Hallo Ik heb een zoontje van 2.5 jaar en ben op zoek naar leuk speelgoed voor hen. Hij is vrij pienter en loopt wel redelijk voor qua taalontwikkeling. Hij vindt het echter erg moeilijk om zelfstandig te spelen. Wie of wie heeft ideeen groetjes
Daar heeft ie dan natuurlijk ook wel de leeftijd voor Wat vind hij zelf leuk? Je kunt eens bij iemand anders gaan spelen en kijken wat hij daar leuk vind? En snuffel hier eens aan: Welk speeltype is jouw kind? | WIJ.nl
bedankt voor de tips en link. Mijn zoontje is dol op creatieve dingen (tekenen, schilderen, kleien etc) kan dit alleen niet zelf, maakt er een kliederboel van. En wil graag dat ik dingen voor hem teken en maak. Verder bouwt hij graag torens, echter met duplo bouwen doet hij maar weinig. Auto's is helemaal leuk en ballen. Ik ga eens kijken naar loco en die andere tips. groetjes
en met voorlopen op taal bedoel ik bv: - hij herkent de getallen 1 tot 10 en kan deze ook benoemen, leest bv mijn digitale wekker af - herkent al minimaal 10 letters en benoemt deze
Hier is (ook met 2,5) de vtech toet toet garage met uitbreidingen een enorm succes. Houten treinbaan is ook een succes. En van de jumbo heb je 'ik leer dieren'. Staat bij vanaf drie jaar, maar mijn zoontje kon 't met iets na 2,5 al goed.
Die van mij ook en juist laat ik hem lekker spelen met wat er is Hij verzint er dan juist hele leuke dingen mee Vooral met het krijtbord....letters, lijnen, cijfers, twee handen tegelijk schrijven et cetera... Zelf leren spelen door fantasie gebruiken is veel belangrijker. Ik zou hem niet teveel "speelgoed"aanreiken
Maar dat ie voorloopt op taal en rekenen betekent niet automatisch dat ie daar ook mee moet spelen natuurlijk. Je kunt ook juist stimuleren dat hij met andere dingen speelt... Is ook goed voor een gelijkmatige ontwikkeling zegmaar. Wat hier trouwens een groot succes was.. Was letterklei (klei met uitdrukvormpjes van cijfers en letters.) en letterstempels Verder verslijten wij hier flink veel puzzel/kleurboeken. En bergen papier, verf, lijm, plakband, etiketjes van vanalles, restjes inpakpapier... Alles waar je maar mee kunt freubelen. Inmiddels kan ze daar makkelijker alleen mee spelen natuurlijk maar ik zette d'r ook vaak veilig aan haar eigen tafel met spulletjes en dan kon er weinig mis gaan anders dan vlekken op d'r kleding.
Haha, plakband, dat is hier ook favoriet. Dochter gebruikt het ook vaak als pleister. Dr poppen zitten er vol mee Letterstempels vond mijn dochter op die leeftijd ook heel leuk. En glitters (lijm) is ze dol op, maar dat is misschien iets meer voor meisjes.
wij hadden een kinderlaptopje gekregen van buren (kinderen te groot ervoor) en daar heeft ze alle letters toen op geleerd. als hij het moeilijk vindt om zelf te spelen zou ik eerder blokken (kapla?), little people, duplo, poppenhuis, keukentje met plastic voedsel (kost niks bij zeeman) aanbieden. of kleurboekjes/papier en potloden etc. stickers is ook altijd goed. en wat wel eens wil helpen is ze op weg helpen met spelen. ze leren spelen zeg maar. dus vragen om een kopje koffie uit zijn keuken. of vragen of hij je wil helpen om een toren te bouwen. ervaring hier is dat dat steeds minder nodig was. nu spelen ze uit zichzelf. al blijft het natuurlijk leuk om voor mij te koken
Bedankt voor de tips. Wil juist stimuleren dat hij ook andere dingen ontwikkeld. Kan zeker wat met de tips
Puzzels met veel stukjes.en memory is hier ook favoriet.mijn zoontje is ook erg talig en was al vroeg bezig met tellen, getallen en letters.
op het thema dat je kind wil dat jij iets voor hem knutseld ik vond laatst bij de bruna een Winnie de poeh magisch kleurboek (kleuren met water) als je met een natte kwast over de tekening gaat dan kleur je een tekening van Winnie de poeh in (er zit wat waterverf oid aan de randen en die smeer je als het ware uit) en maakt het niet zoveel uit of je netjes kunt verven of niet het resultaat wordt erg goed, zelfs in handen van mijn zoontje van 2,5. geen grote hoeveelheden verf die overal opgesmeerd kunnen worden alleen een bekertje water. En trots dat ie is dat hij het helemaal zelf kan.
Puzzels Memory Domino Houten blokken Duplo Brio Loco Educatieve spelletjes op de iPad En gewoon een tekenblok en stiften.
Ik heb me ooit uit laten leggen in zo'n alternatieve speelgoedwinkel... Dat puzzel en cijfers/letters vaak samen gaan