Hey meiden, Ik ben vandaag 39 weken en 5 dagen in verwachting en voel sinds vanmorgen een enorme druk op m'n blaas. Moest afgelopen nacht 12 (!) keer plassen en vandaag overdag ook best vaak. Nou moest ik de afgelopen weken 's nachts sowieso er wel 5 keer uit om te plassen, maar dit is extreem. Of ik nou zit, lig of sta, het voelt alsof m'n blaas er van onder bijna uitkomt. Ook als ik net naar het toilet geweest ben, blijft dat gevoel. Heb vandaag ook regelmatig harde buiken en op die momenten nog meer dat drukkende gevoel. Denken jullie dat dit erbij hoort omdat het kindje bijvoorbeeld veel druk uitoefent? Of denken jullie meteen aan een blaasontsteking? M'n plas is mooi helder en licht van kleur en ik heb geen pijn bij het plassen. Het zijn wel geregeld kleine beetjes die ik uitplas... Oh, ik hoop zo dat het snel door gaat zetten. Ben het 'wachten' nu wel beu. En dat terwijl ik me nog zo had voorgenomen niet te gaan zitten 'wachten'! Ben ook super chagrijnig en verveel me te pletter. En dan ook nog het vooruitzicht dat het deze week zo warm weer wordt en de kleine er natuurlijk lekker nog even in blijft zitten, grrr!!! Sorry, dat moest ik even kwijt... Hoop dat iemand het gevoel (die druk op de blaas) herkent? XXX
Hoi ik herken het zeker. De laatste week wordt de druk op de blaas steeds erger, ik kan wel blijven zitten op de wc... ben je net geweest, kan je weer. Maar ja, zoals alle fijne 'opbeurende' berichten: het hoort erbij (kan ook dat niet meer horen haha). We zullen toch moeten afwachten totdat de kleine zich laat zien... Sterkte!
Ik had je verhaal kunnen typen.. Heb ook veel druk op mijn blaas sins een paar dagen. Ga echt heel vaak naar de wc, maar plassen doet niet pijn. Ook hier begint de verveling een beetje toe te slaan. Ik spreek nog veel af en doe leuke dingen, maar mis echte lichamelijke activiteit. Hihi en volgens mijn vriendje word ik er niet gezelliger van! Succes met de laatste loodjes!!
Hoi, ik heb je verhaal gelezen en ik moest zelf ook vaak plassen aan het einde van mijn zwangerschap. Had ook geen pijn bij het plassen en mijn urine was helder van kleur. Moest van de VK voor de zekerheid toch mijn urine laten nakijken. En wat bleek ik had toch een blaasontsteking. Wees alstjeblieft voorzichtig, beter een keer te vaak controleren dan dat je straks verder van huis bent. Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes nog verder met de laatste loodjes. Groetjes, Gaia
Heel herkenbaar! Wij zijn net terug van een extra bezoekje aan de verloskundige, omdat ik twijfelde of ik nu steeds wat urine verlies of dat het vruchtwater was. Nou, het is dus geen vruchtwater want dan schijnt echt heel erg zoet te ruiken. Maar de kleine is inmiddels zo ontzettend diep ingedaald dat zelfs de kleinste beweging mijn blaas al leegdrukt. Bij een blaasontsteking hoort in principe pijn en is je urine vaak troebel/bloedspoortjes. Maar als je twijfelt kun je altijd even een flesje naar de huisarts brengen om te laten controleren. Flink blijven drinken, cranberrysap is nu altijd goed. Tegen een eventuele blaasontsteking en anders wel voor wat extra vitaminen.