ICSI afgebroken, nu pregnyl i.c.m zelf klussen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Springmuis, 16 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hoi meiden,

Vrijdag hebben wij te horen gekregen dat onze 1e icsi poging zou worden afgebroken, omdat er maar 1 grote follikel was..
    nu moeten we dus deze cyclus afmaken door zelf te klussen op de dagen dat ik pregnyl moet spuiten..

heb flink lopen googlen maar kan er dus niets over vinden..

zijn er hier misschien meiden waarbij helaas ook een icsi poging werd afgebroken en zelf moesten klussen met behulp van pregnyl.. ( vanaf zaterdag om de dag spuiten, 1e x 10.000 ie en daarna nog 3x 5.000ie)

heb namelijk heel veel moeite met de pregnyl spuiten..
    naast het enorme schuldgevoel ( slaat nergens op natuurlijk) dat het door mijn follikels komt, heb ik dus ook zoiets van.. ik spuit voor niets nu die troep en ze doen nog pijn ook (rest van de spuiten geen/weinig last van gehad) ik krijg die spuit er nu pas na dik een half uur in, en vandaag zelfs grote tranen over mijn wangen omdat ik het niet durfte..
    voorheen had ik altijd het 'het is voor een goed doel' idee in mijn hoofd maar nu dus niet meer..

maargoed, om een lang verhaal kort te houden,
    zijn er hier dames met ervaring, is er eventueel nog een goede afloop mogelijk, of is het echt nutteloos?

(Escape IUI was trouwens niet mogelijk, vanwege het lage aantal zaadcellen bij mn mannetje (3000 stuks) )

Zo, en het lucht ook nog even op om mijn verhaal eruit te gooien..

want ook daar heb ik het moeilijk mee, maargoed dat is weer een ander verhaal en dan word het hier nog langer hihi

Liefs Muisje..

2. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    muisje,

wat ontzettend vervelend... :(
    waren er eerst niet meer eitjes? hoeveel stimulatie heb je gehad?

je moet/mag je niet schuldig voelen hoor. het is altijd even zoeken naar de juiste dosering, en blijkbaar was deze (nu) te laag.
    daar kunnen jij en je lijfje niets aan doen!

voor de rest is het een heftig proces, dus niet te streng zijn voor jezelf....

dat van dat pregnyl spuiten, snap ik niet helemaal.

met die 10000 zou mijns inziens de follikel absoluut moeten springen.
    waarschijnlijk willen ze je meer preg laten spuiten om je baarmoederslijmvlies goed te laten zijn voor een evt innesteling.

dit gebeurt ook vaak door middel van de progesteron-bolletjes.
    maar idd meestal NA een IVF/ICSI.

hoewel je maar 1 zaadje nodig hebt (nou ja, en een paar die die ene helpen) moet ik eerlijk zeggen dat ik het ook wat zwaar geschut vind voor deze poging. zeker als je al opkijkt tegen het spuiten..

over dat spuiten: TIP: zet hem er sneller in. ik deed eerst ook veel te langzaam: veel pijnlijker!

je zou de volgende keer kunnen vragen om de progesteron-bolletjes. die zijn makkelijker te nemen (hoewel ook geen pretje).

voor nu zou ik maar ' mee gaan ' met je gyn/het ziekenhuis (waar loop je eigenlijk?)

ik wens je veel succes en hoop dat het snel goed zal komen! :)

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hoi Klingel,
    Dank je wel voor je antwoord,

Er waren op de echo van vorige week woensdag 18 actieve maar kleine eitjes te zien, en 2 die op schema liepen, ik vroeg toen van ohjee is het niet goed?! waarop de verpleegkundige zei ja gaat prima, doen voor de zekerheid nog een echo op vrijdag..
    op die echo was te zien dat het ene eitje door was gegroeid naar 19mm en die andere was blijven hangen op 14mm..
    ze is toen met de fertiliteitsarts gaan overleggen en toen kwamen ze beide terug dat het niet goed genoeg was om de punctie door te laten gaan, en het voor ons beter was zodat we onze behandeling zouden behouden en deze niet als 1e poging werd geteld..

ik kreeg mu 112,5 eenheden Menopur, omdat dit volgens mijn bloed (dat tijd geleden geprikt was) de juiste dosis zou zijn, een hogere dosis zou een te grote kans geven op overstimuleren ofziets..
    volgende poging word de dosis verhoogd naar het 'normale' 150..

en over het schuldig voelen, ja het is zo stom!
    loop aldoor maar tegen mn mannetje te roepen dat hij zich nooit schuldig moet gaan voelen (ookal voelt hij zich niet eens schuldig) omdat hij daar helemaal niets aan kan doen, en dan ga ik me notabene zelf ineens schuldig voelen terwijl ik dondersgoed weet dat niemand, en ook ik niet, er iets aan kan doen, maargoed dat word met de dag gelukkig minder..

Dat van de pregnyl is inderdaad die 10.000 om mijn eitje te laten springen die 3x 5.000 om bm slijm dik te houden, want die was goed en zouden ze zonde vinden als die zou verdwijnen, ofzoiets..

dank je wel voor je tip! zou dat eens kunnen proberen!
    maar die naalden voor de pregnyl zijn wel langer en dikker, zou dat nou zijn omdat de vloeistof dieper moet ofzo? en het vloeistof naar binnen spuiten brand trouwens verschrikkelijk en ik moet zoveel kracht zetten, dat ik dat maar aan mn mannetje overlaat anders stop ik bij de helft hihi.
    ach moet al blij zijn dat ik de meng naald niet naar binnen hoef te steken ;)

wat zijn die progestron-bolletjes dan precies, hoor er wel wat meer van en dan denk ik huh.. waarom heb ik dat dan niet, maar dat heeft dus dezelfde werking als de pregnyl?

