hai meiden, waar moet ik opletten bij het kopen van een laptop.. wij hebben er echt geen verstand van. wil wel eeniets groter beeldscherm 17 inch verder gebruiken wwe hem vooral voor internet, muziekdonloaden en foto's en filmpjes... geen spelletjes dus. Waar moet ik opletten? iemand tips? en wat is goed genoeg...
Ik zweer bij een ACER.. ik en mijn vriend hebben allebei een acer en mijn vader ook, en het zijn gewoon super laptoppie's, je hebt ze in verschillende scherm maten, moet je maar even googlen..8)
Ik heb een dell, ook helemaal prima! Zijn ook goed voor internetten en de dingen waarvoor jij het zou willen gebruiken! Succes!
Alle laptops op dit moment voldoen aan jouw eisen, tenzij je ook aan fotobewerking doet met grote programma's (uitgebreider dan gewoon photoshop). Dus ik zou naar de prijs kijken. Daarnaast, als je er films op wil kijken, dan raadt ik een groot beeldscherm aan. Je kunt hem anders ook met een kabel aan je tv koppelen en het beeld en geluid doorsturen. Check wel even of je tv zo'n ingang heeft. Als je de laptop veel mee wil sjouwen, kun je beter een kleinere pakken. Wat je kunt doen, is naar een goede winkel gaan, zoals de MyCom en je daar laten informeren en adviseren. Als je eenmaal weet welke je wil, kun je naar Tweakers.net Pricewatch gaan en daar zoeken op het model dat je wil. Dan krijg je meteen te zien waar je hem het goedkoopst kunt krijgen. Overigens staan daar ook reviews voor de producten én reviews voor de winkels waar ze te koop zijn. Voor het geval je een winkel niet kent en niet vertrouwt. Een merk waar ik zelf uitermate tevreden mee ben, is Asus. Oja, nog iets... Als je dan toch ergens op moet letten, kijk dan ook eens naar de grootte van de harde schijf. Vooral als je veel download. Zit echt sneller vol dan je denkt!
Ik heb een paar jaar geleden zowel privé als voor mijn werk een Acer laptop aangeschaft. Ik ben over beide absoluut niet te spreken. Het zijn wel twee verschillende, maar hebben voor een deel dezelfde problemen. O.a. dat ze erg warm worden en de ventilator veel lawaai maakt. Verder werden ze allebei al veel te snel traag. Inmiddels is mijn eigen laptop vervangen door een HP. Ik heb voor dat merk gekozen omdat mijn man ook al een HP had en dat goed beviel. Ook de desktop PC's om mijn werk worden zo langzamerhand allemaal vervangen; Acer eruit, HP erin. Bij Acer sneuvelen de moederborden na een jaar of twee en een half. Overigens heb ik toen ik in de nieuwe laptop kocht, vrij uitgebreid staan praten met zo'n whizzkid. Volgens mij is Acer een slecht merk. Hij was het daar niet helemaal mee eens. Hij vond HP wel beter (maar ook duurder; alle waar is naar zijn geld), maar hij vond Acer niet slecht. Naar zijn mening heb ik gewoon pech gehad met ''maandagochtend" modellen. Tja. Voor mij in ieder geval alleen nog maar HP!
Ik zou letten op het werkgeheugen (hoe meer, hoe sneller de computer). Ik zou voor een gaan met 4 gb werkgeheugen en kijk naar wat voor een processor erin zit. En als je veel downloadt, zou ik een externe harde schijf erbij doen voor de films en muziek zodat je computer niet te vol raakt en hij lekker snel blijft. Het merk: alles behalve een packerd bell en de merken waarvan je nog nooit hebt gehoord Dell ben ik wel positief over.
hihi.. denk dat mn moeder een maandagmorgen model heeft gehad.... of verkeerde type??! ding is al tig keer terug geweest. Stiefvader heeft trouwens ook Acer en geen problemen Tja je moet altijd geluk hebben.... TS Heb hier compac presario en dan idd 17 inch... tot nu toe bevalt hij goed.... maarja... hij is ook nog redelijk nieuw... zou iig goed rondvragen... en verdiepen... maar merk dat je dat al doet...
Voor de dingen die TS wil doen heb je echt niet zoveel werkgeheugen nodig. Alle laptops op dit moment hebben voldoende werkgeheugen/processorsnelheid om aan haar behoeftes te voldoen. Een volle harde schijf heeft geen invloed op de snelheid. Alleen als je veel programma's installeert die dus ook werkgeheugen nodig hebben. Alleen films en muziek doen echt niets aan je snelheid.
Ik vind Acer ook top! Mijn Acer was 3 weken geleden kapot (ouderdom ), en ik heb meteen precies dezelfde gekocht!
Ik zou zelf ook nooooit meer een Acer kopen. Wij hebben er twee gehad. Eén is na een jaar overleden en de andere (waar ik nu op typ) hebben we bijna een jaar en staat ook op het punt van overlijden. En we doen er toch niets geks mee. Internetten, mailen en soms Word en Excel. Dat was het! Wij zijn nu aan het kijken voor een Toshiba, want die schijnen wel heel goed te zijn. Wel iets duurder, maar ja, in twee jaar tijd drie laptops moeten kopen is ook niet goedkoop!!!
wij hebben een asus is een heel oud computermerk van oudsher...is toppie acer..mwa...ze halen er nu ook weer een boel terug, waar toch weer wat aan blijkt te mankeren...is niet mijn merk... werkgeheugen, scherm met led, grote harddisk, apart nummeriek toetsenbord, accu lang in gebruik zonder netstroom....et
Wij hebben nu onze 2e Dell, zijn er erg tevreden over. Op het werk hebben we ook allemaal Dell's en er is eigenlijk nooit wat mee. De systeembeheerder op het werk heeft het altijd over Packard Hell (ipv Bell), dus die zou ik in elk geval nooit kopen En laat je inderdaad gewoon eens adviseren in een winkel (en dan thuis inderdaad op internet kijken waar je die het beste kan kopen)
Ik had eerst een HP, maar die begon echt zijn kuren te krijgen dus daar is echt niet meer op te werken. Nu heb ik een mini notebook (10 of 11 inch) van het merk Acer. (cadeautje van mijn vriend!) Ben er tot nu toe heel tevreden over: snel, geluidloos, lichtgewicht, mooi.) maar heb hem nog maar 2 weken ofzo