gonal F of clomid? Advies gevraagd

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Babs77, Sep 24, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Hallo allemaal,

Morgen hebben we een afspraak staan in het ziekenhuis om het vervolgtraject te bespreken om onze grootste wens in vervulling te laten komen. Mijn partner is onvruchtbaar dus we proberen nu zwanger te worden via een donor (ingevroren zaad). De eerste 6 keer inseminatie heeft niets opgelverd dus nu willen ze over gaan tot IUI met hormonen. Hierover gaat mijn vraag want ik lees over de verschillende hormonen maar ik weet niet welke wanneer gebruikt worden. Vrouwen die in dezelfde situatie zitten (problemen met zaad van partner maar zelf geen lichamelijke belemmering) krijgen soms Clomid en soms Gonal F (deze moet je spuiten toch?), of nog iets anders.

Ik hoor van Clomid niet veel goede verhalen. Is het mogelijk om daar zelf een keuze in te maken? Kunnen jullie mij adviseren? ik wil graag goed voorgelicht bij de arts zitten.

Lfs

2. annaatje

annaatje Fanatiek lid

Oct 18, 2010
    1,644
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi

Mijn man is ook onvruchtbaar
    Ik heb totaal 14 iui-d gehad.heb nu zoontje van 20 maanden.
    Een aantal zonder hormonen en een aantal met
    Ik heb clomid pregnylspuit en utro bollen gehad.ik heb geen idee waar gonal f voor is

Succes!!

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Ik gebruik gonal f om meer "eitjes" te krijgen en zo de kans te vergroten. Ik spuit niet heel veel, 62.5 eh. 1e x 2 eitjes en 2e x 3. Zonder resultaat tot nu toe.

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    In ons ziekenhuis is het standaard om eerst Clomid te proberen. Hormoon-injecties worden pas gegeven als je niet goed op Clomid reageert. Dus hier mag je zelf niet kiezen. Succes!

5. Annebeth

Annebeth Bekend lid

Sep 11, 2015
    688
    449
    63
    Bij mijn ziekenhuis is het hetzelfde als Jippie (alleen ik heb alleen ervaring met de ovulatie-inductie behandelslijn).
    Ik heb met research ontdekt dat 20% van de vrouwen ongevoelig is voor Clomid. Ik was daar 1 van. Maar het is wel minder belastend dan spuiten, dus ik zou het zeker gewoon proberen. Je kunt altijd nog overstappen.

Ik reageerde zelf goed op Menopur. Dat is echt menselijk hormoon, Gonal-F is synthetisch (geloof ik). Maar dat hoeft ook weer niet slecht te zijn. Gonal-F gaf mij juist weer veel eitjes (beetje te veel ;))

6. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

Feb 15, 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ik moet nog beginnen, maar ik mocht kiezen. Tabletten of spuiten. Ik heb zelf gekozen voor tabletten omdat ik spuiten toch nog even te heftig vind. Ik had in eerste instantie ook niet verwacht dat ze gelijk met hormonen zouden beginnen dus ik was er ook niet op voorbereid. bij mijn man is alles in orde, en bij mij is ook niks raars gevonden tot nu toe. uitslag van de hsg moet ik nog krijgen maar zag er niet slecht uit.

7. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Dank jullie wel voor jullie reacties.

annaatje: fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Jij hebt ook een lange adem moeten hebben. Jij hebt weer een andere variant gehad. Weet echt niet wanneer ze voor het 1of voor het ander kiezen.

@Harlene2014 jammer zeg, hopelijk komt jullie wens snel uit.

Bedankt voor de info. Hopelijk brengt de arts morgen ook duidelijkheid. Kan niet wachten om te starten!

8. jess30

jess30 Actief lid

Aug 6, 2013
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf ook slechte ervaring met clomid maar ik moest van gyn met clidmi starten heb het een paar rondes vol gehouden en ben nu 3e ronde gonal f bezig. En weet ook niet of per ziekenhuis verschillend is maar zou gewoon vragen in het ziekenhuis wat hun advies is. Geen lichaam is het zelfde bij mij hielp de clomid niet. Suc6 vandaag in het ziekenhuis!

9. Logan

Logan Niet meer actief

Ik mocht zelf kiezen en heb voor gonal gekozen. De arts zei tegen mij dat dit handiger was, mocht blijken dat je er niet op reageert kan je in die cyclus de dosis nog aanpassen. Met clomid kan dat niet.
    Ik doe trouwens geen iui maar 'zelf werk' ;)

10. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Hier moest ik eerst Clomid proberen. Echt ver-schrik-ke-lijk 😑
    Heb na een poosje aangegeven dat ik echt iets anders wilde en dat vonden ze gelukkig geen probleem.
    Heb daarna Gonal gespoten. Echt een verademing ten opzichte van Clomid. En met goed resultaat ☺️

11. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Net terug van arts. Ze hebben nu een onderzoek waarbij e kan kiezen tussrn Clomid en FSH. Ik hoor niet veel goeds over Clomid dus ik denk dat ik toch voor FSH ga ook al moet ik dan wel spuiten. Maar nu eerst nog een baarmoeder foto. Hopelijk valt dat mee.
    Fijn dat het bij jou is gelukt xElles.
    Logan, jij veel succes. Je bent ook al lang bezig zie ik:(

Wat de arts ookl vertelde is dat ze bij drie follikels niet gaan insemineren. Ik dacht dat ze dat met drie nog wel deden en bij vier niet meer. Hebben jullie daar ervaring mee?

12. xElles

xElles VIP lid

May 24, 2013
    9,575
    2,232
    113
    Ik weet wel dat ik nooit meer Clomid neem :)

Bij mijn ziekenhuis breken ze ook af als er 3 of meer follikels zitten, maar dat is per ziekenhuis verschillend.

Share This Page