Ik loop in het Flevoziekenhuis in Almere en 't VU in Amsterdam..
    ben wel tevreden over het ziekenhuis, ben blij dat Lelystad geen ICSI doet, stelletje prutsers hihi.. die hebben me 9 maanden voorgehouden dat bij mij alles goed zat, nou niet helemaal dus, zeer eigenwijze eierstokken, maar het ergste vind ik nog wel dat ze ons vertelde dat mannetje zijn zaad een miljoen was, toen we de papieren voor ons kregen (zelf later opgevraagd) bleken het er maar 5000 te zijn, bij later onderzoek ( in 't VU) waarbij ze kijken hoeveel er icsi-waardig was kwam het aantal op 3000.

maarre, jij ook heel veel succes he! zie dat je eind januari twee cryo''s terug geplaatst krijgt, wat spannend!

Liefs Muis..

4. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Bij IVF wordt ook wel vaker Pregnyl gebruikt, na de eisprong.
    Hoe het precies zit weet ik (nog) niet (krijg ik volgende maand op school :p) maar het bevorderd inderdaad sowieso de innesteling. Ook is de kans dat je na een mk zwanger wordt groter door de hcg in je lichaam, dus ik kan me voorstellen dat een hcg-spiegel wel ergens goed voor is :)

5. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    @ Muis: Haal je de Pregnyl wel een kwartier voor het spuiten uit de koelkast om het op kamertemperatuur te laten komen?
    Laat je tijdens het injecteren het 'vetrolletje' waar je in hebt geprikt wel los?
    Misschien dat je daar nog iets aan hebt :)

6. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Giegel, dank je wel voor je antwoord!

en op je vragen moet ik nee antwoorden..

Ik dacht dat die pregnyl juist koel moest blijven, er werd mij verteld dat ik het pas eruit mag halen als ik ga spuiten, en dat doe ik dan ook braaf :p maar dat is dus niet goed? oeps..

en mijn vetrolletje (ooh wat ben ik ineens blij met mn rolletje, lijkt me zo pijnlijk om het in een 'velrolletje' te moeten spuiten) loslaten doe ik ook niet, omdat ik anders bang ben dat het juist pijn doet?! maar word dus dan juist minder?

en die HSG die nu in mn lijf ronddwaalt, helpt dus in principe een klein beetje mee? of heb ik het nu fout?

oooh wat voel ik me toch een leek hahaha

7. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Het branderige gevoel komt waarschijnlijk doordat de vloeistof zo koud was. De volgende keer dus inderdaad een kwartiertje voor het spuiten uit de koelkast halen.
    Als de naald erin zit, kan je beter niet meer het vetrolletje tussen je vingers houden, zodat het injecteren minder gevoelig is :)

De hcg in je lijf kan inderdaad een handje meehelpen :)
    Succes deze ronde!

8. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    He, ik heb helemaal geen berichtje meer gehad dat er was gereageerd, dus sorry Giegel voor de late reactie!

Maar jij ook succes he!

Heb trouwens 1 tip van jullie opgevolgd hihi en dat was de pregnyl kwartier van te voren al uit de koelkast halen, en het hielp echt! heel erg bedankt!

voor het zetten weer verdrietjes hier hoor hihihi
    toch nog steeds bang dat het pijn ging doen, maar het deed nu bijna geen pijn en was gelukkig voorlopig even de laatste, meer kunnen we nu toch even niet doen..

mn vetrolletje trouwens niet losgelaten, durfte ik niet, ofzoiets... haha lekker vaag..

maar heel erg bedankt voor de tips meiden!

9. butterfly0511

butterfly0511 Fanatiek lid

7 dec 2008
    2.303
    13
    38
    pedagogische medewerkster
    Hey meis,
    snap je gevoel heel goed, ook hier iCSI afgebroken omdat er maar 1 follikel was:(.

Gelukkig voor ons wel nog IUI gehad ookal was het zaad erg slecht (o,2 milj) en ik heb die bolletjes gekregen. Dat is idd om baarmoederslijmvlies mooi dik te houden. Deze bolletjes moet ik 2x daags 2 stuks inbrengen. Het geeft wel troep maar beter dan spuiten.

Ik zie ook altijd huize hoog op tegen de pregnyl en bij mij werkt het heel erg dat ik hem door iemand anders laat zetten(vriendin die verpleegkundige is). Hier gaat ie een uur van te voren uit de koelkast en de prik voel ik bijna niet alleen het inspuiten van de vloeistof is vervelend. Hier gaat ie in mijn bovenbeen en tijdens inspuiten blijf ik mn tenen bewegen dus krijg geen last van stijfheid.

Gelukkig ben je er voorlopig weer vanaf en hopelijk gaat het iets heel moois opleveren en hoef je voorlopig geen spuit meer te zetten.

Dikke knuff

10. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Knuffel voor je Springmuis.
    Ik hoop dat je wonderbaarlijk veel geluk gaat hebben :)

Deel Deze Pagina