ooohh schandalig ze wilde er maar 1

Discussie in 'De lounge' gestart door ruby28, 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    Een lesbisch stel in Australië heeft een klacht ingediend omdat het een tweeling heeft gekregen.

Twee embryo'sHet stel wilde één kind, maar de behandelend arts implanteerde per ongeluk twee embryo's in plaats van één. Een van de vrouwen beviel van twee meisjes die intussen drie jaar oud zijn.
    SchadevergoedingHet stel eist een schadevergoeding

bron: rtl.nl

2. Marlieke

Marlieke Fanatiek lid

19 feb 2007
    1.881
    0
    0
    fulltime huisvrouw en moeder
    Twente
    tsss, ik krijg het gevoel dat deze dames niet van dat andere kindje houden. of minder iig.
    :confused:

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    :rolleyes: Wees verdorie dankbaar ! Gaat ze waarschijnlijk alleen om het geld.

4. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Ik snap dat je schrikt als het er 2 zijn, maar dan heb je er tijdens de zwangerschap 9 maanden om eraan te wennen!

Deze vrouwen hadden de kans op een kind niet moeten krijgen, nee, hun kans had gegeven moeten worden aan vrouwen die er wel met open armen voor stonden..al waren het 5 kinderen.

Liefs xxx,

Debby

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Excuse me? :confused:

6. Ja, van zoiets valt mijn mond dus open...

7. randi

randi Niet meer actief

klinkt mischien cru maar je kan hier moeilijk over oordelen vind ik. je kent de situatie van die dames niet hé want kijk ik verwacht er ook 2 en ben der zeer gelukkig mee maar kan je wel vertellen dat ook wij de eerste maanden de financiele kant bekeken ervan. je moet ten eerste alles dubbel aankopen wat toch een flinke duit is, heb al 2 kids maar met 2 erbij moeten we na de zwangerschap ook uitkijken naar een groter huis en ook de auto is niet groot genoeg meer. nu mischien hebben die 2 het niet zo super breed, heeft de insiminatie hun al veel gekost? en is het voor hun nu financieel meoilijk om de kost van 2 te dragen( tel maar eens uit aan flesvoeding en pampers alleen) enja als ze op voorhand duidelijk te kennen gaven dat ze der maar 1 wilde en geen 2 vind ik toch dat die dokter hier ook in de fout is gegaan. wat ik vooral bedoel is dat je moeilijk een oordeel kan vellen eer je de juiste achtergrond kent

8. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Je hebt gelijk Randi..ik was misschien erg zwart-wit. Maar ik vind wel dat ze er rekening mee kunnen houden dat dit kan gebeuren. Het kan zelfs gebeuren als ze maar 1 bevrucht eitje terugplaatsen. Dan kan het ook een tweeling worden. En ik snap dat de kosten dubbel zo hoog zijn, maar als je dan ziet hoe het geformuleerd word in de krant door hun... Ze willen een schadevergoeding vanwege dat ze hun werk niet konden hervatten vanwege het tweede kindje, en ze wouden de schoolkosten ed. terug van het tweede kind. Je kunt zien dat er er helemaal niet blij en gelukkig mee zijn. Vooral met het tweede kindje niet.

Daarom had ik liever een ander onvruchtbaar of moeilijk vruchtbaar stel zoiets gegund als deze mensen, vooral als je er zo ondankbaar voor bent.

Liefs xxx,

Debby

9. randi

randi Niet meer actief

snap ook wel wat je bedoelt hoor debby ;) en kijk bij ons is het inderdaad ook uit 1 celletje gekomen en wss zullen die vrouwen er ook wel een beetje van profiteren om geld te eisen en ja de kranten schrijven soms ook overdreven hé, die vrouwen kunnen voor hetzelfde geld het op een heel andere manier uitgelegd hebben en de krant brengt het op een heel andere manier over ( sensatie brengt geld op) het is dat wat ik bedoel van de juiste achtergrond niet weten. hoop in elk geval dat ondanks alles die kids een gelukkig en beschermd leven leiden het tegengestelde zou pas echt erg zijn

10. Milla

Milla Niet meer actief

Tja, het klinkt natuurlijk heel hard, maar ze hebben wel gelijk, het is nu eenmaal een medische fout van de arts. Ik vind het ook belachelijk hoor dat ze een tweede kind niet willen, maar misschien hebben ze geen geld voor een tweede kind of zijn er andere redenen.. De arts had in ieder geval nooit twee embryo's mogen terug plaatsen tegen hun wil in.

11. acire

acire Fanatiek lid

ik begrijp wel dat ze niet stonden te springen toen ze hoorden dat ze een tweeling zouden krijgen.
    moet een beetje denken aan m'n moeder en haar vrouw.
    ze hebben het niet heel erg breed en hebben 2 jaar geleden ook een dochtertje gekregen.
    als het er 2 waren geweest had het net zo welkom geweest.
    financieel moeilijker, maar er is altijd een oplossing.
    vind deze twee wel heel erg ver gaan.

12. Niet meer actief

sommige mensen gaan gewoon echt té ver............

13. dianne

dianne Fanatiek lid

10 apr 2007
    2.919
    0
    36
    tjonge tjonge.. ik heb hier geen woorden voor, ondankbare krengen! grr

14. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    nou sorry hoor maar als ik nou zwanger probeer te raken weet ik toch ook niet of het er 1 of 2 zijn.
    wie moet ik dan aanklagen? mijn man of de natuur?

ook ik heb al twee kinderen,en als deze zwangerschap een tweeling met zich mee zou brengen zou het ook passen en meten worden in huis en financieel.

ik kan hier echt niet bij met mijn hoofd.

15. Meliske

Meliske VIP lid

29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    mee eens!

16. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Zulke mensen mogen geen kinderen krijgen.
    Moeder natuur kan je ook een tweeling schenken.
    Me mond valt hier werkelijk van open

17. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

:confused: erg ondankbaar :x

18. mamastarlight

mamastarlight Niet meer actief

ik denk dat ze echt wel van allebei houden maar waar je geld uit kan halen dat doe je he....:rolleyes:

19. Niet meer actief

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Welja...doe je er toch 1 weg .....

Net wat Ruby zegt: als je "gewoon" zwanger wordt, weet je ook niet vooraf hoeveel het er zullen worden!

Tuurlijk, slordig van de doc. in dit geval....maar om nou van een medische misser te spreken...

Deel Deze Pagina