Ik had gisteren toch iets leuks. Ik had mn zoontje op schoot en pak mn glas water van tafel om een slok te nemen. Op het moment dat ik dat deed, reikt mijn zoontje naar mn glas. Dus ik denk ik zal hem eens tegen zn mondje houden, kijken hoe hij reageert. Want voorheen wilde hij geen water uit een fles en al helemaal geen koud water. Dus ik dacht dat wil hij toch niet. Wat denken jullie? Hij vond het lekker! De helft ging er steeds naast en stroomde langs zn kinnetje maar hij dronk wel steeds kleine slokjes! Zn mondje ging steeds open als ik een slokje nam, zo lief en schattig! Moest het ff kwijt
Oh goed joh! Louise doet dat ook, die wil geen water/sapjes uit een fles maar een open beker/glas. Schijnt ook veeel beter voor de spraakontwikkeling te zijn
Wow! Wat leuk zeg... Een nat pak neem je dan op de koop toe hè? Al is een slabbetje handig dan... Hier is het alleen nog voelen... Zal best gek aanvoelen in babyhandjes, zo'n koud, hard glas. Ach, wat zijn we toch allemaal trots op onze ukkies hè... Mijn vriend zei het vanavond nog, ik smelt gewoon als ik naar haar kijk. En dan doet ze nog 'niets bijzonders'. Kun je nagaan als ze wat nieuws doet !
Ja leuk he. Ik probeerde het een week of 4 geleden en Luuk kon het ook. Inderdaad ook gelezen dat uit een beker drinken beter is voor de spraakontwikkeling.
Leuk om te zien he. Inderdaad volgende keer slabbertje of doekje eronder houden, scheelt een boel nattigheid. Raven dronk ook al heel vroeg uit een glas, inmiddels drinkt ze uit een oefenbeker hoewel ze het ook superinteressant vind om haar handjes in de beker met water te doen of om de beker met inhoud om te gieten. Veel blijven stimuleren en plastiic bekers kopen
Leuk ja, dat doet Manon ook. Ik drink meestal water en als ze op schoot zit wil ze ook altijd een paar slokjes. Gaat al hardstikke goed.
mijn dochter deed het ook net als uit flesjes meedrinken (wel water ) en met 6 maanden dronk ze uit een rietje. je mag er best trots op zijn dat ze het zo snel doorhebben is alleen maar handig. en laat maar lekker knoeien zal niet de laatste keer zijn
Ja ben wel trots! maar dat was ik sowieso al en inderdaad het is maar water, dan maar een keer extra verschonen
wij hebben dat ook vanaf het begin gedaan,water en andere dranken uit een glas. Tja,je moet haar wel helpen,maar dat vind ik niet zo erg. Gaat hartstikke goed. Tegenwoordig gaat ze belletjes blazen in het glas. Heel skattig!
Eva drinkt ook het liefst uit een glas (plastic beker gebruik ik, glas vind ik toch wat eng met haar tandjes). We hebben ook antilekbekers, maar die zijn leuk om in te bijten en mee te gooien . Vooral 's avonds wil ze graag uit een beker drinken, als ik het overdag aanbiedt gaat ze huilend met haar handjes slaan, 's avonds reikt ze met haar handjes naar de beker . Ik vind het wel fijn, want eindelijk lijkt ze iets anders dan melk te willen drinken. Het cb gaf hier ook aan om te beginnen ermee te oefenen, inderdaad voor de spraakontwikkeling (maar daar schijnt borstvoeding ook goed voor te zijn).
Hier ook vroeg begonnen met drinken uit een glas. En nog steeds. Karnemelk uit een plastic beker en de rest uit een dik theeglas, meneer blieft het anders niet. Alleen drinken gaat wel, alleen kan ik daarna wel alles opdweilen en meneer omkleden. Met lekker weer mag hij in de tuin met zijn glas knoeien.