Klein irritatiefactortje die ik graag wil delen, misschien kan er meer op gelet worden door de moderators/beheerders.. Ik zie best wel vaak dat de openingspost gequote wordt om te reageren in een topic, soms zelfs al de 1e die reageert! Ik vind dat zo onzinnig, als je reageert in een topic, reageer je toch automatisch op de openingspost? Het quoten zou imo beperkt moeten blijven tot reacties op mensen later in het topic, daar is immers de quote functie voor bedoelt. Ik post ook veel op andere fora en hier gebeurt het ook wel eens, maar lang niet zo vaak als hier. Is het een idee om hier iets meer op te letten en hier mensen op te attenderen?
Hmmm, ik heb er persoonlijk geen last van. Ik quote zelf ook niet veel. Maar ik denk dat het soms wel wat minder kan. Ik gebruik zelf veel liever "@" als ik op iemand wil reageren.
ik zie dat de laatste tijd idd ook regelmatig voorbij komen. vind dat ook totaal niet nodig. Als je op een stukje tekst uit de openingspost wilt reageren, kan je ook alleen dat stukje quoten en de rest weglaten. Maar vaak idd wordt de hele openingspost gequote.
Ik heb juist liever dat er wel gequote wordt Soms reageer je tegelijkertijd met iemand, en dan krijg je verwarring, dan denkt de ander dat je op haar reageert. Als je bovendien in een druk topic zit, dan is het fijn om terug te lezen waarop gereageerd wordt! Een mens kan niet alles onthouden. Wat vind jij zo vervelend aan quoten? Waarom irriteer je je zo?
tja als ik me daar al druk om moet gaan maken, ik persoonlijk vind het ook wel prettig als men het doet, zou er dus niets mee doen. mods hebben het al druk genoeg
Yupgup, ik vind het gewoon onzin. Als je in een topic reageert mag iedereen er vanuit gaan dat je op de TS en het gestarte onderwerp reageert, dus is het totaal overbodig om dit te quoten. Het quoten is imo bedoeld als je specifiek op iemand later in het topic reageert en dit kan je vaak ook prima (als het topic idd niet te druk is) door te beginnen met de naam van degene waar je op reageert. Zoals jij mij hierboven quote, totaal onzinnig, er hebben er immers nog maar 2 gereageerd, dan is het echt wel duidelijk dat je op mij en mijn OP reageert toch? Ook zonder die quote. Ik ken trouwens ook forums waar het niet is toegestaan om volledige openingsposten te quoten
Vind het totaal niet storend.. Je mag toch zelf weten wat en wanneer je quote of staat hier iets over in de regels dan? Zelf vind ik het vaak fijn een quote aan te halen om zo de duidelijkheid te scheppen op wie ik reageer of omdat ik bijv alleen nog de OP gelezen heb en niet het hele topic heb doorgespit.
Mensen, er staat irritatiefactorTJE, ik lig er echt niet wakker van, geef alleen mijn mening/visie hierop.. En als je het zo'n onzin vindt, dan snap ik werkelijk niet waarom je reageert
om maar ff te quote-en ... en idd waar maak je je druk om , je ziet toch dat het een quote is , lees er lekker overheen dan !!
Ja, omdat dat anders nou eenmaal niet makkelijk gaat met een tablet. Ontzettend lastig om de halve tekst dan te moeten wissen.Niet iedereen zit meer achter een PC of laptop waarbij teksten weghalen met een muisklik zo gepiept is. Ik vind het ook niet iets om je aan te ergeren. Ik vind quoten alleen maar een stuk duidelijkheid scheppen,
@ts ik snap je wel hoor, soms vind ik de quote in bepaalde situaties ook niet nodig, maar ik heb dan niet dat ik me er altijd aan erger. Off topic: ik vind wel dat sommige mensen nu weer erg overdreven richting ts. Ze wil gewoon even haar irritatie uiten, dat mag toch wel? Ik vind sommige reacties meteen weer zo negatief hierop. Zoals ik de laatste tijd wel vaker zie gebeuren op het forum, en daarom sommig leden het forum verlaten? We mogen met z'n allen weleens wat meer respect tonen voor elkaar!