De opening is vanmiddag geweest... één van de weinig dingen die live uitgezonden word en ik ben het vergeten.. pfff.. maar verder ga ik zéker livestreamen! https://teamnl.org/programma# wielrennen vind ik zelf altijd wel gaaf en dit keer dus zeker het zwemmen! De nachten ga ik niet halen denk ik - maar ik hóóp dat de nederlanders de ochtend halen, want dan zijn de finales! Morgenochtend 6.45 misschien kijken... als ik niet te laat in slaap val vanavond . In de ochtend moet ik werken... maar misschien dat ik om 11.05 nét even op de wc zit voor de 1e zwemfinale hihi. Aangezien ik tot 11.00 uur zélf in het water lig, is de kans klein dat ik het onthoud.. maar vooruit.. wie volgt er mee?
Ik vind t raar dat t niet zo uitgebreid uitgezonden wordt als de Olympische spelen. Ik ga t proberen te volgen maar weet dat ik al een hoop ga vergeten
ja echt super en het zilver van chantalle heb ik gezien... dat was spannend! Hoewel zilver geweldig, leek ze hard op weg naar goud! Morgen weer kanshebbers.... en aangezien de zoon van m'n collega mee doet, overweeg ik serieus de wekker om 3 uur vannacht te zetten.... maar ik hoop gewoon dat hij - en meerdere de series doorkomen en op een prettigere tijd (voor ons Nederlanders ) de finale mogen zwemmen! ik ga om het te volgen gewoon de livestream weer aan zetten op tv... dan volgt het al makkelijker...
https://nos.nl/collectie/13872/artikel/2395051-eerste-nederlandse-goud-op-paralympische-spelen-naar-baanwielrenner-bangma mooie beelden
ik heb mn wekker vanacht gezet en gekeken naar wat series... maar ik hield het niet zo lang vol . 3 uur is echt een rottijd . Maar wauw... gewoon weer 4 medailles bij het zwemmen bij.. en ook weer een gouden bij het baanwielrennen....
Ik vind de paralympics geweldig! Daarbij zijn de gewone Spelen niks meer. Interessant hoor, zwemmen met 2 armen en benen Zonder gekheid, ik vond de zwemmers geweldig. Zeker die Chinezen in de estafette, gewoon 3 zonder armen. Echt indrukwekkend vind ik het allemaal. Baanwielrennen waren ook mooie races.
Wauw! Liesette greep vandaag mis bij de 50 m vrij... maar de wedstrijd wordt na protest van Nederland overnieuw gezwommen door ernstige hinder! Spannend! Ben benieuwd wanneer ze het uiteindelijk gaan zwemmen. Sommige zwemmen zoveel races - dat ik me kan voorstellen dat het niet zomaar eventjes er tussendoor gedaan kan worden....! https://www.nu.nl/paralympische-spelen/6153640/bruinsma-mag-finale-50-vrij-overzwemmen-na-succesvol-protest-over-hinder.html
Wow Jetze weer 1e (jammer van Geert, geen 2e deze keer). Heerlijk spannend ook de vrouwen triathlon voor rolstoelers. Heerlijk weer zo een wedstrijd, en terug denken aan de vorige spelen bij de finishlijn staan... zo even mn blijdschap gedeeld
Ik vind overigens ook dat ze dit wel beter mogen gaan laten zien op televisie en er meer aandacht voor mag komen. Voorbeeld nemen aan de BBC waar ze van de week ern reportage over lieten zien. Leuk hoor die livestreams, maar ik wil gewoon mn tv aanzetten en sport zien. En geen verslagje van niets om 8 uur met de melding we laten rond 22:00 iets meer zien. Zo zonde Stomme reacties trouwens onder die berichten van nu.nl dat ze geen topsporters zouden zijn. Ik heb vele trainingen van deze mensen gezien en reken maar dat het topsport is. Ze geven er net zoveel voor als andere atleten
Helemaal mee eens. Sterker nog… ik denk dat zij er harder voor moeten vechten en nog meer voor moeten doen (en laten) dan ‘gewone’ topsporters.