Ik heb pcos en gebruik daar voor puregon en ovitrelle. Nu las ik op internet iets over progesteron creme, heeft iemand daar ervaring mee? Gebruik je dit dan alleen na de eisprong? En waar is het te koop? Kan dit ook samen met de ovitrelle? Ik twijfel of ik na deze ronde nog door ga met de medicatie omdat ik last heb van de bijwerkingen en omdat ik er klaar mee ben. Het kan dan natuurlijk zijn dat ik helemaal geen eisprong heb.
Is er een reden om extra progesteron te gebruiken? Ovitrelle/Pregnyl verlengt over het algemeen je luteale fase ook. Als er geen ernstig tekort is, heb je niet twee progesteron-supplementen nodig, Tevens wordt extra progesteron aangeboden in de vorm van vaginale bolletjes of als injectie, niet als creme. Ik zou daar niet zomaar op eigen houtje mee beginnen.
Ik denk dat mijn progesteron laag is door eerdere miskramen en acné. Ik zit er aan te denken om met de puregon en ovitrelle te stoppen na deze ronde dus ik dacht misschien is die creme dan wat.
Maar waarom gespreek je dat niet met je behandelend arts en laat je eerst uitzoeken óf je progesteron inderdaad te laag is...? Verder heb ik begrepen dat de hoeveelheid progesteron in vrij verkrijgbare crèmes dusdanig laag is dat het absoluut geen zoden aan de dijk zal zetten als je progesteron inderdaad te laag is.
Zelf gaan dokteren is het stomste wat je kunt doen. Straks breng je je hele hormoinhuishouding uit balans. Daarnaast...je hebt per dag minimaal 600mg progesteron nodig voor het ondersteunen van de lutheale fase dus dat ga je nooit redden met een tube crème. Je arts heeft jaren gestudeerd om mensen te helpen zwanger te worden. Ik zou met je arts in gesprek gaan en je vragen en twijfels bespreken. Samen een plan van aanpak maken waar je je goed bij voelt.
Als je PCOS hebt, heb je meestal uit jezelf geen eisprong. Als je stopt met de Puregon, kan het dus zijn dat je lichaam helemaal in staking gaat. Ik weet niet zo goed waarom je dan progesteroncreme wilt gebruiken? En op welk moment zou je daar dan mee willen beginnen? Progesteron zonder eisprong heeft natuurlijk totaal geen nut. En als je extra progesteron gebruikt, begin je daar over het algemeen na de eisprong mee en niet ervoor. Als je te vroeg begint, kun je een eisprong juist tegenhouden. En zoals de anderen zeggen: een tube creme heeft niet dezelfde werking als vaginale bolletjes of een injectie. In mijn ogen moet je ervoor zorgen dat je een goede eisprong krijgt. Zonder eisprong kun je niet zwanger worden. Acné kan een symptoom zijn van PCOS en hoort niet bij een progesteron-tekort. Miskramen kunnen soms door een progesteron-tekort komen, maar over het algemeen heeft het met aanlegfouten in een embryo te maken. Als je geen goede eisprong hebt, is je eicel vaak ook niet van goede kwaliteit. Een slechte eicel is niet/niet goed te bevruchten. Heb je geen goede bevruchting of deelt een embryo niet door, dan resulteert dat in niet zwanger worden of een miskraam. Volgens mij moet je het dus meer in de PCOS-en de eispronghoek zoeken en niet in een progesteron-tekort. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het allemaal even zat bent. Je kunt natuurlijk stoppen met het zwanger worden of een tijdelijke pauze inlassen. Maar ik zou eens met je arts om de tafel gaan zitten en niet zelf beginnen te dokteren. Want ik ben bang dat je dan totaal nutteloos bezig bent, en dat is ook weer zo zonde. Succes met alles!
Ik heb natuurlijke progesteroncreme gekocht van dr Lee. Kan je gewoon online kopen, we prijzig. Ik gebruikte het om mn luteale fase te verlengen maar zonder effect. Bij mij werkt alleen 'echte' progesteron (utrogestan) die mijn gyn mij voorschrijft. Ik heb dus het idee dat die natuurlijke crème helaas niets doet.