Gyn of verloskundige?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Zara75, 24 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Maandag heb ik mijn 1e officieële echo dan ben ik 6,6 weken en hopen we een hartje te zien.
    Nu was ik vanmorgen ivm hevige misselijkheid bij mijn huisarts.
    Hij gaf aan dat mijn leeftijd (in september word ik 37) en omdat het mijn 1e zwangerschap is een medische indicatie is voor de gyn. Dus ik zou niet naar de verloskundige kunnen. Of ik moet naar de verloskundige, maar dan in combinatie met de gynaecoloog.
    Dit viel me rauw op mn dak, het idee van 'gewoon' naar de verloskundige gaan leek mij wel een verademing na jaren ziekenhuis.
    Zijn er hier oudere (aanstaande )mama's en waar zitten jullie, gyn of verloskundige?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb bij de eerste bij de vk gelopen en bij de 2de bij de gyn.

doe mij de gyn maar ik vond het veel fijner. nu weet ik het niet zeker maar volgens mij is de leeftijd nog geen indicatie of je moeten dat aan gepast hebben.

3. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Soms is het alleen in het begin bij de gyn en kun je daarna naar een vk. Dit is niet overal hetzelfde, maar gebeurt wel vaker.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

In het ziekenhuis kun je misschien gyn en de VK daar afwisselen?
    Gyns waren hier altijd vrij zakelijk, VK in het ziekenhuis stak toch persoonlijker in.

5. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik ben 40 en ga naar een Verloskundige

6. tulip

tulip Niet meer actief

ik ken een aanstaande mama van 39 die gewoon bij de vk loopt...als er verder niks is kun je volgens mij gewoon bij de vk terecht. Ik zou als ik jou was als maandag alles goed blijkt, een vk naar jou keuze bellen en het voorleggen..misschien dat jouw voorgeschiedenis een medische indicatie is, maar dat denk ik niet. Als jij uitlegt waarom dan is er vast een vk die jou onder controle wil houden..als er iets is kan ze je alsnog doorverwijzen, das zo gebeurd hoor.
    Het lijkt mij belangrijk dat jij je er goed bij voelt.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zit idd ook even te denken.... vriendin van mij was op haar 41e pas voor het eerst zwanger en liep gewoon bij de VK.
    Heeft die medische indicatie niet eerder te maken dan met je voorgeschiedenis?

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik dacht dat je door de eiceldonatie sowieso bij de gyn moest? Omdat je meer kans hebt op problemen in de zwangerschap? Hier in mijn buurt moet je dan naar de gyn omdat je meer kans hebt op bijv bloedingen/vroeggeboorte, etc omdat het "lichaamsvreemd" materiaal is

Tenminste, zo zij mijn gyn het in het programma draagmoeder gezocht waarbij een vrouw de eicel van een andere vrouw had en de spermacellen van een andere man (ging over Cindy, draagmama van de tweeling)

9. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Als je echt een medische indicatie hebt dan zou ik naar de gyn gaan, maar zolang alles gewoon "normaal" verloopt zou ik niet weten waarom je niet bij een verloskundige terecht kunt. Mocht er gedurende je zwangerschap iets veranderen, kun je altijd nog overstappen toch?

Misschien kan je de verloskudige bij jou in de buurt bellen en vragen hoe zij er over denkt. Ik denk dat zij jou goed kan adviseren hierin.

Succes en een fijne zwangerschap toegewenst!

10. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    O eiceldonatie is misschien weer een ander verhaal, maar ik zou gewoon de verloskundige bellen en het haar voorleggen.

11. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Zara, ik duim elke dag voor een kloppend hartje maandag!! Dat je dat ff weet ;).

Ik moest volgens Dusseldorf ook naar de gyn in Nederland.
    Maar heb een verloskundige-praktijk gebeld ;).
    Ik kon bij hun terecht ondanks ICSI-D....geen spijt van!! Echt heerlijk om even geen MMM meisje te zijn. (ben 35jr).
    En ze zijn extra voorzichtig met je. Ik mocht hartje komen luisteren wanneer ik dat wilde, echt heel lief!!
    En ik heb een bloeding gehad, ook toen werd er gelijk actie ondernomen en was ik zo bij de gyn.

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ik ben 36 en loop bij de gyn, maar dat heeft niets met mijn leeftijd te maken maar met familiair HELLP syndroom en sectio's. Ik heb nog nooit gehoord van dat leeftijd alleen een indicatie is voor de gyn. Als je liever naar een VK gaat zou ik gewoon een praktijk bellen en vragen of ze je nemen hoor!

13. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

mijn moeder kreeg op haar 37 haar laatste kind en liep gewoon bij de verloskundige.

14. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Oh, en ik duim natuurlijk keihard mee!

15. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    dank je wel voor alle reacties!!

16. Muisje88

Muisje88 Bekend lid

9 jul 2010
    720
    0
    0
    Nagelstyliste en kapster
    Friesland
    Ik moet ook bij de gyn ivm medische indicatie maar ik ga in overleg ook naar vk zoals het nu staat. Gewoon het gevoel hebben wat en vk doet ik heb dit helaas maar 2x mogen meemaken met mn vorige zwangerschap.

17. casanova

casanova Actief lid

23 aug 2010
    162
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Zara,

Mijn vriendin heeft clomid gebruikt en moest daarom bij de gyn blijven (ze is jonger dan 35).

18. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Eerste zwangerschap verloskundige,maar ik ben bevallen met spoedkz! Wat verloskundige niet zag, heeft gyn gelijk gezien! Voortaan ga ik nooit meer naar verloskundige, voortaan gewoon gyn!
    Gyn is 100% beter, en je bent ook beter onder controle!;)

Deel Deze Pagina