Hoi hoi, Vandaag voor het eerst naar de gyn. geweest.. Bij mij is er een echo gemaakt, eisprong heb ik maandag voor de rest zag het er allemaal goed uit! ik was bang voor endometriose maar gelukkig heb ik dat niet! Maar mijn vriend moet dus zaad opvangen en inleveren.. maar we hebben deze maand nog niet gevreeën.. en in het foldertje dat we hebben gehad staat dat je 3 tot 5 dagen geen gemeenschap mag hebben als je het opvangt,, maar is er nu te lang onthouding geweest om "gezond" zaad in te leveren, of kan dat nu gewoon?? ben het namelijk vergeten te vragen.. Groetjes, Jipje
Hoe lang heb je dan onthouding gehad? En wanneer moet hij het inleveren? Ze gaan nooit van 1 uitslag uit. Stel dat het niet zo goed is moet ie binnenkort nog een keer.
te weinig en te veel onthouding is vlgs mij niet goed voor zaadkwaliteit. Wanneer moet het ingeleverd worden???
Ze zeggen gemiddeld 3 dagen. Wij moesten het altijd op een formulier invullen hoelang het geleden was. Net als medicijn gebruik. Hebben ook een keer 2 dagen opgeschreven. Toen konden we onverwachts al eerder..... Wat Mikki ook al zei, ze gaan nooit van 1 uitslag uit. Maar gemiddeld 3 dagen is het 'beste'.
ik ben 6 augustus ongesteld geworden, en dat heeft ongv. 8 dagen geduurd, daarna geen sex meer gehad dus ja nu in totaal 3 weken geleden zoiets... hij kon het volgende week nog inleveren, maar maandag is mijn eisprong en de gyn. had geadviseerd om zondag gemeenschap te hebben.. dan kan het daarna ook nog natuurlijk!?
Als je zondag wil zeden voor optimale kansen, dan zou ik pas donderdag het zaad voor het onderzoek inleveren. Dan zit je mooi op de geadviseerde 3-5 dagen.
Het beste is om tussen de 3 en 7 dagen onthouding te hebben. Heeft je vriend langer dan 7 dagen geen zaadlozing gehad, dan is dat nadelig voor de zaadkwaliteit. Een zaadonderzoek zal dan dus geen betrouwbare uitslag geven.
'zeden'??? Ik bedoelde 'sexen' als in 'sex hebben'... Internetten op je telefoon is ook niet alles... Dus... als je zondag sex hebt, advies om pas donderdag het zaadonderzoek te laten doen.
Het gaat hier om een zaadlozing.. De vraag is dus ook: hoe lang geleden heeft je vriendje/man een zaadlozing gehad, niet hoe lang geleden hebben we sex gehad..
Haha, Milla, TS is geadviseerd om zondag sex te hebben ivm eisprong en kinderwens. Dan is het ook wel de bedoeling dat er geloosd wordt, anders wordt het niets met die kinderwens
Ja, maar een man loost ook wel eens zonder dat je samen seks hebt. Dus het gaat om het moment van een zaadlozing.
hahaha.. ja hij heeft ongeveer 3 weken geleden een zaadlozing gehad, tis wat lang geleden, maar we hebben het beiden enorm druk gehad met het werk en dus de puf niet meer om het eens even gezellig te maken + we hadden ook echt geen zin meer om ons er mee bezig te houden.. maja nu we eenmaal bij de gyn. zijn geweest ben je er nou eenmaal mee bezig. Maar mijn vriend is bakker en werkt dus 's nachts tot ongv. 12 uur 's middags.. het probleem is bij ons dat we het maar tot 11 uur in kunnen leveren in het ziekenhuis.. op dinsdag is hij vrij, dus dan kan het, maja als we zondag sex zouden moeten hebben zit er eigenlijk maar 1 dag tussen.. en op het werk ziet hij het niet zitten (logisch)..
Dan doe je het onderzoek toch gewoon een week later?! Dus zondag sex voor je eisprong en kinderwens, dan vrijdag of zaterdag daarna een keer wanneer het hem uitkomt (toilet of zo) en dan de dinsdag daarna naar het ziekenhuis om in te leveren. Uitslag is in principe dezelfde dag bekend op het lab. Dus een belletje van je arts is voldoende. Lijkt me prima oplossing.
ja daar zaten we ook al aan te denken.. gewoon een weekje later, maja eigenlijk moest het deze week, maar moet pas 16 sept. terug voor de uitslagen dus kan het volgende week ook nog wel.. maar moet je niet wachten totdat je het van de gyn hoort?? wist niet dat je die dag nog kon bellen eigenlijk.
Nee, het heeft voor Jou geen zin om te bellen voor de uitslag. Maar stel dat je daar de 16e zit en door administratieve vertraging heeft je arts nog geen uitlaten ( maar dan moet het wel een heel sloom ziekenhuis zijn), dan hoeft je arts alleen maar even naar het lab te bellen. Meestal echter zijn de systemen in ziekenhuizen gekoppeld en zodra het lab de uitslagen in de computer zet, dan kan je arts daar bij. Lang leve de automatisering!
haha! idd!.. naja we zullen wel zien, bedankt iedereen voor het reageren! vind het behoorlijk spannend allemaal eigenlijk..