Endometriose

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Zara75, Nov 23, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Ik heb een paar weken terug tijdens het intakegesprek voor ivf een uitgangsecho gehad.Hierop zag de gyn. een leeg eiblaasje zitten.Dit zou ws geen compicatie vormen voor de ivf behandeling.Ik zat toen op cd5 en ws zou het blaasje met de volgende menstruatie wel weggaan.
    Nu heb ik vanmorgen weer een uitgangsecho gehad.En de gyn die ik nu had zag iets wat waarschijnlijk een hele lichte vorm van endometriose is. Ik heb nooit last van pijnlijke menstruaties, dus dit kwam als een verrassing.Ik heb eind april een kijkoperatie gehad en daar was ook niks op gevonden.
    Ze zei dat het een reden kon zijn waarom het zwanger raken niet wil lukken, maar ik hoefde me er voor de rest geen zorgen over te maken.Het had ook geen consequenties voor de ivf behandeling.
    Wilde dit hier even kwijt omdat ik toch wel geschrokken ben.Hoe kunnen ze dit nu niet met de kijkoperatie hebben gezien?

2. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Phhff dat is idd raar dat ze het niet gezien hebben tijdens een kijkoperatie. Bij mij is de endo juist geconstateerd door een kijkoperatie. Was je kijkoperatie in april dan door een andere gyn gedaan (niet dat het verschil zou mogen maken)

liefs,

3. Alex34

Alex34 Lid

Nov 12, 2007
    78
    0
    0
    Ik zit ook in MMM en mijn vraagje is, welke symptomen had jij bij endo? Als ik namelijk naar de symptomen kijk, dan heb ik er heel veel van, dus ben een beetje bang dat ik dit ook zou kunnen hebben :rolleyes:
    Mijn arts heeft het alleen erover dat ze na de volgende negatieve samenlevingstest gelijk met IUI willen starten, maar heeft het niet over een kijkoperatie gehad.

Groetjes Alex

4. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Ook bij mij is endo geconstateerd met een laparascopie (kijkoperatie).

Soms kan het zijn dat de endo daarmee niet zo actief is, en dat het niet gezien kan worden. Als je met een behandeling begint en dus hormonen kan de endo ineens actief worden en als een paddestoel uit de grond schieten. Bij mij is het nu al best een tijd endometriose vrij, maar op het moment dat ik met decapeptyl begin, komt er altijd weer een endometriosecyste naar voren.

Nou moet ik zeggen dat ik juist wel hele pijnlijke menstruaties had. Ook had ik toen de endometriose op zijn top was, continu pijn in mijn onderbuik, pijn bij plassen en veel tussentijds bloedverlies.

Ik ben dan ook 2x via een kijkoperatie schoongemaakt, en nu zo goed als anderhalf jaar endo vrij.

Jij in iedergeval heel veel succes.

Groetjes,
    Elvira

5. Alex34

Alex34 Lid

Nov 12, 2007
    78
    0
    0
    Hoi Elvira,
    Dank je wel!
    Ik moet vrijdag weer terug naar de arts voor een follikelmeting en zal ik eens aan haar vragen of het ook endo kan zijn.

Groetjes Alex

6. Lina84

Lina84 Lid

Dec 10, 2007
    26
    0
    0
    administratie
    Antwerpen
    ik heb ook endometriose, heel vervelend.

de reden van mijn verminderde vruchtbaarheid

ik zou in februari aan mijn eerste IVF poging beginnen.

7. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    bij mij is de endo geconstateerd na 1 hele dag ziekenhuis testen en EINDELIJK iemand (mijn gynaecoloog) die me serieus nam toen ik zei dat ik de pijn echt in mij voelde. ik weet dat ik om en nabij mijn menstruatie echt heeeeel veel pijn had, soms zo erg dat ik flauw viel van de pijn.

Share This Page