Ik had erg graag thuis willen bevallen met alleen man en verloskundige. Helaas werd zwangerschap medisch en moest de bevalling in het zh, werd uiteindelijk ook nog een spoedkeizersnede en weet nu dus ook zeker dat ik nooit meer thuis mag bevallen thuis bevallen lijkt me veel prettiger, lekker in je eigen omgeving met eigen bad en douche en weinig mensen in de buurt en ook niet telkens een andere verpleegkundige. En na de bevalling lekker onder je eigen douche en in je eigen bed bijkomen.
Ik zou het liefst een kraamhotel willen bevallen. Helaas is dit ivm een medische indicatie niet nodig en wordt het het ziekenhuis. Ik heb diverse verhalen van (schoon)zusjes en vriendinnen gehoord die bevallen zijn in een kraamhotel en al deze verhalen spraken mij heel erg aan. De intieme sfeer en het huiselijk spreken mij daar heel erg in aan. Ik ben zelf geen voorstander om thuis te bevallen, want ik woon behoorlijk ver van een ziekenhuis. Bij de bevalling wil ik alleen mijn partner en medisch personeel (liefst zo min mogelijk) hebben. Succes met je profielwerkstuk.
In het ziekenhuis. Wil alleen mijn vriend en de verloskundige erbij hebben het liefst, maar weet nog van vorige bevalling dat als er ineens meer witte jassen aan m'n bed staan, ik dit geen probleem vind.