Roltrap is geen Rollift!!

Discussion in 'De lounge' started by Cynnie1984, Nov 2, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    ff galspuwen over het openbaarvervoer maar vooral over de mensen waarom is het zo moeilijk te begrijpen dan een Roltrap om sneller naar boven te lopen is dan de gewone trap anders hadden ze het wel ROLLIFT genoemd grrrrr...

En als je dan stil wil staan ga dan RECHTS staan!!!!

waar ik me ook aan kan irriteren is: Waarom laten mensen je nou niet eerst de metro uitstappen voordat ze instappen! begint weer goed hoor die maandag :)

Wie irriteerd zich hier ook aan?

2. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

De irritatie over het eerst laten uitstappen van mensen in bv een metro die deel ik met je, mijn hemel wat irriteer ik me daar aan, ik ga dan als een buldozer er gewoon door heen wandelen, kom op zeg die metro rijd echt niet eerder weg hoor ..

Wat betreft de roltrap ben ik het gedeeltelijk met je eens, ik vind ook dat mensen als ze stil staan aan de rechter kant moeten gaan staan maar ik vind het juist weer zwaar irritant als ik dan stil staat en er gaan mensen lopen op die roltrap ... ;)

3. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Helemaal mee eens.
    Of dan sta je in de trein, wil je uitstappen, staan ze op het perron helemaal vooraan, zodat je niet eens uit KAN stappen.

Ik vind het altijd heel vervelend als mensen op de roltrap naast elkaar gaan staan, omdat ze willen kletsen, terwijl er dan helemaal niemand langs kan!

4. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

Oh, ik vind het irritant die mensen die altijd naast me komen lopen op de roltrap ;)

Sta ik daar al moeilijk te doen met me kinderwagen, omdat er geen lift is. En dat er dan van die mensen er even langskomen vind ik zwaar irritant! Terwijl me kinderwagen al zwaar genoeg is! En dan duwen ze je gewoon op zei, nou dan hou ik toch echt niet me mond, en vraag ik toch vriendelijk of ze even geduld willen hebben!

Maar over de metro mee eens ;) maar kom ik zelden in :p dus geen last van verder.

5. prrrsam

prrrsam Bekend lid

Jan 1, 2009
    987
    1
    18
    Dat is zo irritant!

Wat ik ook zo gruwelijk irritant vind zijn mensen die altijd gaan duwen of tegen je 'aanrijden' bij het instappen (trein/bus), ze moeten perse de beste plek hebben en duwen iedereen aan de kant. Toen ik zwanger was werd ik gewoon aan de kant geduwd! Idioot toch, alsof die trein wegrijdt terwijl er nog mensen aan het instappen zijn. Ik kan me daar zo aan irriteren, dat ik dan nog langzamer ga instappen :)

6. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ja heel irritant!
    Maar heel vaak nemen mensen die niet perse met de lift hoeven ook gewoon de lift(omdat de lift dichterbij is) en daardoor moeten mensen met kinderwagen/rolstoel langer wachten.

7. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    2,053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Heerlijk dat we in Assen geen metro's hebben, die ergernissen kennen we hier dus ook niet! ;)
    (En nee ons station heeft ook geen roltrap)

8. shalini

shalini Actief lid

Jul 21, 2007
    289
    0
    0
    Daarom ga ik nooit met het openbaar vervoer!
    Als ik er mee ga dan is er ook trouwens altijd wat.. aanrijding stroomuitval, ruzie pfff

9. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb sowieso een hekel aan mensen die altijd haastig doen. Die overal gelijk langs moeten (ook op de roltrap) om dan uiteindelijk maar enkele seconden tijd te besparen. Want 5 minuten later sta je toch alsnog achter ze. Ok, op het moment dat je anders bijvoorbeeld de trein of bus gaat missen (roltrap op het station), dan begrijp ik het volkomen. Maar bijvoorbeeld in die winkels ofzo. Daar kan ik echt niet tegen.

