Progestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Niek76, 23 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niek76

Niek76 Lid

25 okt 2005
    27
    0
    0
    Wie heeft net als ik ook Progestan gebruikt na een IUI behandeling?
    Ik heb 2 weken geleden de 2e IUI behandeling gehad en moest na de behandeling Progestan gaan gebruiken vanwege een korte LF bij de 1e behandeling.
    Nu heb ik geen idee hoe lang het duurt dat je na het stoppen met die capsules ongesteld wordt of wanneer je een test kan doen. Officieel zou vandaag mijn NOD zijn, het liefst zou ik dus testen maar ik weet niet of de Progestan invloed heeft op een zw.test.
    Heeft iemand dit ook bij de hand gehad?

Niek

2. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Niek,

Progestan heeft geen invloed op een positieve of negatieve zwangerschapstest. Als je nu positief zou testen is het echt van een zwangerschap. Het is wel zo dat de progestan je menstruatie tegen kan houden.

Ik ben de 20ste gestopt met de progestan en gisteren werd ik ongesteld. Het is per persoon verschillen.

Je zou vandaag dus kunnen testen als het je NOD is.

Heel veel succes.

Groetjes,
    Elvira

3. draaimolen

draaimolen Actief lid

22 apr 2007
    479
    0
    0
    Ik heb ook progestan gebruikt na mijn IUI. Het heeft zeker geen invloed op een positieve zwangerschapstest, maar het kan zeker wel je menstruatie uitstellen. Maar als je nu al 2 weken na je NOD zit, kun je wellicht een test doen. Als ie positief is, kun je er idd vanuit gaan dat je zwanger bent. De pregnyl is natuurlijk al lang uit je lijf. Ik heb Pregnyl 10.000 gespoten en ook op dag 14 na mijn IUI positief getest. Succes!

4. Niek76

Niek76 Lid

25 okt 2005
    27
    0
    0
    Dank jullie wel voor de berichtjes. Ik zal morgen testen. Ik moet zeggen dat ik er wel tegenop zie omdat ik me niet zwanger voel. De vorige keren voelde ik me zwanger, had allerlei 'kwaaltjes' maar nu niet. Ik ben wel erg bang voor een teleurstellig maar ik wil het toch ook wel graag weten. Dus toch morgen maar testen....

5. Srb

Srb Fanatiek lid

22 aug 2007
    1.179
    0
    0
    Hallo,

Als je positief test: niet stoppen met de progestan! Dan moet je echt even bellen met het ziekenhuis. Als ik zwanger zou zijn (weet ik helaas ook nog niet...), moet ik de progestan tot en met week 9 gebruiken om te voorkomen dat het stoppen voor een te groot hormoonverschil zorgt, en ik alsnog ongesteld word...

Als je negatief test, mag je pas stoppen als je zeker weet dat je niet zwanger kan zijn. Maar dan moet je dus wel helemaal zeker zijn. In mijn geval betekent het dat ik een bloedtest moet doen of echt daadwerkelijk echt ongesteld moet zijn (ondanks de progestan) om te stoppen.

Ik gebruik deze maand voor de tweede maal progestan. Normaal word ik zo'n 7 tot 10 dagen na de eisprong ongesteld, met progestan was het vorige keer pas na 16 dagen. Sommige meiden worden met progestan uberhaupt niet ongesteld, maar hoeven dan dus niet zwanger te zijn. Geen garanties dus...

Van dit forum heb ik inmiddels wel geleerd dat elke arts anders denkt en anders voorschrijft. Misschien kan je morgen even je arts (of fertiliteitsverpleegkundige?) bellen om te vragen wanneer je mag stoppen? Dan weet je het zeker.

Succes! Hopelijk test je gewoon positief!

6. Niek76

Niek76 Lid

25 okt 2005
    27
    0
    0
    hallo SRB
    Dank je wel voor je uitgebreidde bericht!
    Ik moest het 2 weken gebruiken en als ik stopte zou ik dus ongesteld worden of niet. Ik ben dus sinds zaterdag al gestopt met de Progestan en ben jammer genoeg vandaag toch ongesteld geworden.
    Het is niet zo dat ik altijd een korte LF heb maar dat was bij de 1e IUI poging wel heel erg het geval vandaar dat we nu dit geprobeerd hebben. Ik weet niet of ik het altijd zal moeten gebruiken. Maar ik zal je verhaal zeker meenemen als ik volgende week weer naar de gyn moet. Hij is zeker iemand die ook naar mij luisterd en staat echt open voor wat ik voorstel of wat ik van anderen gehoord heb ;) dus ik kan dit zeker bij hem neerleggen.

Jij nog veel succes deze periode. Ik hoop voor je dat het bij jou wel positief zal zijn!

Deel Deze Pagina