eerste iui en zaad opwekken

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 25012010, 10 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 25012010

25012010 Niet meer actief

(mijn eerste iui ) hoi ik had vraagje ik las veel mannen hadden bij zaad opwekken voor de iui meer dan 13 miljoen enzo en je moet max 1 miljoen hebben voor iui...
    nou na het schoonmaken van de sperma heeft me man 4,4 miljoen over gehouden en vandaag ingespoten bij mij ...moet wel zeggen wat was ik zenuwachtig en nog steets...en wat doe ik verhaaltjes lezen op internent fout van mij...maar is 4,4 miljoen genoeg?

en ik heb 2 eitjes van 19 mm aan linker kant en rechts zat niks

dus ja is toch spannend. 2 slopend wacht weken maar klopt dat ik heb 2 eitjes en heb ik toch extra kans? ja het scheelt miss 1 % toch

veel vragen in 1 verhaal hihih dankje voor berichtje xxx liefs:)

2. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik denk dat we gewoon af moeten wachten wij hebben maandag onze eerste iui gehad bij ons waren er eigenlijk al teveel zaadcellen wat onze vervangende gyn nog even benadrukte.
    ik had wel maar een eitje hebben ze bij jou nog een echo gemaakt van je eileiders voor dat ze gingen insimineren.

3. 25012010

nee hebben ze niet gedaan..misschien bij de volgende keer...maar hoop dat niet hoef...en voor jou ook meid dat we mooi wondertje zullen verwachten...

groetjes

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ze zeggen dat je voor 'een beetje kans' minimaal 1 miljoen nodig hebt. Meer is natuurlijk altijd beter, maar met 4,4 miljoen heb je dus zeker kans. Ook nog gezien het feit dat je twee eitjes hebt.
    Sterkte met wachten!!!

Je moet dus niet MAX 1 miljoen hebben, maar MINIMAAL!
    Waarschijnlijk heb je dit niet goed begrepen. Voor IUI kun je niet teveel zaadjes hebben.

5. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    bij ons waren dit de cijfer eerst was het 11 mlj met 11% redelijke zaadcellen toen 5 mlj met 15 % redelijke zaadcellen en nu 3, nog wat na opwekking 25% redelijke zaadcellen waren die andere zijn niet opgewekt geweest

6. 25012010

dankje dames ik had beetje verkeert berepen maar nu is het duidelijker ...en ja de wachten weken gaat langzaam maarja hoort er bij! xxx liefs groetjes

7. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    4,4 is prima hoor! Wij hadden minder bij onze eerste poging en dat was grensgeval... Poging daarna 19 miljoen en de poging die raak was 9 miljoen... Zo zie je maar dat het niet altijd de poging is waarbij de meeste zaadjes mogen meedoen ook de winnende kan zijn...

Veel succes in de wachtweken!

8. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    maar als je dit dan bij ons bekijkt minimaal 1mlj ga ik toch maar een hartig woordje spreken want wij komen al 3 van de 5 keer niet aan die mlj :(

9. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Toetie, veel hangt ook van het ' probleem' af waarom je iui doet natuurlijk. Op zich war er met het sperma vamijn man niets mis, tenminste, moesten ze niet allemaal anti-stoffen hebben gehad. ( via iui werden deze er dan afgewassen en de slechte gingen weg). Maar als het probleem bij de morfolgie ligt bijvoorbeeld, kan dat opwerken dat niet plots beter maken... Als je twijfelt leg het dan gewoon voor aan je arts. Je hebt nu verschillende iui's gehad. Heb je dan geen opvolggesprek gehad?

10. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    4.4 miljoen is prima zoals al eerder is gezegt is 1 miljoen de ondergrens. Ik heb een iui gehad met 3 eitjes en 15 miljoen goede zwemmers en alsnog niet zwanger, er is geen pijl op te trekken en je moet ook een beetje geluk hebben.

11. 25012010

dat klopt je moet geluk hebben met zwanger worden...en met leeft tijd vind ik persoonlijk onzin ik ben 24 en zit al 2 jaar in de MM omdat ik Pcos(heel erger want je heb nog verschillende pcos) en me man heeft gelukkig niks maar als je 2 jaar nog niet zwanger bent dan wordt tijd voor iets anders zeggen ze en met me dochtertje ja dat is een wonder die is toch ondanks nog niet gepland om kinderen beginnen is ze toch gekomen en en was al wel 18 weken zwanger en dat is allemaal goed gekomen was wel even schrikken maar alles is goed gekomen :D en nu wilen we voor broertje/zusje thja en ja we zien wel ik heb nu toch ander kijk op gekregen sins dat ik goed gesprek heb gekregen met een vriedin die ook pcos heeft en ook 1 kindje heeft dat scheelt een hoop rust en ik weet ik ben jong maar toch voelt het voor mij niet dat jong bent snapje hoopelijk is berichtje duidelijk praten gaat vuul makkelijker dan typen groetjes :)

Deel Deze Pagina