En dat zijn dan juist vaak die oudere mensen die juist alle tijd van de dag hebben.

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Ik wou dat ik kon zeggen dat ik niet meer met het openbaar vervoer hoef maar jah zolang ik nog geen autootje heb moet ik wel 2 uur per dag erin zitten grrr.... en het ergste is nog ik weet dat ik er met de auto er max een kwartier over doet!!

Ik loop altijd op de roltrap omdat ik anders me aansluiting mis met de bus.. dus mensen net als in Londen rechts staan links lopen... (behalve met een kinderwagen)

11. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

Nov 12, 2008
    17,671
    2
    0
    Zuid-Holland
    of mensen die zo voor je lopen met een grote paraplu (ingeklapt) en die dan heen en weer naar achteren zwaaien

en als ze dan tegen jou aan komen (in je buik er ongeveer mee steken, of iets lager), nog eens boos achterom kijken!

Altijd op het station gebeurt me dit, heb vroeger ook vaak geroepen dat ik nog graag maagd wilde blijven :D

12. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ik heb dat altijd als ik de trein uit wil met buggy of kinderwagen
    sta je al bij de deur en de mensen die er ook uit willen drukken zich helemaal vooraan zodat ze als eerste eruit willen
    heb een paar keer gehad dat ze dat ook deden en dat ik met de kinderwagen gewoon tegen de deur drukte
    en dat ze dan kwaad werden ik zei dan ja zoe voel ik me ook

of dat er net 1 gauw voor de kinderwagen langs wou zodra de deur open ging toen bleef hij met z'n broek aan de wiel van de kinderwagen hangen en ging plat op z'n bek op het peron
    tja eigen schuld dikke bult

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Qua uitstappen uit de trein, ben ik 't helemaal met je eens. Eerst de mensen uit laten stappen, dan zelf pas instappen, vind ik. Dus dat doe ik ook keurig, maar vervolgens baal ik dus wel weer van al die mensen die mij dan voorbij sjouwen en zichzelf wél die trein in persen... :s

Over 'n roltrap kan ik me echt niet druk maken. Ik sta vaak genoeg op 'n roltrap met m'n dochter naast me aan 't handje en de persoon achter me wácht dan maar even. Die paar seconden dat dat duurt, kom op zeg!

14. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Weet je wat ik irritant vind aan het OV?
    Dat we potdorie PERSEE voort die klote chipkaarten MOETEN gebruiken in de metro hier. Ook al is het eerste stuk van die metro eigenlijk geen metro maar een tram en moet mijn zoon daar mee naar school.
    En dat ze dit dus ingevoert hebben ZONDER er eerst voor te zorgen dat er verkoop punten zijn overal!
    Ja op het kaartje op de website zeggen ze dat er hier wel zijn maar de verkoop punten zelf weten zelfs nog van niks (ja ok de patat zaak was wel al benadert maar of t door ging wist hij dan niet...) Bovendien kan dit dus alleen bij een loket (voorals nog) dus schiet ERG op NOT!
    Dus elke maand OF als dat kolere kaartje het toch niet doet ondanks dat de abbo erop zou moeten staan, moeten wij naar het wtc hier 15 km in n richting waar we anders niks te zoeken hebben. Om de abbo er op te laten zetten. En dat kan niet in het weekend maar alleen door de weeks. Want anders kunnen we dus niet in het wtc parkeren en nergens anders kan je de auto kwijt EN bovendien is dan heel dat loket gewoon dicht! En dan kost het dus ook nog eens parkeer geld.
    Nu heeft mn man nog geen werk en kan hij dus elke maand (of waneer het weer eens mis gegaan is met die abbo erop zetten) mee rijden om het te regelen. Maar straks heeft hij misschien werk en is hij pas weer om 5 a 6 uur savonds thuis. Hoe moet het dan?
    Ik op mn fietsje met 3 kinderen 15+ km fietsen om die abbo erop te zetten?
    Wilde afvallen ja maar niet op deze manier!:x

Share This Page