Progesteron 40,8 nu 1,5 week na bloedprikken geen menstruatie en negatieve test

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Phientje, 10 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Phientje

Phientje Nieuw lid

10 okt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik weet niet of ik hier goed zit dus mijn excuses als dat niet het geval is of als dit onderwerp al lang besproken is.

Ik ben bijna twee jaar geleden bevallen van een dochter na zwanger te zijn geworden via IUI. Ik had geen (goede) eisprong van mezelf.
    Nu willen we graag een tweede. Door bepaalde dingen had ik al een lange tijd het idee dat ik nu wel (goede) eisprongen heb. Ik heb daarom via de huisarts bloed laten prikken voor progesteron. Ik heb vorige week woensdag bloed laten prikken omdat ik dacht dat mijn eisprong zo'n week daarvoor was. De waarde van de progesteron was 40,8. Dit wijst volgens mij op een goede eisprong. We zijn nu anderhalve week verder na het bloedprikken en 2,5 week na mijn vermoedelijke eisprong.
    Sinds een kleine week heb ik ontzettend last van pijnlijke/gespannen borsten, moet ik onwijs veel plassen (had ik bij de eerste ook) en voel ik soms wat "spierpijn" laag in mijn buik/liezen.
    Maandagmiddag heb ik een test gedaan, negatief. Gistermiddag weer een test gedaan, ook negatief. Vandaag urine ingeleverd bij de huisarts om blaasontsteking uit te sluiten. Mijn urine is schoon.

Kan het zijn dat ik toch later een eisprong heb gehad en dat mijn progesteron al snel hoog was? Ik lees overal dat je tussen de 5-7 dagen na de eisprong moet bloedprikken. Als ik mijn eisprong later had dan betekent dat dat mijn progesteron binnen vier dagen na de eisprong al hoog is, kan dat?

Kan ik negatief testen en toch zwanger zijn? Het is dat ik negatief test anders zou ik zeggen dat ik zwanger ben, gezien de lichamelijke 'klachten'.

Ik hoop dat iemand iets wijzer is dan ik.

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hoi

Het kan. ...stel dat je drie dagen verschil neemt. Tegelijk met een langere lf (mijne was 17 dagen! )

Dus drie dagen later eisprong, dan heb je vier dagen erna 40 getest in je bloed. ... dan zou je na 2, 5 week ik neem 17 dagen. Op minus de vier dagen dan nu 13 dpozzitten. ...

Kan dus datum je ook minder hormonen aan maakt voor de test. ...

Ik zou mogelijk eens testen morgen of vandaag, na dinsdag nog getest?

Want op dinsdag zat je pas vroeger na je eisprong. .als die later was.

3. Phientje

Phientje Nieuw lid

10 okt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt voor je reactie.
    Ik volg je niet helemaal maar het kan dus zijn dat mijn eisprong later was en dat ik alsnog ergens de komende dagen ongesteld word?
    Ik dacht dat 40,8 best een goede waarde is en dat ik dus qua timing van mijn eisprong wel goed zit.
    Ik heb gistermiddag voor het laatst getest met een kruidvattest.

Wat zou jij doen?

4. Hondagirl25

Hondagirl25 Fanatiek lid

23 jul 2014
    3.018
    64
    48
    Vrouw
    Hilversum
    denk dat je te vroeg test nog aangezien je na 14 dagen na je ei ongeveer ongesteld wordt zou over paar dagen nog keer testen als je tenminste niet ongesteld bent

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Wat ik zou doen. .. Nog een week wachten. Maar ja ik heb soms engelen geduld. ;)

40 is goed hoor. Maar ik had ook eens 8 dagen na eisprong 20 en die was ook goed. Zelfs 6 dagen erna boven de 100...... Dus enige wat het zegt is dat je idd een eisprong had. Gezien de hoogte misschien 4tot10 dagen voor testen. .......

En als je idd later was zou het kunnen dat heb niet pril zwanger bent. Misschien nog niet zo een hoog zwangerschap hormoon. Of dat je idd binnen nu en 3a4 dagen ongesteld word. ...

Of je bent een uitzondering (die zijn er) die altijd negatief test :-D

Ik zou mogelijk een week wachten en als je dat nog steeds niet ongesteld bent enkele negatief test even naar je huisarts voor een bloed test of een echo om te kijken of heb geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap hebt. Dan kan je hcg ook te langzaam stijgen.

In ieders geval. ...spannend en sterkte! !

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Jeetje sorry wat een fouten. .....zit op mijn telefoon en wou te snel. Hopelijk snap je het meeste hihi

7. Phientje

Phientje Nieuw lid

10 okt 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Opnieuw bedankt voor de reactie.

Als je progesteronwaarde 40 is, is een eisprong dan zeker? Dus als ik twee weken na het bloedprikken nog niet ongesteld ben kan ik zeker zeggen dat ik overtijd ben? Of is een waarde van 40 ook een teken dat ik mijn eisprong een paar dagen voor het bloedprikken had?

Ik verwacht elk moment ongesteld te worden maar er komt niet. Sinds mijn bevalling is mijn cyclus enigzins regelmatig. Altijd rond de 35 dagen. Nu zit ik al op dag 42!

Deel Deze Pagina