Bonuskind misschien allergie, moeder wil niet testen

Discussie in 'De lounge' gestart door Ennas86, 21 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Mijn bonuskindje hoest z'n hele leven al. Heeft last van eczeem en een chronische verkoudheid. Hij is getest, daar kwam hazelnoten en Berk uit. Alleen hebben ze 2 honden bij hem thuis, en ons vermoeden is, dat hij niet getest is op honden.
    Nu is de communicatie/ verstandhouding bar slecht tussen mijn vriend en zijn ex.

Wij zouden graag zien dat ie alsnog word getest op honden. Alleen moeder houd alles tegen.
    Kunnen wij dit zelf doen? Wij hebben een andere huisarts, mag onze huisarts dit doen bij hem?

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Volgens mij mag je een kind van gescheiden ouders alleen laten behandelen met toestemming van beiden mits het geen levensbedreigende situatie is.
    Weet je ook waarom de moeder het kind niet wil laten testen?

3. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.544
    3.057
    113
    Ik denk niet dat jullie huisarts hem kan testen.
    Misschien kan papa zijn huisarts even bellen? Situatie uitleggen en vragen of hih getest is.. Aan de vader mogen ze toch gewoon medische gegevens doorgeven?

En anders kijken bij alternatieve geneeswijzen.
    Weet even niet hoe zo iemand heet, maar je hebt daarin ook artsen die allergieën kunnen opsporen

4. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ze doet er altijd alles aan om m'n vriend te dwarsbomen, en altijd over de rug van het kind. Plus dat ze zelf 2 honden hebben die ze never nooit weg zouden doen... Dus wij denken dat ze haar kop in het zand steekt.

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ok maar dat is wat jullie denken. Hebben jullie ook naar de specifieke reden gevraagd en wat was haar antwoord daarop?

6. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ze gaat het doen. Dat zegt ze. Maar alle dingen die wij aandragen (of het nou eerder de psz, zwemles of sport is) ze doet er geen zak mee. Knikt ja en amen en doet het vervolgens niet.

7. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Wat ik ervan weet, is dat allergie met bloedtesten getest wordt op twee categorieën: contactallergieën en voedselallergieën.
    Als hij allergisch is voor honden, moet dat dus al uit die bloedtest zijn gekomen.
    Maar als hij allergisch is voor hazelnoten en berk, is de kans vrij groot dat de hooikoorts op een gegeven moment uitbreidt en hij ook voor andere pollen allergisch raakt.
    Misschien kun je de uitslag bij zijn huisarts opvragen? Dan weet je iig of moeder volledige info geeft of niet?

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Aangezien ze er dus min of meer mee instemt zou ik je vriend laten voorstellen om hem zelf dan meenemen naar de huisarts.

9. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Daarbij nog even: als hij langere periode van huis is/geen contact met honden heeft, verbeteren zijn klachten dan? Zoniet, dan is allergie voor hondenhaar niet heel waarschijnlijk.

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Heeft hij bij jullie ook klachten? Bijv in vakantie of lang weekend! Dan zijn het de honden namelijk niet. Als je iemand uit omgeving haalt verdwijnen de klachten snel. Zeker na andere kleding en keer douchen

11. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hij is een weekend bij ons. Gisteravond gekomen en zondag weer naar huis. Hij heeft kleding van thuis mee en aan. Maar zullen de klachten binnen 2 dagen al aanzienlijk minder worden dan? Of is dat te kort?

12. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Als vader heeft hij wettelijk recht op inzage van de gegevens van zijn zoon. Hij kan en mag wettelijk gewoon de huisarts van zijn zoon bellen en informeren naar de uitslagen, zijn zorgen uiten over het vermoeden van een allergie. Dan weet je het zo.

13. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Als hij kleding van zijn moeder meekrijgt zullen de klachten niet weggaan. Misschien verminderen. Vaak krijg je niet alle haren uit de kleding Door te wassen. Als je zelf kleding koopt voor hem en dat alleen bij jullie houd. Dan zou je het verschil moeten kunnen merken.

14. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Dit klopt, maar alleen als er sprake is van gezamenlijk gezag. Als er alleen sprake is van erkenning dan mag hij geen medische gegevens opvragen.

15. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was vroeger allergisch voor honden, als ik bij iemand was met een hond had ik direct klachten maar zodra ik weg was was het gelijk weer over. Hij zou dus bij jullie direct geen klachten meer moeten hebben.
    Krijgt hij medicijnen voor zijn allergieën? Zo niet dan verklaart dat de klachten van nu waarschijnlijk, het stikt van de pollen in de lucht.

16. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Dit dus. Hij is er waarschijnlijk al op getest.( mijn kinderen zijn beide onlangs getest op contactallergieen) En inderdaad als je vriend ook gezag heeft zou hij die info op kunnen vragen én is zij verplicht het te delen.

17. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Mijn vriend heeft idd ook gezag. Nu hopen dat ze nu eindelijk eens doorgeeft wel huisarts ze hebben, want ook op die vraag krijgen we geen antwoord...

18. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Hebben ze geen ouderschaps plan? Convenant?

Het is makkelijk om steeds naar haar te blijven wijzen. Blijkbaar heeft ze er geen behoefte aan te delen. Dan is het aan je vriend om de nodige stappen te ondernemen. Hij staat daarvoor in zijn recht. Jammer dat het op zo'n manier moet maar neem contact op met een mediator of advocaat en neem het heft in eigen handen in plaats van je afhankelijk op te stellen van haar grillen.

Succes!

19. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Als je vriend ook het gezag heeft is zij verplicht die info te verstrekken. Een dwingend briefje van een advocaat kan in zo'n geval wonderen doen.

20. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Ja dat hebben ze. We zijn een paar jaar geleden bij een advocaat geweest. Het enige wat hij kan doen is dwangsommen laten opleggen als zij iets niet overlegd / doorgeeft / etc.
    Mijn vriend heeft er voor gekozen om dat niet te doen, hij is iemand van de lieve vrede en houdt de eer bij zich zelf. ( niet mijn keuze maar goed, ook niet mijn ex)...

Ik zal zondag bij het wegbrengen wel vragen welke huisarts, misschien dat ze het nu wel een keer zegt. En dan m'n vriend daar de gegevens oplaten vragen.

Deel Deze Pagina