Profielwerkstuk (waar bevallen?)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Naomi96W, 15 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar wilt u bevallen

1. Thuis

2. ziekenhuis

3. kraamhotel

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Thuis.

Met man, vk en evt iemand van de kraamzorg.

2. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    3x thuis bevallen.

Met man, verloskundige en kraamzorg.

Ik schat bij en ongecompliceerde zwangerschap de kennis en vaardigheden (en instrumentarium ;)) van een goede verloskundige zeker zo hoog in als die van een (soms onervaren) arts-assistent, die bovendien vaak meerdere patiënten tegelijk onder haar hoede heeft. Bovendien woonde ik op 5 à 10 minuten van het ziekenhuis af, dus indien nodig zouden we daar vlot zijn. De rust en het vertrouwde van thuis vond ik een enorme pré.

3. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Mijn volgende bevalling wil ik graag thuis bevallen. Dit omdat er in het ziekenhuis sneller wordt ingegrepen. En ik vind het ook erg opvallen dat in mijn omgeving diegene die juist in het ziekenhuis bevallen allemaal complicaties hebben gehad. De thuisbevallingen niet....Daarnaast voel ik me thuis meer op me gemak, minder kans op infecties en de auto niet in met weeën (wat een hel was dat :$ ) !
    Ik wil mijn vriend, de verloskundige en de kraamverzorgster erbij hebben.

4. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik wilde bevallen en ben ook daadwerkelijk bevallen in het ziekenhuis.

Als gezelschap wilde ik mijn man en mijn beste vriendin (1e keer was mijn vriendin net te laat) om mij te ondersteunen. Mijn vriendin ook omdat ik het fijn vond dat zij de baby als een van de eersten zag en daardoor een speciale band ermee zou krijgen.

En daarbij genoeg ziekenhuispersoneel om ervoor te zorgen dat mijn bevalling goed verliep. Het maakte mij niet uit welke personen dat waren.

5. MamaMoes

MamaMoes Niet meer actief

Ik ben bevallen in het ziekenhuis. Dat wilde ik ook graag. Wat mij betreft zijn daar alleen mijn man en de verloskundige bij. Eventueel een verpleegkundige.

6. megacarls

megacarls Niet meer actief

Ik heb 3 medische bevallingen gehad dus drie keer met medische indicatie in het ziekenhuis onder begeleiding van een gynaecoloog (2e lijn, 2e lijn, 3e lijn) maar het idee van een kraamhotel lijkt me heerlijk! En dan met man en baby in een kraamsuite en dan helemaal verzorgd worden. Ik heb geen idee hoe dat werkt, dus misschien idealiseer ik dat heel erg maar het idee lijkt me fijn.

Thuis; never nooit niet. Donker, klein en dan een verloskundige, kraamverzorgster en mijn man daarin. Nee dank je feestelijk.

Ziekenhuis; ik ben er prima bevallen ;)

7. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ik heb gekozen voor thuis bevalling, dit heb ik een keer mogen meemaken en vond dat zo fijn. Als ik weer zou moeten kiezen dan weer thuis. Ik kon me beter ontspannen thuis. Twee x in het ziekenhuis moeten bevallen met indicatie (zwangerschapsvergiftiging en de laatste keer had de kleine in het vruchtwater gepoept). Ik kan me ook goed voorstellen als ze kiezen voor het ziekenhuis dan heb je alle medische voorzieningen bij de hand.
    Mijn man was er altijd bij. Ik had het fijn gevonden als mijn moeder er ook bij was maar niet mijn schoonmoeder, dus gekozen om niemand uit te nodigen. Verder geen behoefte aan veel pottenkijkers.

8. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    #48 BLiS, 16 okt 2014
    Laatst bewerkt: 16 okt 2014
    Verplaatst naar 'De Bevalling'.

9. lovemy2kids

lovemy2kids Fanatiek lid

3 nov 2010
    2.458
    1.407
    113
    Wilde altijd in het ziekenhuis bevallen.
    Vind het een veilig gevoel dat er medische begeleiding dichtbij is, en dat er altijd ingegrepen kan worden.

Bovendien vind ik het prettiger om alle troep buitenshuis te hebben...
    Zo ken ik iemand waarbij het bloed tegen het plafond aan spoot en die moesten op nieuw witten...

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik wil in het ziekenhuis bevallen.
    Het geeft mij een veiliger gevoel, daar er medische hulp binnen een paar seconden aan mijn bed kan staan.
    Bij ons in het zieknhuis heb ik afgelopen maandag een rondleiding gehad. En de kamers zijn erg ruim, en je hebt 2 parteanz kamers (huiselijk ingericht).

Mijn partner is erbij en verder alleen de verloskundige.
    Ik wil geen verdere familieleden/vrienden erbij, ook niet na de bevalling.
    Mijn familie/vrienden mogen pas komen als ik en mijn partner dat willen. We willen eerst na de bevalling ons moment hebben met de kleine.
    En we weten ook niet hoe de bevalling gaat verlopen dus ook om die reden bepalen wij wanneer familie/vrienden mogen komen.

11. Anoniempje89

Anoniempje89 Actief lid

24 mrt 2013
    351
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik wil in het ziekenhuis bevallen in bijzijn van mijn en verloskundige. Het geeft mij een veiliger gevoel om in het ziekenhuis te bevallen, omdat ze in noodgevallen direct in kunnen grijpen.

Ik woon in een apartement op de vierde verdieping zonder lift, waarvan de gallerij ontzettend krap is. In geval van nood zit ik met een groot probleem als ik thuis zou willen bevallen, mits ik naar beneden geholpen moet worden. Hierdoor wil ik geen enkel risico lopen.

12. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    ik heb gestemd op het kraamhotel. het liefst alleen mijn vriend en de verloskundige erbij.
    vorige keer was het poliklinisch met medische indicatie. voelde me aan mijn bed gekluisterd en vond het niet zo prettig dat er zoveel vreemden bij waren. daarnaast het is het ziekenhuissfeertje ook niet zo fijn. Aan de andere kant: thuis bevallen vind ik eng, stel er gaat iets mis. een kraamhotel zit hier direct verbonden aan het ziekenhuis. je kan er een week logeren en dat was geweldig. heerlijk uitrusten en alle hulp (kon helemaal niets zelf, zelfs luier verschonen eerste dagen nauwelijks of haar uit bedje halen).
    Kraamhotel is een mooie tussenoplossing die ik hopelijk volgend jaar mag uitproberen :).

13. 1Hanneke

1Hanneke Fanatiek lid

4 apr 2014
    1.698
    423
    83
    Vrouw
    Capelle aan den IJssel
    Ik wil graag thuis :)
    Ik verwacht dat ik me hier beter kan ontspannen, vertrouwde omgeving en spulletjes, meer rust. Ik kan in vreemde omgeving al niet naar toilet dus kan me goed voorstellen dat ontsluiting ook tegengehouden wordt. Het idee van 1 verloskundige erbij die als het vordert ook steeds in de buurt is lijkt me prettiger dan steeds wisselend personeel die ook verschillende andere bevallingen aan het doen is. Heb het idee dat je thuis vrijer bent in de houding die je aan wil nemen, bv baarkruk, maar misschien kan dat bij poliklinisch ook wel. Woon 5 minuten van ziekenhuis dus vind dat dichtbij genoeg om me thuis veilig te voelen voor het geval er complicaties zouden zijn.
    Mijn man gaat erbij zijn en vk, kraamzorg, misschien evt stagiaire.

14. Noordeling

Noordeling Fanatiek lid

5 aug 2014
    1.268
    127
    63
    Ik wil(de) graag thuis bevallen. Omdat ik me hier het meest kan ontspannen en m'n eigen ding kan doen.
    Ik wil m'n man erbij hebben en als het nodig is (dus aan het eind) de verloskundige (en evt. kraamhulp).
    Voor mij is vooral huiselijk gevoel en mezelf kunnen zijn belangrijk. Dan kan ik me het beste ontspannen.
    Verder is het heerlijk om na de bevalling te douchen en dan gelijk in je eigen schone bed te kunnen stappen.

15. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Ik wilde perse in het ziekenhuis bevallen dus ben naar het geboortecentrum gegaan. Ik vond het een veilige gedachte om al daar te zijn nachtverblijf iets mis gaan. Daarnaast wilde ik ook die rommel en drukte niet in mijn huis.
    Het geboortecentrum is toch gezellig maar toch alles bij de hand. Heb er ook geen spijt van gehad. En bij een volgende zou ik het weer zo doen.
    Wilde er zo min mogelijk mensen bij. Mijn partner en de verloskundige. Uiteindelijk liep er ook iemand van kraamzorg rond maar die heb ik nauwelijks gezien. En was er een stagiair die de bevalling gedaan heeft. Vond het wel leuk om hem een kans te geven. Maar aan familie zou ik er verder niemand bij willen iig. En ook de volgende keer niet.

16. anemdo

anemdo Bekend lid

16 jun 2014
    550
    0
    0
    Rotterdam
    Thuis lijkt mij het fijnste. Lekker mijn eigen plekje, lekker doen en laten wat ik maar wil. Denk dat ik me veel beter kan ontspannen waardoor de bevalling ook soepeler zal verlopen. Mocht het toch nodig zijn dan is het ziekenhuis hier 5 minuten vandaan, maar dat hoop ik niet mee te gaan maken. Over pijnstilling maak ik me niet zo druk, heb al meerdere situaties in mijn leven meegemaakt waarin ik ondanks heftige pijn gewoon door moest. Een bevalling is maar tijdelijk, en met een heel mooi resultaat, dus daar ga ik gewoon voor!
    Mijn man zal erbij zijn, en uiteraard verloskundige e.d.

17. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Ik wil het liefst gewoon weer in het ziekenhuis bevallen net als bij de eerste! Waarom? Omdat dit mij het meest veilige gevoel geeft. Dit zal voor een ieder verschillen :) Verder wil ik alleen mijn man erbij. Bij de eerste bevalling was ook alleen mijn man. En natuurlijk de verloskundige.

18. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik zal wel in het ziekenhuis moeten, ben medisch.
    Maar als ik de keuze had had ik ook voor het ziekenhuis gekozen, hier voel ik me het fijnst en het veiligst bij.
    M'n moeder en man mogen erbij zijn ;) was bij de eerste ook zo en is me goed bevallen :D

19. misa

misa Niet meer actief

Altijd in het ziekenhuis, omdat ik dat veiliger vind (schijnen veel andere landen ook mee eens te zijn). Ik ben dan ook beide keren in he zh bevallen.

Ik heb beide keren mijn man erbij gehad en dat was top. Echt ons moment. Ik heb er over na gedacht om mijn moeder erbij te hebben, leek me bijzonder, vooral voor haar. Maar toch niet gedaan. Bang dat ze er teveel mee zou gaan bemoeien....! ;)

20. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    ik kies voor het ziekenhuis. Lijkt mij het veiligste en je hebt geen rotzooi thuis. Ik zou dan ook alleen partner en verloskundige erbij willen hebben, zodat we er met zijn 2tjes van kunnen genieten.

Deel Deze Pagina