Ik lees dat de regels aangepast zijn en dat er nu een passage is opgenomen dat in een banner 'voor iedereen begrijpelijk Engels' moet worden gebruikt.... Ik vind dit heel vreemd. Wat is 'voor iedereen begrijpelijk Engels'? Dit is natuurlijk zo dubieus als het maar zijn kan. Begrijp 90% het dan of 75% en welk percentage van wat? Engels is Engels en daar pak je maar een woordenboek bij hoor als je het niet begrijpt. Ik vind dit een zeer matige aanpassing van de regels. Verbied Engels gewoon helemaal dan heb je dit geneuzel niet. En waarom Engels wel en Frans of Duits niet.. dat hebben we toch ook op school geleerd.
Misschien omdat sommige banners Engels zijn? En Ik zie trouwens ook banners met (ik neem aan) Arabische uitdrukkingen.. Maakt mij trouwens niet zoveel uit hoor, stoor me er niet aan. Engels is trouwens een verplicht vak, duits en Frans niet, dus ik denk wel dat de gemiddelde nederlander beter Engels dan Duits of Frans kan (sorry.. ben Engels docente)
mij maakt het ook allemala geen bal uit maar ik zie dan ook niet het verschil tussen engels, turks, russisch of swahallies.
Mij maakt het ook niet uit als er wat in het turks staat, naja dat kan ik niet lezen, maar dat maakt me geen bal uit. Mensen hebben een betekenis bij hun onderschrift, dat hoeft ook niet iedereen te weten. Zo denk ik
We hebben besloten Engels en Nederlands toe te staan, en verder niets. Lijkt me een heel duidelijke regel. Misschien dat het woord begrijpelijk een beetje dubbel is, dus dat zou eventueel aangepast kunnen worden. Ik doe dit topic dicht, omdat deze regel zo blijft als hij is. Een discussie is wat mij betreft dus niet zinvol.