handleiding, staat dat deze testen niet bedoeld zijn voor gebruik bij klachten of als je contact hebt gehad met een positief persoon.

Raar dat de telefonist iets anders zei. Maar bedenk wel; de GGD heeft moeite de lijnen te bemannen en schraapt overal mensen vandaan. Het zijn dus ook niet per se 'echte' GGD-ers, maar callcenter medewerkers (studenten, uitzendkrachten). Daar kan wel eens wat mis gaan.

AvdY, olleke en Sado vinden dit leuk.
  3. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Precies dit. Wij krijgen ook zelftesten maar die zijn preventief bedoeld. Niet bij klachten. Bij klachten moeten we door de teststraat.

4. Krokodil16

Krokodil16 Bekend lid

8 jan 2021
    764
    811
    93
    Vrouw
    Andere school word het geaccepteerd. Kind zat na een uurtje weer in de klas. Heel verwarrend dit.

5. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Maar gaat dat niet over een SNELtest? Dat is iets anders dan een ZELFtest.

6. Krokodil16

Krokodil16 Bekend lid

8 jan 2021
    764
    811
    93
    Vrouw
    Nee zelftest

7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.849
    4.103
    113
    Zijn niet alle zelftesten sneltesten?

Antwoord op je vraag, nee ik zou het niet naar school laten gaan. Volgens mij hoor je bij een positieve zelftest ook nog naar de GGD te gaan eigenlijk.

Edit: sowieso hoor je natuurlijk dan het advies van de school op te volgen. Dus bij klachten geen zelftest maar via GGD.

8. liset22

liset22 Actief lid

21 jul 2007
    212
    99
    28
    Ik heb ook een zelftest gedaan bij klachten, deze was positief. Maar zelfs een positieve zelftest moest opnieuw bij de GGD, ondanks dat vals negatief veel vaker voorkomt dan vals positief.

9. Krokodil16

Krokodil16 Bekend lid

8 jan 2021
    764
    811
    93
    Vrouw
    Ja precies. Ik snap dat hij dan opnieuw moet.

10. Lm2

Lm2 Niet meer actief

Ja alle zelftesten zijn sneltesten maar niet alle sneltesten zijn zelftesten. GGD’s en particuliere testaanbieders doen ook sneltesten en dat is wel iets anders dan zo’n apotheektest die je zelf doet.

olleke vindt dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Bij klachten: testen via ggd.
    Bij quarantaine na contact. testen op dag 5 via ggd.
    Preventief zonder klachten: zelftest
    Zelftest positief: alsnog testen via ggd.

En eerlijk? Ik neem niet meer zomaar adviezen aan van telefonisten van de GGD...
    Ik heb zelf tegenstrijdige adviezen gehad aan de telefoon, school hier kreeg van de GGD gewoon verkeerde adviezen toen een klas in quarantaine moest, ik hoor van veel anderen dat de ene telefonist dit zegt en de ander vijf minuten later compleet iets anders... Ik zou kijken of je je antwoord kan vinden in de protocollen die op de website van de rijksoverheid staan, en op coronatest.nl staat volgens mij ook veel info.

Mapje vindt dit leuk.
  12. Krokodil16

Krokodil16 Bekend lid

8 jan 2021
    764
    811
    93
    Vrouw
    Jaa klopt ook echt. Dat is waar. Je hoor steeds iets anders. Het is net wie je aan de lijn krijgt bij de ggd.

13. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.849
    4.103
    113

Deel Deze Pagina